Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Waterboy
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2014 12:25

Waterboy 14 jul 2014 13:34

Ik ben sinds 1 jaar in bezit van een Cannodale Supersix Hi Mod en ondervind nu weinig
medewerking van Cannondale importeur NL, om een geschil op te lossen.
Ik heb een spontane breuk vastgesteld in de buis, die niet door mijzelf is veroorzaakt.

In eerste instantie heb ik mijn dealer aangesproken, die de schade heeft geclaimd bij de importeur. Die heeft op zijn beurt geoordeeld dat ikzelf de schade zou hebben veroorzaakt en dat er dus geen recht op garantie geldt.

Mijn eigen dealer stelt mij voor om de schade dan op zijn kosten te herstellen. Dit betekent in de praktijk dat ik dan een mooie fiets heb, die dan relatief weinig waarde meer heeft door de reparatie.Een enorme afschrijving in 1 jaar.

Ik ben zwaar teleurgesteld in het premium merk Cannondale, die zich zo star opstelt.
Van leden uit mijn fietsgroep, die o.a. op Giant en Spezialised fietsen, hoor ik alleen maar positieve verhalen bij schade afwikkeling.Misschien kan Cannondale daar een voorbeeld aan nemen.

Zijn er meer mensen die negatieve ervaringen hebben met Cannondale schade afwikkeling?

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 14 jul 2014 13:46

Heb je een foto vd schade?

Als het een spontane breuk is dan moet cannondale sat vergoeden. Ben je zelf ergens tegenaan gereden of gevallen mag je zelf opdraaien voor de kosten.

velolove
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 mar 2010 20:08
Locatie: Gelderland

velolove 14 jul 2014 13:55

Graag wat foto's. Ik ben wel benieuwd naar een spontane breuk.

Zelf heb ik ook een Supersix. Door pech en eigen schuld zitten er nu twee scheurtjes in het frame.
Ik heb er 1 van kunnen claimen bij de NTFU-verzekering. Vandaag stuur ik het frame dan ook op naar UnlimitedColors, die de schade gaat repareren.

Ik vind de oplossing van de dealer trouwens niet direct slecht. Ook hij had kunnen zeggen dat de schade zelf veroorzaakt is.
ooit allemaal op een Scalpel

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 14 jul 2014 14:05

Tja, ik hoor toch af en toe FM's zeggen dat ze zeer te spreken zijn over de klachtenafhandeling bij Cannondale.
iets wat in het (verre) verleden wel eens anders is geweest.

Ben ook wel benieuwd naar de foto's en vooral waarop mensen baseren dat jij de schade zelf veroorzaakt zou hebben.

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 14 jul 2014 15:24

Waterboy schreef:
Mijn eigen dealer stelt mij voor om de schade dan op zijn kosten te herstellen. Dit betekent in de praktijk dat ik dan een mooie fiets heb, die dan relatief weinig waarde meer heeft door de reparatie.Een enorme afschrijving in 1 jaar.
De afschrijving zou zonder de schade niet heel veel minder zijn lijkt mij :oops:
Dacht ooit eens op dit forum te hebben gelezen dat de afschrijving in de eerste jaren rond de 20-25% zitten.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

diekstra
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 okt 2013 21:43

diekstra 14 jul 2014 18:43

Dat is niet altijd zo, mijn FM wilde mijn Cannondale Synapse inruilen voor € 100,- minder dan waar ik hem 1 jaar (en 2500km) geleden voor gekocht heb. Uiteindelijk besloten de fiets te houden en te voorzien van een nieuwe groep, maar de afschrijving viel me heel erg mee!

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 14 jul 2014 18:47

diekstra schreef:Dat is niet altijd zo, mijn FM wilde mijn Cannondale Synapse inruilen voor € 100,- minder dan waar ik hem 1 jaar (en 2500km) geleden voor gekocht heb. Uiteindelijk besloten de fiets te houden en te voorzien van een nieuwe groep, maar de afschrijving viel me heel erg mee!
Inruilen is natuurlijk iets anders dan verkopen.

thomwittendorp schreef: De afschrijving zou zonder de schade niet heel veel minder zijn lijkt mij :oops:
Dacht ooit eens op dit forum te hebben gelezen dat de afschrijving in de eerste jaren rond de 20-25% zitten.
Nou, vaak nog wel meer hoor.
En zeker een schadeframe is tweedehands nauwelijks nog wat waard (want door het te koop aan te bieden geeft de verkoper in feite zelf aan dat het frame niet meer te vertrouwen is)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 14 jul 2014 19:19

KNJ schreef:Eindelijk de knoop maar eens doorgehakt en setje hoge wielen aangeschaft voor mijn cannondale!

Afbeelding
Nice!
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

diekstra
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 okt 2013 21:43

diekstra 14 jul 2014 20:43

scepticus schreef:
diekstra schreef:Dat is niet altijd zo, mijn FM wilde mijn Cannondale Synapse inruilen voor € 100,- minder dan waar ik hem 1 jaar (en 2500km) geleden voor gekocht heb. Uiteindelijk besloten de fiets te houden en te voorzien van een nieuwe groep, maar de afschrijving viel me heel erg mee!
scepticus schreef: Inruilen is natuurlijk iets anders dan verkopen.
Klopt helemaal, maar ik ging ervan uit dat Waterboy z'n fiets in zou ruilen als hij toch ontevreden blijft. Ik ga er niet van uit dat hij z'n fiets in de wilgen hangt en stopt met fietsen... ;)

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 14 jul 2014 20:55

Zojuist mijn Cannondale Optimo racer verkocht.
Enthousiaste nieuwe fietser, hoop dat ie er minstens zoveel plezier aan gaat beleven als ik er aan beleefd heb.

Gelukkig maar dat ik in de snoepwinkel van Ventoux al iets anders had uitgezocht. Hoop dat mijn nieuwe karretje (gebruikte Cannondale) snel klaar staat om opgehaald te worden.

Oja, en ook nog even afscheid nemen van mijn ouwe trouwe SR900.
Die heeft een scheurtje in de achterbrug en is niet veilig meer. Hij heeft nu lang genoeg in de weg gestaan en aangezien alu nog altijd niet zelfherstellend wordt het nu echt tijd om de fiets te demonteren en het frame te scrappen.

imrulqays
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 jun 2014 00:26

imrulqays 14 jul 2014 23:04

Laatste aanwinst rijdt heerlijk, na jaren niet meer op een racefiets te hebben gezeten.


Afbeelding
Cannondale Synapse Disc DA Di2

koos1978
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 10 jun 2013 20:31

koos1978 14 jul 2014 23:08

Mooie Synapse, al zou ik persoonlijk de voorkeur geven aan een zwarte stuur- en zadelpen.

Plaats reactie