Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Carbon zadel heb ik voor je.kawouter schreef:Ik zit te overwegen om voor een build een chinees setje stuur+stuurpen+zadelpen aan te schaffen. Stuur moet compact zijn. Iemand tips die hier een beetje in thuis is?
Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Ik zal mijn vraag wat uitbreiden.
Ik zoek:
- een zadelpen van 27.2 diameter en minimaal 350mm lang. Het liefst zo licht mogelijk en (als dat kan) geschikt voor een di2 of EPS batterij.
- een stuur zoals bv de deda superleggera of de zipp sl (dus niet aero, wel compact)
Die stuurpen die ik hierboven van Fizik zag vind ik een goed iee.
Ik zoek:
- een zadelpen van 27.2 diameter en minimaal 350mm lang. Het liefst zo licht mogelijk en (als dat kan) geschikt voor een di2 of EPS batterij.
- een stuur zoals bv de deda superleggera of de zipp sl (dus niet aero, wel compact)
Die stuurpen die ik hierboven van Fizik zag vind ik een goed iee.
- Serge du Temps
- Forum-lid
-
- Forum-lid
iemand ervaring met deze verkoper ? betrouwbaar materiaal ? of zever in pakskes dat hij alles via röntgen laat onderzoeken ? risicos op breken bij een gevaarlijke afdaling of zoiets ?
http://jmcarbonframe.nl
-
- Forum-lid
Nee, ik heb geen ervaringen met deze verkoper, maar als ik het zo zie, geloof ik niet dat deze hele speciale producten heeft. Het lijken mij zo frames van Hongfu, Flyxii, Workswell; Chinese leveranciers die op de diverse (internationale) fora als RBR en WW goed aangeschreven staan. Ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat élk frame dat hij verkoopt door de scanner gaat, daar is dat proces veel te kostbaar voor.the mauve crew schreef:iemand ervaring met deze verkoper ? betrouwbaar materiaal ? of zever in pakskes dat hij alles via röntgen laat onderzoeken ? risicos op breken bij een gevaarlijke afdaling of zoiets ?
Als je voor een dergelijk Chinees frame opteert, kan je het imho net zo goed zelf importeren. Heb je direct contact met de verkopende partij, net zo goed zelf de keuze in frame en kleurenopties, dezelfde twee jaar garantie (alleen moet je dat nu zelf afhandelen, mocht er wat mis zijn) - en als ik de prijzen zo zie ben je voor de helft van het geld klaar.
Als je daar wilt kopen moet je dat vooral doen, het zijn volgens mij prima frames, maar voor de helft van het geld heb je hetzelfde product in handen als je zelf een emailtje stuurt naar China.
beste collegafietsers,
zit al enige tijd te denken om een nieuwe winterfiets aan te schaffen. en om de kosten wat te drukken ben ik beginnen kijken naar de Chinese modellen. op aliexpress staat het vol en graag had ik een tarmac frame/model gehad. als ik kijk op aliexpress zijn die allemaal importeerbaar met de merknaam erop.
heft er iemand, liefst uit Belgie, ervaring met het bestellen van een fiets uit china en ervaring met de douane (kosten)?
en weet er iemand welke betrouwbare Chinese winkel het tarmac model verkoopt? zou hem blanco laten leveren en nadien laten spuiten zonder merknaam, zonder iets. maar ik zie gewoon graag het model.
mvg.
zit al enige tijd te denken om een nieuwe winterfiets aan te schaffen. en om de kosten wat te drukken ben ik beginnen kijken naar de Chinese modellen. op aliexpress staat het vol en graag had ik een tarmac frame/model gehad. als ik kijk op aliexpress zijn die allemaal importeerbaar met de merknaam erop.
heft er iemand, liefst uit Belgie, ervaring met het bestellen van een fiets uit china en ervaring met de douane (kosten)?
en weet er iemand welke betrouwbare Chinese winkel het tarmac model verkoopt? zou hem blanco laten leveren en nadien laten spuiten zonder merknaam, zonder iets. maar ik zie gewoon graag het model.
mvg.
Kijk eens naar de Dengfu FM208, geen idee van douane kosten in Belgiëolivdd schreef:beste collegafietsers,
mvg.
Op weg naar AD6 2016, die kunnen we nu ook weer 2x afstrepen
Belgie heeft een anti-dumping tarief bij het importeren van frames, i.t.t. NL. Duur grapje als de douane jouw pakket eruit pikt. Import kosten waren ~50% van het aankoopbedrag, gebruik de zoekfunctie van het forum als je de verhalen wilt teruglezen... Importeren via BE is dus niet aan te raden.olivdd schreef:beste collegafietsers,
mvg.