Giant
Haalde een topic op tweakers en dit topic door de war, excuus.
De kritiek daar was dat de wielen niet goed tegen hoge gewichten van rijders kunnen en dat de naven het niet altijd even lang volhouden.
Eens. In 29k km heb ik inmiddels meer in die wielen gestopt dan wanneer ik ze direct vervangen had door andere wielen. Nu reed ik wel altijd door, zomer en winter en ben ik niet direct een lichtgewicht (Ergens tussen de 82 en 85 kilo, afhankelijk van het seizoen). Inmiddels achter de naaf vervangen door een ander. Daarvoor ook de body al eens vervangen. Ik trapte de kransjes finaal door de body heen (dat komt ook wel door de hoeveelheid staande starts, maar goed).
Daarnaast ook gewoon weinig spaken, zo uit m'n hoofd 21 voor, achter misschien 24? Afhankelijk van het gebruik is dat niet ideaal. Het verschil tussen m'n nieuwe set (handgespaakt) en de standaard set is echt groot. Die laatste zijn natuurlijk wel helemaal afgestemd op mijn gebruik, gewicht en wattage.
Oprechte vraag: in 29.000km inc winter/regen, wat heb je moeten vervangen en wat is daarvan ‘normaal’ onderhoud/slijtage?
Ik ben weliswaar iets lichter (70kg) en trap geen deuk in pakje boter, maar praktijkervaring is altijd goed om te weten…
(SLR2 heeft trouwens 24spaken voor en achter)
Ik ben weliswaar iets lichter (70kg) en trap geen deuk in pakje boter, maar praktijkervaring is altijd goed om te weten…
(SLR2 heeft trouwens 24spaken voor en achter)
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent
Om een lang verhaal kort te maken....ik had wat onderdelen van Cadex besteld maar het pakket is zoek... Tenminste, er loopt nu een onderzoek maar ik denk dat ik het antwoord al weet.
Dus dan de TCR maar opbouwen met de onderdelen die ik heb liggen. De TCR gaat nl. volgend weekeinde al naar Oostenrijk mee. Het is nog niet helemaal zeker dat het doorgaat maar als dan wil ik de TCR in ieder geval klaar hebben staan. Nu even een beroerde foto.
Morgen de remleidingen aansluiten en ontluchten. Schijven monteren en stuurlint wikkelen.
Gewicht als op de foto is 6,9kg. Daar komt nog ongeveer 300gram bij. Als dan eventueel de Cadex spullen komen gaat er weer iets van 75gram af. En als er ook nog Cadex wielen komen dan hoop ik rijklaar totaal onder de 7kg uit te komen.
Dus dan de TCR maar opbouwen met de onderdelen die ik heb liggen. De TCR gaat nl. volgend weekeinde al naar Oostenrijk mee. Het is nog niet helemaal zeker dat het doorgaat maar als dan wil ik de TCR in ieder geval klaar hebben staan. Nu even een beroerde foto.
Morgen de remleidingen aansluiten en ontluchten. Schijven monteren en stuurlint wikkelen.
Gewicht als op de foto is 6,9kg. Daar komt nog ongeveer 300gram bij. Als dan eventueel de Cadex spullen komen gaat er weer iets van 75gram af. En als er ook nog Cadex wielen komen dan hoop ik rijklaar totaal onder de 7kg uit te komen.
Ride bikes, not tanks!
Mooi Leon, enne voor wat het waard is : ik heb bij de site waar jij je Cadex spullen besteld had ook wel eens wat spullen besteld - en dat ging prima… dus geef de moed nog niet op !
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Dank. Ja, ik hoop natuurlijk dat het pakket nog wel terechtkomt. Die zaak is prima ja. Vrijdag nog contact mee gehad. Ook vanuit hun kant is er bij DHL aan de boom gerammeld maar daar heb ik nog geen terugkoppeling over gehad.
Dus ik dacht ook, ga die fiets maar afmaken. Dan zul je zien dat je van de week de boel nog mag ombouwen met die Cadex spullen. Want gaat het niet altijd zo? Als je zit te wachten gebeurt er toch niks. Dan maar door.
Dus ik dacht ook, ga die fiets maar afmaken. Dan zul je zien dat je van de week de boel nog mag ombouwen met die Cadex spullen. Want gaat het niet altijd zo? Als je zit te wachten gebeurt er toch niks. Dan maar door.
Ride bikes, not tanks!