Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

Gebruikersavatar
knukkel
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 jan 2008 22:37

Gebruikersavatar knukkel 26 jun 2015 10:33

Ik geloof op zich ook zeker in het aero gospel.
En als je kijkt naar ander sporten en disciplines (schaatsen, tijdrijden) dan snap ik die aversie in het ‘klassieke’ wielrennen tegen aero veranderingen ook niet. Ik rij zelf ook wel eens een koersje, dus snap ook wel dat je er midden in het peloton, of bij het aanzetten na een bocht geen zak aan hebt, maar er zijn genoeg situaties waar het voordelen biedt en uiteindelijk is elke Watt die je je kunt besparen er wel eentje die telt ;)

Het argument dat areo fietsen minder comfortabel zouden zijn is volgens mij ook allang achterhaald. Ik ben absoluut bevooroordeeld (rij een Venge zonder spacers), maar ik kan dit urenlang volhouden en klimmen gaat ook prima (volgende week Marmotte).
Heb afgelopen week noodgedwongen op een Wilier Cento Uno met lage velgen gereden en die is echt niet comfortabler.

Dus, ik geloof de getallen ook wel, maar vind de prijs niet in verhouding staan.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39598
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 jun 2015 12:16

knukkel schreef:En daarbij kun je de hoogte ook niet meer aanpassen.
Je moet van tevoren de maten doorgeven en dan wordt hij op de juiste hoogte (spacers) afgeleverd, waarschijnlijk omdat het allemaal nogal nauw komt om alle kabels er door te leiden.
Voor zover ik begreep gaat daarna aanpassen in principe niet meer. Ook handig met doorverkopen!
Whahaha, ik zie al de enthousiaste kopers met een boerdiekiespijnheeft-glimlach vertellen hoe geweldig die achterlijk dure bike van hun wel niet is, terwijl ze altijd rijden met pijn in rug en schouders....
Ik zal wel weer worden weggezet als ern Speci-hater door de fanboys, maar in praktijk hebben ze gewoon een way overpriced onhandig gedrocht geintroduceerd, vooral bij de stuurbuis/pen/stuur regio.
Less is bore

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 26 jun 2015 13:11

Wat ik zeg; de nieuwe Venge is een uber wedstrijdfiets voor de wedstrijdrijders. De gemiddelde wielertoerist wordt vast veel blijer van de Tarmac (en terecht want het is een hele goede en fijne fiets).
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39598
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 jun 2015 15:13

boswielrenner schreef:De gemiddelde wielertoerist wordt vast veel blijer van de Tarmac (en terecht want het is een hele goede en fijne fiets).
JIj snapt er niks van.... ;)
De wielertoerist wil hetzelfde materiaal als de toppers, liefst nog beter/lichter. Er is geen andere verklaring voor de hoge Dogma/SuperSixEVO, Sworks dichtheid op dit forum ;)
We kopen hier toch allemaal een fiets met emotie en die ene sukkel die zo stom is om puur naar de meest passende geometrie te kijken lachen we keihard om om zoveel ratio :D :D :D
Less is bore

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 26 jun 2015 15:36

:-)
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 27 jun 2015 00:21

Wielertoeristen en emotie...

Emotie in Nederland, dan heeft men het vaak over een Italiaanse fiets met Campa.

Net terug uit Toscane en heb aanschouwt waar de Italiaanse wielertoeristen op za/zon- en feestdagen mee rijden....

- Ten eerste rijden ze bijna allemaal in een of andere team outfit, "fuck the Velominati rules".
- Ten tweede lijkt net als de auto's van Fiat, Lancia en Alfa Romeo, de Italiaanse fiets uit de gratie, je ziet bijna alleen maar S-Works Tarmac / Venge en de topmodellen van BMC....

Waar de west-europese toeristen op reden heb ik niet bijgehouden, je haalde ze er wel makkelijk tussen uit adv de kleur van armen en benen... ;)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16423
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 27 jun 2015 00:36

Wiliertoerist schreef:Wielertoeristen en emotie...

Emotie in Nederland, dan heeft men het vaak over een Italiaanse fiets met Campa.
..........
Dit schreeuwt gewoon om een eigen topic :D
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 27 jun 2015 00:47

Ik ben bang dat het dan een heel lang topic wordt, misschien beter van niet.... ;)

of Havana maakt er een Viva test van...

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1544
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 27 jun 2015 17:22

Wiliertoerist schreef:of Havana maakt er een Viva test van...
Wel een heel gave test. Een aanrader voor ieder forumlid
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

sprint100
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 17 okt 2010 23:17

sprint100 27 jun 2015 20:14

Mooi filmpje over de nieuwe Venge met Cavendish

https://www.youtube.com/watch?v=dab1JQAlYmI

crosser1997
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jun 2015 11:33

crosser1997 27 jun 2015 20:32

Gezocht: Specialized Crux weet iemand een te koop staan?

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8935
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 27 jun 2015 21:52

Wiliertoerist schreef:Wielertoeristen en emotie...

Emotie in Nederland, dan heeft men het vaak over een Italiaanse fiets met Campa.

Net terug uit Toscane en heb aanschouwt waar de Italiaanse wielertoeristen op za/zon- en feestdagen mee rijden....

- Ten eerste rijden ze bijna allemaal in een of andere team outfit, "fuck the Velominati rules".
- Ten tweede lijkt net als de auto's van Fiat, Lancia en Alfa Romeo, de Italiaanse fiets uit de gratie, je ziet bijna alleen maar S-Works Tarmac / Venge en de topmodellen van BMC....

Waar de west-europese toeristen op reden heb ik niet bijgehouden, je haalde ze er wel makkelijk tussen uit adv de kleur van armen en benen... ;)
Hier rond Trasimeno meer veel Cannondale en specialized en veel oudere fietsen, dus rij ik met een Italiaan hier;) en bijna altijd hele drukke shirts met veel tekst er op.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Plaats reactie