Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Wat is jullie ervaring met versturen naar Nederland : douanerechten , invoertaxen , ... . Ik sta nu eindelijk op het punt om een carbon frame + wielen te bestellen in China en nu zijn er problemen om te versturen naar Belgie . Enkele weken terug zei mij correspondent in China dat hij kon versturen met XDB ( +/- 80 € ) via UK naar Belgie om tax problemen te vermijden . Maar sinds kort gaat dit blijkbaar niet meer , omdat dit te veel gebeurde ? Hij vraagt mij nu een afleveradres te zoeken ( via vriend of familie ) in Nederland of Frankrijk .
België kun je rekenen op een bedrag dat soms hoger is dan het frame zelf.
In Nederland moet je rekenen op tussen de 30-60 euro. Vraag altijd of je dealer een lage waarde op de factuur zet.
Op kleinere pakjes (zadels, bidonhouders, stuurpennen, enz) zit meestal niks.
In Nederland moet je rekenen op tussen de 30-60 euro. Vraag altijd of je dealer een lage waarde op de factuur zet.
Op kleinere pakjes (zadels, bidonhouders, stuurpennen, enz) zit meestal niks.
- Vieux chnoque
- Forum-lid
Lager dan de echte waarde? Dat is niet netjes.havana schreef:Vraag altijd of je dealer een lage waarde op de factuur zet.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Gebruik dan alsjeblieft de [/moraalridder] tag...
Ik ben van mening dat de overheid onjuist (te hoog)consumptiegoederen taxeert.athhretjt schreef:Ik ben zelf meer voor de ik-ben-geen-fraudeur-tag.. Ten onrechte minder belasting betalen is niet beter dan diefstal...
Ging vanmorgen naar postnl afhaalpunt om mijn gribgrab cloudburst handschoenen op te halen,en constateerde dat de Chinese postukken de overhand hebben.
De Nederlander heeft duidelijk de weg naar China gevonden.
Ik ben met een schuin oog naar een TT-frame voor mijn vriendin aan het kijken, maar de meeste frames hebben een te klein balhoofd. Heeft iemand een idee wat een geschikt frame kan zijn? Bij oa Flyxii, Dongfu, Velobuild kwam ik het niet tegen
Op haar wegfiets (rijdt ze nu tijdritten mee met een opzetstuur) heeft ze een reach van 381 en een stack van 517, met nog ongeveer 2cm spacers.
Geïntegreerde remmen en stuurpen is niet noodzakelijk, liefst BSA, budget zo'n 600-700 voor een frame.
Op haar wegfiets (rijdt ze nu tijdritten mee met een opzetstuur) heeft ze een reach van 381 en een stack van 517, met nog ongeveer 2cm spacers.
Geïntegreerde remmen en stuurpen is niet noodzakelijk, liefst BSA, budget zo'n 600-700 voor een frame.
Giant TCR Advanced 1 LTD / Empella Bonfire / no-name TT
- amclassic-fan
- Forum-lid HC