Pagina 448 van 670

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 03 nov 2016 13:08
door Mattan
Wat is jullie ervaring met versturen naar Nederland : douanerechten , invoertaxen , ... . Ik sta nu eindelijk op het punt om een carbon frame + wielen te bestellen in China en nu zijn er problemen om te versturen naar Belgie . Enkele weken terug zei mij correspondent in China dat hij kon versturen met XDB ( +/- 80 € ) via UK naar Belgie om tax problemen te vermijden . Maar sinds kort gaat dit blijkbaar niet meer , omdat dit te veel gebeurde ? Hij vraagt mij nu een afleveradres te zoeken ( via vriend of familie ) in Nederland of Frankrijk .

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 03 nov 2016 13:26
door havana
België kun je rekenen op een bedrag dat soms hoger is dan het frame zelf.

In Nederland moet je rekenen op tussen de 30-60 euro. Vraag altijd of je dealer een lage waarde op de factuur zet.

Op kleinere pakjes (zadels, bidonhouders, stuurpennen, enz) zit meestal niks.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 03 nov 2016 18:28
door Vieux chnoque
havana schreef:Vraag altijd of je dealer een lage waarde op de factuur zet.
Lager dan de echte waarde? Dat is niet netjes.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 03 nov 2016 18:34
door havana
Gebruik dan alsjeblieft de [/moraalridder] tag...

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 03 nov 2016 19:52
door athhretjt
Ik ben zelf meer voor de ik-ben-geen-fraudeur-tag.. Ten onrechte minder belasting betalen is niet beter dan diefstal...

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 03 nov 2016 21:05
door RKN
Grijs gebied...

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 05 nov 2016 11:24
door peter575
Verkopers op AliExpress geven vaak zelf al aan een laag bedrag op de bijgesloten pro forma factuur te zetten. Dit om de invoerkosten te drukken. Zoals Havana al aangeeft, extra kosten op een frame rond de 30 - 60 euro.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 05 nov 2016 12:05
door dixy100
athhretjt schreef:Ik ben zelf meer voor de ik-ben-geen-fraudeur-tag.. Ten onrechte minder belasting betalen is niet beter dan diefstal...
Ik ben van mening dat de overheid onjuist (te hoog)consumptiegoederen taxeert. ;)

Ging vanmorgen naar postnl afhaalpunt om mijn gribgrab cloudburst handschoenen op te halen,en constateerde dat de Chinese postukken de overhand hebben.
De Nederlander heeft duidelijk de weg naar China gevonden.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 05 nov 2016 19:13
door peter575
Komt denk ik ook wel omdat het tegenwoordig erg makkelijk is om je spullen uit China hier te krijgen. Zelf enige weken geleden voor het eerst wat besteld via AliExp. en dat verliep zonder problemen en echt makkelijk.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 08 nov 2016 16:34
door jantjuh
Ik ben met een schuin oog naar een TT-frame voor mijn vriendin aan het kijken, maar de meeste frames hebben een te klein balhoofd. Heeft iemand een idee wat een geschikt frame kan zijn? Bij oa Flyxii, Dongfu, Velobuild kwam ik het niet tegen
Op haar wegfiets (rijdt ze nu tijdritten mee met een opzetstuur) heeft ze een reach van 381 en een stack van 517, met nog ongeveer 2cm spacers.
Geïntegreerde remmen en stuurpen is niet noodzakelijk, liefst BSA, budget zo'n 600-700 voor een frame.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 08 nov 2016 16:42
door amclassic-fan
Frame bedoeld voor tijdritten of triatlons? Bij die eerste categorie kan ik me niet snel voorstellen dat de stack een probleem is.

Re: Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Geplaatst: 08 nov 2016 18:02
door jantjuh
Bedoeld voor tijdritten, waarom is stack dan geen probleem? Ik snap dat je lager zit op een tt-fiets, maar bij haar reach kom je dan nog op flink wat spacers uit