Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

tinn
Forum-lid

tinn 22 apr 2012 14:20

PinarelloQuattro schreef: Tinn,
mijn zoon wil ook een racefiets, ik heb zitten kijken naar de Cube en Trek, beide rond de € 350,-. Mag ik vragen wat een kinder Pinarello kost?
Geen idee.

Oh ja toch wel. Op marktplaats staat een FP zero voor.........1150 euro!! Alsof je een emmer leeg gooit. :)
Marktplaats
Leef! Fiets!

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 22 apr 2012 14:48

Dat is toch veel te veel voor wat er geleverd wordt en dan groeien ze binnen 2 jaar zo hard dat er weer een nieuwe fiets moet komen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

PinarelloQuattro
Forum-lid

PinarelloQuattro 22 apr 2012 19:56

tinn schreef:
PinarelloQuattro schreef: Tinn,
mijn zoon wil ook een racefiets, ik heb zitten kijken naar de Cube en Trek, beide rond de € 350,-. Mag ik vragen wat een kinder Pinarello kost?
Geen idee.

Oh ja toch wel. Op marktplaats staat een FP zero voor.........1150 euro!! Alsof je een emmer leeg gooit. :)
Marktplaats

Dat wordt dus geen Pina voor mijn zoon.... ;)
Pinarello Quattro, Shimano Ultegra, Fulcrum R1

Robson
Forum-lid

Robson 23 apr 2012 08:27

Heeft er iemand ervaring met de cosmic sle wielen, deze vind ik schitterend om te zien maar hebben best een grote opening waar de spaak de velg ingaat, zou hier geen vuil in gaan zitten wat weer moeilijk te verwijderen is??
Pinarello Dogma2 WRC

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 23 apr 2012 08:30

Setje mooi weer wielen en setje slecht weer wielen is dan toch de oplossing?
Less is bore

De kale
Forum-lid

Gebruikersavatar De kale 26 apr 2012 09:35

@Robson... En? Wat gaat het worden? Zelf heb ik er EDCO onderliggen. De Forclaz. Zwitserse kwaliteit. Superspul en MOOI. Kijk maar eens. Echt de moeite waard.
Je gaat het Cav frame rijden. Hoogglanszwart. Dan is afmontage met een DuraAce DI2 wel heel bijzonder. Mooie contrasten in de kleurstelling. Ik heb onlangs op een testfiets de Campa EPS getest. Die is echt vet.EN.....je hebt een 'volledig italiaanse fiets'. Effe lekker purist ;) ;) knipoog!! Zet er een Campa electrische groep op. Met Edco wielen. Wel zelf even kijken wat je van Edco mooi vind. Een de FFWD in zwart grijs, kijk maar eens bij de tip die ik je geef hieronder.... Heeel mooi!! Zwart witte Elite bidonhouders.Wit of zwart Fizik, Sella Italia zadel of Proloog....mmmmm. Deda newton stuur in het zwart met zwart of wit stuurlint. Het zadel en stuur zijn zeer smaakgebonden qua kleurstelling. Ik vind zwart over het algemeen het mooieste. Op de website van Dexters sport staat een hele mooie zwarte Dogma 60.1 die is samengesteld via My Way van Pinarello. Deze ziet er schitterend uit. Kijk maar eens om inspiratie op te doen.
Oh ja...zet wel in kleine witte letters op de bovenbuis je naam :) Dan is ie af!! Hahahaha...smikkelen en smullen.

Trouwens...ik snap je heel goed. Het is ook tof om te delen en collega Pina rijders om hun mening te vragen. Het getuigd van een open blik. Over het algemeen hebben ze hier op allerlei topics de mond vol over hoe een fiets er in 'hun' ogen mooi uit moet zien. Dan is er eens een keer een forumlid die alles vraagt en waarbij ze maximaal inspiratie kunnen geven en dan zitten ze te ......... Succes Robson en hou me op de hoogte. Ik ben zeer benieuwd!!
Ik fiets niet. Ik ben.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 apr 2012 10:44

Nu een Dura Ace of Dura Ace DI2 kopen zou ik niet doen, over een half jaar worden de nieuwe 11 speed groepen uitgeleverd. Dan rij je praktisch direct met een verouderde fiets rond.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Robson
Forum-lid

Robson 26 apr 2012 12:17

@de kale, dit is info waar ik iets mee kan en wat ik voor ogen had toen ik mijn bericht plaatste en niet al dat gezeik van in mijn ogen al die afgunstige mensen die verder gereageerd hebben. De wielen van ffwd staan idd mooi onder die dogma, denk dat dat mijn keuze wordt, zadel twijfel ik nog tussen zwart of wit van fizik met de regenboog erop(detail komt terug op de fiets). Campa super record ti groep komt erop en nu alleen nog een mooi stuurtje uitzoeken met wit lintje en hij is naar wens.Nu alleen nog even het mailtje uit Italië afwachten wanneer ik hem kan gaan halen, kan niet wachten!!!
Pinarello Dogma2 WRC

De kale
Forum-lid

Gebruikersavatar De kale 26 apr 2012 15:23

@ Robson. Graag gedaan. :D GOED ZO kerel!! Helemaal met je eens. Dat wordt smullen...die fiets wordt een plaatje. Zadel...mmm...kies een wit....dat past in mijn ogen mooier bij een wit lintje. En stuur. Phoe... Ik heb nog wel wat suggesties. Dedacciai Zero Nero Stem met een Dedacciai Alanera RHM stuur. Of een Most Talon zwart. Uiteraard afgewerkt met een wit stuurlint.Ik denk dat de Deda combinatie erg mooi staat bij de Campa SRti groep en de rest van de fiets. Nou. Ik lees wel wat het wordt. Som het eens op...het wordt een puike bak man! En dat je ´m op de fabriek mag afhalen is helemaal te gek. Iets mooiers bestaat er niet voor een fietser. Heb je dit geregeld met de fabriek zelf of met de importeur. Enfin. Enjoy the ride! 8-)
Ik fiets niet. Ik ben.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 26 apr 2012 15:43

@robson: erg grappig dat je ons afgunstig noemt :D
Less is bore

De kale
Forum-lid

Gebruikersavatar De kale 26 apr 2012 16:53

ONS? Spreek voor jezelf...
Ik fiets niet. Ik ben.

Robson
Forum-lid

Robson 26 apr 2012 20:11

@ de kale, jij snapt waar het om draait, ik heb de fiets besteld bij pinarello zelf en weet nog niet waar ik hem moet ophalen, in hun shop of fabriek.
Bij de NL importeur had ik een levertijd van +/-23 weken en dat was mij te lang, dus zelf maar een mail gestuurd met dit als resultaat, de fiets binnen 6 weken zelf ophalen.
Pinarello Dogma2 WRC

Plaats reactie