Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 03 okt 2020 16:48

Het probleem blijft dat en dat zie je hier ook deels dat het door gedrag komt. Dat geeft direct ook meteen ruimte aan instanties om verantwoordelijkheid weg te leggen bij de burger.

De overheid en bv rivm hoeven dan niet al teveel te doen, waar ze goed in zijn en hebben hierin weinig verantwoordelijkheid.

De gemiddelde burger begrijpt er niet meer van hele grote bijeenkomsten boven op elkaar, niets gebeurt........ en in drie weken tijd enorme besmettingen. Die begrijpen niet wat er anders is.

Daarnaast is het rivm en overheid een trage organisatie, niet gewend om snel proactief te reageren. Zeker voor het rivm is dat deels wel logisch. In de zorg gaat alles trager, doordat alle feiten wilt weten, dat gaat nu niet en je ziet dat ze daar niet mee om kunnen gaan.

Het fundament waarop deze griep wordt aangepakt is fout.

Het moet nu toch wel voor iedereen duidelijk zijn dat als je met (te) veel mensen in een slecht geventileerde ruimte bent het gewoon goed fout gaat. En dat gaat de komende tijd alleen maar erger worden.
Daarnaast raakt ereigenlijk bijna niemand besmet als je je enigzins aan de overige maatregel houd.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 03 okt 2020 16:56

mao schreef: 03 okt 2020 14:28
Keezx schreef: 03 okt 2020 13:24
daniel1975 schreef: 03 okt 2020 12:44 Het enige wat ze willen is extra verspreiden door reizigers voorkomen.

Verder ook met verbazing het verhaal van Van Dissel zitten lezen. Wat een enorm brevet van onvermogen is dat zeg. Niet meer houdbaar op die positie.
Dus jij weet het veel beter?
@keezx
Wat vind je van het Zweeds model?
Ik weet het niet beter, zoals kennelijk pakweg 17 miljoen landgenoten wel....
Ik neig steeds meer naar zo min mogelijk maatregelen dus whatever het zweedse model in mag houden, ik ben misschien wel voor.
Daarvoor moet je wel bereid zijn wat iets voortijdige overlijdens van coronap[atienten te accepteren terwijl afschaling van het reguliere werk waarschijnlijk toch gewoon doorgaat.
Bij het laatste ligt m'n persoonlijke knelpunt, bij het eerste niet, het virus legt een onevenredig groot beslag op de capaciteit van de gezondheidszorg.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 03 okt 2020 17:09

Jongeren zijn er wel een beetje klaar mee dat hun complete sociale leven werd afgepakt. Egoïstisch? Vind het moeilijk oordelen. Levensgeluk is voor die generatie cruciaal. En als jezelf niet bang bent voor Corona dan geloof je het op een gegeven moment wel. Zeker als de ene na de andere leugen word opgelegd.

En de minister van justitie heeft alles ongeloofwaardig gemaakt. Zo werkt het nu eenmaal.

Persoonlijk denk ik dat we als samenleving flink in de zeik worden genomen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 okt 2020 17:13

Keezx schreef: 03 okt 2020 16:56, het virus legt een onevenredig groot beslag op de capaciteit van de gezondheidszorg.
Ja, dit is letterlijk mijn grootste en bijna enige zorg.
Als je de leeftijdsstatistieken ziet van de sterfgevallen in golf 1 zie je dat die gewoon rond het langjarige leeftijdgemiddelde ligt. Dus daar zitten geen extreme aantallen doden bij jongere mensen in.
Less is bore

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 03 okt 2020 17:35

Jans schreef: 03 okt 2020 16:44 @Nico Dat ze op zondag wel hun weekend baantje in het verpleeghuis gaan doen. Of toch nog even sociaal naar oma.
Niet elke oma vindt het erg. Zo ook mijn moeder niet en die ons graag ziet komen, en echt geen 1.5 mtr afstand houdt.

Ik zie me al : kinderen beneden met een tekening. Ik onder toeziend oog van R ten Brink op een hoogwerker omhoog om naar mn moeder te zwaaien die binnen staat.... KOEKOEK :lol:

Citaat uit de AD :

https://www.ad.nl/binnenland/niet-alle- ... ~a8f5f6ee/

,,Als het komt, dan komt het.’’ Mevrouw Akkermans (90) is nuchter. Ze is goed op de hoogte. In haar appartementje in verpleeghuis Hagedonk in Prinsenbeek leest ze elke ochtend de krant. ,,En het komt weer hè? De ziekenhuizen raken voller. Maar mij hoeven ze daar niet meer heen te brengen. Als ik het krijg, is het mooi geweest. Ik hoop vooral dat ik niet lang ziek hoef te zijn.’’
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 03 okt 2020 17:39

Ja, het zijn keuzes, maar dan wel mensen veroordelen omdat ze met 65 jaar met zijn 2'en op de fiets stapten tijdens de eerste uitbraak?

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 03 okt 2020 18:29

Jans schreef: 03 okt 2020 17:39 Ja, het zijn keuzes, maar dan wel mensen veroordelen omdat ze met 65 jaar met zijn 2'en op de fiets stapten tijdens de eerste uitbraak?
Ik heb deze groep nooit veroordeeld. Maar begin dit jaar was het alle hens aan dek: alleen weg gaan als het echt moet, liefst 1 per gezin. Scholen waren dicht en veel mensen waren tot thuis veroordeeld etc. Wat me toen opviel is dat de grote groep 65+ mensen veel op de fiets aanwezig was op de Zeeuwse fietspaden.

CItaat uit mijn bericht naar jou:

Ik sta aan de kant van het goede. Maar ik heb wel over een aantal zaken mijn bedenkingen/mening

* zoals in het voorjaar hier waar mensen geacht werden zoveel mogelijk thuis te blijven... Wie zien we op de fietspaden - veel 60-65+ ers die dus "schijt" aan alles hadden. Het was de grootste risico groep.

Dus geen veroordeling, maar een bedenking dan wel mening.
Laatst gewijzigd door rene op 03 okt 2020 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 03 okt 2020 18:29

RVV schreef: 03 okt 2020 17:09 (...) Levensgeluk is voor die generatie cruciaal. (...)
Voor iedereen toch?

@Jans:
Niet door mij hoor, zolang ze mij, mijn kinderen of mijn studenten ook niet de maat nemen tenmiste.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 03 okt 2020 18:40

Natuurlijk voor iedereen maar als je al een jaar of 40/50/60 of meer meeloopt op deze aardkloot dan kun je wel wat beter relativeren. Waarbij meespeelt dat je leven vanaf ongeveer je 30e redelijk gevormd is. Jongeren moeten nog hun plaats vinden in de maatschappij. Lol maken, vrienden opzoeken de leuke dingen doen die op latere leeftijd vanwege de gesettelde omstandigheden niet meer aan de orde zijn. De ene uitgaansgelegenheid na de ander valt om. Een begrip in de provincie Groningen is Kruisweg Marum voor de jeugd. Het enige wat ze binnen fiets afstand hebben.. de eigenaren gooien het bijltje er bij neer. Festivals, feesten, concerten bezoeken etc dat is ze allemaal afgepakt. Je kunt als “semi”boomer denken.. ach niet zeuren jullie tijd komt nog... nee die tijd komt nooit meer terug voor hun. dat jongeren nu denken fuck it.. ik kan het wel begrijpen. Zeker als je politici wel feestjes en bruiloften ziet houden.

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 03 okt 2020 18:44

rene schreef: 03 okt 2020 18:29
Ik heb deze groep nooit veroordeeld. Maar begin dit jaar was het alle hens aan dek: alleen weg gaan als het echt moet, liefst 1 per gezin. Scholen waren dicht en veel mensen waren tot thuis veroordeeld etc. Wat me toen opviel is dat de grote groep 65+ mensen veel op de fiets aanwezig was op de Zeeuwse fietspaden.
Dus geen veroordeling, maar een bedenking dan wel mening.

Is toch flauwekul man om daar zelfs maar 1 bedenking over naar buiten te brengen.
Ebikende stellen wonen voor 98 % in 1 huis en slapen in 1 bed.
Ja, dan is samen buiten fietsen wel heel bedenkelijk...

PS, ook al opgevallen dat Grapperhaus zo goed als uit beeld is verdwenen?
Godzijdank heeft ie zelf z'n vermanend vingertje buitenspel gezet...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 03 okt 2020 19:11

@Keezx, je snapt de context niet: Ik ben voor het Zweedse model. Iedereen naar buiten - economie draaiende houden en niet ophokken of mondkapjes plicht. Het ging er mij om dat in maart toen de pleuris uitbrak Rutte hamerde op thuisblijven etc. dat er een grote groep buiten de 65+ ebikers waren. Alsof ze onoverwinnelijk waren en het alleenrecht op de fietspaden hadden.

Het is overigens nu opvallend dat de 65+ groep spastisch met mondkapjes op bij ons in de supermarkt loopt, en je bijna verketterend aankijkt als je in de buurt komt. En dan draagt ook nog eens ca 75% het mondkapje niet goed....

We hadden toen beter al de Zweedse aanpak kunnen kiezen, en wie dan ziek wordt heeft pech. En wie 65+ is of elke andere groep die zich in de risico groep vindt passen blijft binnen als hij/zij dat wil.

En wat betreft Grapperhaus... tsja trieste man.
Laatst gewijzigd door rene op 03 okt 2020 19:18, 2 keer totaal gewijzigd.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 03 okt 2020 19:13

wasbeer2006 schreef: 03 okt 2020 16:48 Het probleem blijft dat en dat zie je hier ook deels dat het door gedrag komt. Dat geeft direct ook meteen ruimte aan instanties om verantwoordelijkheid weg te leggen bij de burger.

De overheid en bv rivm hoeven dan niet al teveel te doen, waar ze goed in zijn en hebben hierin weinig verantwoordelijkheid.

De gemiddelde burger begrijpt er niet meer van hele grote bijeenkomsten boven op elkaar, niets gebeurt........ en in drie weken tijd enorme besmettingen. Die begrijpen niet wat er anders is.

Daarnaast is het rivm en overheid een trage organisatie, niet gewend om snel proactief te reageren. Zeker voor het rivm is dat deels wel logisch. In de zorg gaat alles trager, doordat alle feiten wilt weten, dat gaat nu niet en je ziet dat ze daar niet mee om kunnen gaan.

Het fundament waarop deze griep wordt aangepakt is fout.

Het moet nu toch wel voor iedereen duidelijk zijn dat als je met (te) veel mensen in een slecht geventileerde ruimte bent het gewoon goed fout gaat. En dat gaat de komende tijd alleen maar erger worden.
Daarnaast raakt ereigenlijk bijna niemand besmet als je je enigzins aan de overige maatregel houd.
Bij ons zijn nu ongeveer 30 reizen per touringcar verreden ook met volle bezetting,mensen dragen een mondkapje tijdens de reis.De gemiddelde leeftijd is 65 jaar,tot nu toe is er nog geen besmetting geweest ondanks de kleine ruimte waarin men zit.Ik had zelf verwacht dat het mis zou gaan.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Gesloten