Titanium fietsen
Ik heb een offerte gevraagd bij Bakker Framebouw in Heerhugowaard en bij Lasklus in Amersfoort.
Hopelijk kan het snel worden gerepareerd voor een redelijke prijs.
[/quote]
Houd me (ons) eens op de hoogte svp. 'k Heb ook nog vuile was liggen
Hopelijk kan het snel worden gerepareerd voor een redelijke prijs.
[/quote]
Houd me (ons) eens op de hoogte svp. 'k Heb ook nog vuile was liggen
De groeten
Bakker heeft jaren geleden eens voor mij een Litespeed Blade frame gerepareerd. Ze hebben er toen een las over de scheur heen gelegd. Ik heb frame daarna doorverkocht, dus ik kan niet aangeven hoe de reparatie zich gehouden heeft. Persoonlijk vond ik het er niet bepaald mooi meer uitzien.
@Douglas Zadelpen is 300mm en zit 120mm in de staande buis, dus veel verder dan de kruising van de staande buis en de top tube. Dat mag het probleem niet zijn.Bijzondere plek. Is je zadelpen te kort?
Ten aanzien van de esthetiek: mooier zal het er niet op worden, maar dan kan ik tenminste weer onbezorgd verder fietsen. Ik heb weinig zin om nu op stel en sprong een ander frame te moeten kopen. Dat doe ik liever op mijn gemak, zodat het écht wordt wat ik wil.
Ik dacht dat titanium frames duurzaam waren en levenslang mee gaan...ik schrik van frames met random scheuren in de buizen! Is dit gemeengoed onder de tita eigenaren? of uitzonderingen? Zat zelf dit voorjaar voor het eerst te overwegen een tita (Enigma) frame te gaan kopen maar als ik dit zie...
Je ziet inderdaad regelmatig gescheurde titanium frames voorbij komen. Het bouwen van titanium frames vergt vakmanschap van de lasser. Daar wil het nog wel eens mis gaan. Van de andere kant zie je scheuren bij titanium frames misschien ook gewoon eerder, omdat ze meestal ongelakt zijn.janoux schreef: ↑22 jul 2020 21:51 Ik dacht dat titanium frames duurzaam waren en levenslang mee gaan...ik schrik van frames met random scheuren in de buizen! Is dit gemeengoed onder de tita eigenaren? of uitzonderingen? Zat zelf dit voorjaar voor het eerst te overwegen een tita (Enigma) frame te gaan kopen maar als ik dit zie...
Nee joh, die Reynolds zijn van veel recenter datum dan het frame. Ik vind ze er mooi bij passen. De belettering op de velgen vind ik ingetogen genoeg.
Inmiddels heb ik toch wel genoeg foto’s geplaatst?
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton
Woensdag breng ik hem naar Amersfoort naar Lasklus. Binnen één tot drie weken kan ik hem weer ophalen. Van Bakker Framebouw geen reactie gekregen.
Ten aanzien van scheuren in titanium: ja het komt wel eens voor, maar de meeste frames scheuren niet. Lees dit hele topic maar eens terug: het is best wel zeldzaam.
Voordeel van titanium (en staal) is dat het niet meteen fataal is, zoals bij carbon eerder wel het geval is. Bij mij begon het met een kraakje en toen vond ik na enkele honderden kilometers dit scheurtje. Ik kon zonder voelbaar verschil gewoon nog verder fietsen. Het is dus niet zoals carbon waar de kans groot is dat je pas merkt dat er iets mis is als het breekt. En nu kan het gerepareerd worden.
Ten aanzien van scheuren in titanium: ja het komt wel eens voor, maar de meeste frames scheuren niet. Lees dit hele topic maar eens terug: het is best wel zeldzaam.
Voordeel van titanium (en staal) is dat het niet meteen fataal is, zoals bij carbon eerder wel het geval is. Bij mij begon het met een kraakje en toen vond ik na enkele honderden kilometers dit scheurtje. Ik kon zonder voelbaar verschil gewoon nog verder fietsen. Het is dus niet zoals carbon waar de kans groot is dat je pas merkt dat er iets mis is als het breekt. En nu kan het gerepareerd worden.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Dat laatste is onzin!
Carbon geeft ook dmv kraken al aan dat er ergens iets aan het scheuren is.
En tegenwoordig is carbon goed te repareren.
Aluminium breekt zonder waarschuwing, bv stuur dat bij de nok afbreekt, dan kun je tandjes tellen.
Heb zelf eens een klapper met een carbon stuur gehad, zat op m'n cyclocrosser, vond zelf dat het wel meeviel.
Toen ik de fiets wilde verkopen, na 1,5 jaar toch maar het stuurlintje vervangen, zag ik een scheurtje in het stuur bij de bocht waar je op de schifter leunt.
Laat zien hoe sterk het carbon is, heb wel met veel geweld het stuur daar doorbroken en in de kliko gemikt.
Was een 3T Egonova Team stuur.
Carbon geeft ook dmv kraken al aan dat er ergens iets aan het scheuren is.
En tegenwoordig is carbon goed te repareren.
Aluminium breekt zonder waarschuwing, bv stuur dat bij de nok afbreekt, dan kun je tandjes tellen.
Heb zelf eens een klapper met een carbon stuur gehad, zat op m'n cyclocrosser, vond zelf dat het wel meeviel.
Toen ik de fiets wilde verkopen, na 1,5 jaar toch maar het stuurlintje vervangen, zag ik een scheurtje in het stuur bij de bocht waar je op de schifter leunt.
Laat zien hoe sterk het carbon is, heb wel met veel geweld het stuur daar doorbroken en in de kliko gemikt.
Was een 3T Egonova Team stuur.
Vooruit dan, nog één keer wat plaatjes.
Laatste aanpassingen gedaan, fiets is af (wat mij betreft, vergeef de skinwalls): Arundel bidonhouders, Ritchey-cockpit en -zadelpen, nieuw Cinelli-stuurlintje en zwarte Chorus-remhoeven.
O en ik heb een setje Marchisio T700 onder de Litespeed gemonteerd (met alu-velgrand voor de natte ritjes):
Laatste aanpassingen gedaan, fiets is af (wat mij betreft, vergeef de skinwalls): Arundel bidonhouders, Ritchey-cockpit en -zadelpen, nieuw Cinelli-stuurlintje en zwarte Chorus-remhoeven.
O en ik heb een setje Marchisio T700 onder de Litespeed gemonteerd (met alu-velgrand voor de natte ritjes):
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton