Pagina 449 van 1870
Re: Canyon topic
Geplaatst: 14 okt 2013 16:02
door jsprbcn
Re: Canyon topic
Geplaatst: 14 okt 2013 16:04
door haaldoor
Makkelijk gezegd met dat mooie weer daar in Spanje
Blijft mooie bike! Nog wat omgevingsplaatjes om ons op te vrolijken.
Re: Canyon topic
Geplaatst: 14 okt 2013 16:36
door remirom
haaldoor schreef:De zitbuis maat is een overblijfsel van vroeger. Aangezien je een zadelpen makkelijk kan in en uitschuiven met vele cm's is die maat niet erg bepalend.
Je bovenbuis is wel erg bepalend. De lengte van je zit kan louter worden aangepast met een stuurpen en die zijn meestal zo rond de 10-12cm qua lengte wel optimaal. Zeker korter is niet(snel) wenselijk. Het verstel bereik is dus qua bovenbuis veel beperkter. Zelfde geld voor een te hoog balhoofd die ook niet makkelijk te compenseren is. Hoogstens met minder spacers(als dat kan) en in uiterst geval -17 graden stuurpen.
De Canyon tool kijkt trouwens alleen naar BBL dus leid daar niet te veel aan af. Er zijn zat mensen die met korte benen een veel te klein frame aangemeten krijgen en ook andersom met lange benen en te groot frame.
in theorie klopt je verhaal INDIEN de seattube niet onder een hoek zou staan, immers door je zadelpen uit te schuiven vergroot je ook de afstand tussen het zadel en het balhoofd.
de BBL is voor een fietser dus nog steeds een belangerijke zoniet de belangerijkste maat, die is bepalend voor veel factoren o.a. hoever je zadel uiteindelijk van je balhoofd zal gaan staan want die afstand is dus variabel afhankelijk van je BBL.
maar soit, ik ben gerust in de large voor mezelf en in de medium voor frankfiets door zijn kortere BBL zal frankfiets zijn zadel korter op het balhoofd staan wat dan ook wat wordt gecompenseerd door het lagere balhoofd, zodoende zal frankfiets niet rechter op de fiets gaan zitten met eenzelfde stuurpen (dacht 110mm standaard bij canyon) .
Re: Canyon topic
Geplaatst: 14 okt 2013 16:36
door remirom
ps : en ja, dit topic heeft nood aan meer foto's !
Re: Canyon topic
Geplaatst: 14 okt 2013 16:40
door haaldoor
Ik zeg niet dat zitbuis onbelangrijk is maar zeker niet het belangrijkste is.
Soit lees anders dit verhaal eens volgens mij kan je hier wat nuttige informatie uithalen om het geheel in het perspectief zien wat ik bedoel:
http://www.cervelo.com/en/engineering/t ... d-fit.html
Re: Canyon topic
Geplaatst: 14 okt 2013 16:45
door jsprbcn
haaldoor schreef:Makkelijk gezegd met dat mooie weer daar in Spanje
Blijft mooie bike! Nog wat omgevingsplaatjes om ons op te vrolijken.
Wel 2 filmpjes....
Re: Canyon topic
Geplaatst: 14 okt 2013 18:44
door Djona
Mooie beelden! Wat een kwaliteit zo'n GoPro.
Ben net begonnen met fietsen maar dit lijkt me dus heerlijk
Re: Canyon topic
Geplaatst: 14 okt 2013 18:51
door jsprbcn
En het mooiste is dat Barcelona niet eens zo heel ver weg is, en als je met een groepje gaat met een busje kun je een lang weekend mooi fietsen en dan is het ook niet eens zo heel gek duur.
Re: Canyon topic
Geplaatst: 14 okt 2013 19:17
door Frankfiets
Nou heb ik nog een ding wat mij op valt als ik naar de geometrie tabellen van canyon kijk. Het aantal spacers en de stuurpen lengte wordt aan gegeven met * of **. Daaronder staat dan dit.
* Mit Compactkurbel, darunter i-Lock (Bauhöhe: 16mm)
** Mit Standardkurbel, darunter i-Lock (Bauhöhe: 16mm)
Wat heeft een compact of normaal crankstel te maken met het aantal spacers of stuurpen lengte? Als je compact hebt zou je een 10cm pen en 2.5cm spacers krijgen??
Re: Canyon topic
Geplaatst: 14 okt 2013 19:26
door monsieurpinot
Frankfiets schreef:Nou heb ik nog een ding wat mij op valt als ik naar de geometrie tabellen van canyon kijk. Het aantal spacers en de stuurpen lengte wordt aan gegeven met * of **. Daaronder staat dan dit.
* Mit Compactkurbel, darunter i-Lock (Bauhöhe: 16mm)
** Mit Standardkurbel, darunter i-Lock (Bauhöhe: 16mm)
Wat heeft een compact of normaal crankstel te maken met het aantal spacers of stuurpen lengte? Als je compact hebt zou je een 10cm pen en 2.5cm spacers krijgen??
wat de connectie tussen compact/normaal en meer/minder spacers is kan ik ook niet zeggen, maar dit is wel hoe canyon standaard aflevert. let er op dat er standaard ook de i-lock gemonteerd is, die dus 16 mm bedraagt. om je reële stack te bepalen moet je die meetellen. Je kunt wel bij canyon een verlaagde topcap (4,5mm) bestellen, kosten rond de € 55,00 incl verzenden.
stuur en stuurpen kun je tegen bepaalde kosten (ik dacht € 30,-) altijd laten aanpassen. aantal spacers, en lengte van de crank niet (maar dat laatste weet ik niet 100% zeker, iemand?)
Re: Canyon topic
Geplaatst: 14 okt 2013 21:21
door Anko
vd week op bikemotion vertelde ze bij canyon, als je bv een 10cm stuurpen wilt ipv een afgeleverde 12cm, ze deze gratis omruilden binnen 30 dagen.
zijn zijn dus wel wat mogelijkheden.
Zelf heb ik nog even telefonisch contact gehad voordat ik de fiets besteld voor de maatvoering.
Re: Canyon topic
Geplaatst: 14 okt 2013 21:34
door ldtriatleet
Al veel gelezen over de Aeroad CF en Ultimate CF SLX. Ik twijfel tussen beide. Voor mijn stijl van rijden is Aeroad beter (ben niet zo explosief, maar ben meer van de lange rechte stukken). Maar toch al veel gelezen dat de Aeroad wat 'slap' zou zijn. Met name in de voorkant van het frame. Toevallig iemand die op beide heeft gefietst en ze kan vergelijken?