Cervélo
Deze Spanjaard heeft zijn normale Cervélo even aangepakt...
Voor:
Na:
Zie hier hoe hij dat heeft gedaan: http://luis-recuenco.blogspot.com/2009/ ... icano.html
Voor:
Na:
Zie hier hoe hij dat heeft gedaan: http://luis-recuenco.blogspot.com/2009/ ... icano.html
newD schreef:Of dat nou mooi geknutseld is of niet, het toevoegen van niet structurele delen aan je fiets maakt deze toch illegaal voor wedstrijdgebruik? De UCI verbied het dacht ik. Is dat bij tri hetzelfde? En controleert men daar eigenlijk op?
Nee, in het triatlon is het allemaal niet zo bekrompen als voor de UCI. Je kan dus met fietsjes rondrijden van minder dan 6,8kg, of met de tijdritfiets van Kestrel zonder zitbuis, of destijds met die Softrides of Trek Y-Foil
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Ilko schreef:Toch wordt in het nieuwe ITU reglement verwezen naar de UCI regels... Volgens mij gaat het steeds meer naar een regel mbt tijdrijden.
Wie ligt er dan ook wakker van het ITU? Ze organiseren een circuit Olympic Distance wedstrijden, maar op lange afstand zijn er niet zo veel. De belangrijkste lange afstandswedstrijden zijn die van het Ironman-circuit (WTC), en die hebben weinig uitstaans met de ITU.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Tsja, da's waar. Probleem is alleen dat voor de mindere goden (:-)) zoals ik, die aangewezen zijn op de reguliere wedstrijden in NL, daar de NTB regels gelden, die weer afgeleid zijn van de ITU.
Volgens het huidige reglement mag je geen opzetstuur meer gebruiken dat voorbij je remhendels komt. Ook niet bij een niet-stayer wedstrijd. Van de zotten zeg ik.
We zullen zien hoever ze het gaan naleven...
Volgens het huidige reglement mag je geen opzetstuur meer gebruiken dat voorbij je remhendels komt. Ook niet bij een niet-stayer wedstrijd. Van de zotten zeg ik.
We zullen zien hoever ze het gaan naleven...
Ilko schreef:Tsja, da's waar. Probleem is alleen dat voor de mindere goden (:-)) zoals ik, die aangewezen zijn op de reguliere wedstrijden in NL, daar de NTB regels gelden, die weer afgeleid zijn van de ITU.
Volgens het huidige reglement mag je geen opzetstuur meer gebruiken dat voorbij je remhendels komt. Ook niet bij een niet-stayer wedstrijd. Van de zotten zeg ik.
We zullen zien hoever ze het gaan naleven...
Haha, da's inderdaad belachelijk: bij een niet-stayer moet je de fietsreglementering van stayer-wedstrijden toepassen. Lol.
Afin, 't zou ons te ver off topic leiden...
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Er bestaan heel wat misverstanden omtrent reglementering tussen Triatlon en Wielrennen. Dit zal wel altijd blijven bestaan, gezien de bijna weekelijks terugkerende reacties op dit forum wanneer het gaat om tijdritfietsen en dergelijke.
Wielrennen in het algemeen onder de auspicieën van de UCI (incl tijdrijden dus) heeft een streng reglement met de belangrijkste uitschieters :
* geen extra stuurextenties (vb type spinacci en andere opzetstuurtjes)
* Aantal spaken heeft een minimum (dacht 12) dus 4spaaks carbonwielen type corima, Xentis, spinergy, Hed3 zijn verboden tijdens wegwedstrijden wel toegelaten tijdens tijdritten.
* Minimum gewicht van een fiets is 6.8 kg
* Voor tijdrit-fietsen is er een reglementering betreffende stand zadel tov bracket en de lengte van de extenties.
* frame moet een traditioneel diamantframe zijn.
Voor Wielerwedstrijden die niet onder de UCI vallen (toertochten, cyclosportives enz..) : Alles kan en wordt toegelaten tenzij de overkoepelende federatie anders reglementeerd.
Triatlon is iets ingewikkelder :
Stayer wedstrijden : neemt enkel de reglementering betreffende de wielen over van de UCI. Opzetstuurtjes zijn toegelaten zolang ze binnen de remgrepen blijven.
Voor Niet-Stayer wedstrijden is alles toegelaten en volgt men totaal niet de UCI. In dat kader kun je de fiets van de spanjaard bekijken.
Wielrennen in het algemeen onder de auspicieën van de UCI (incl tijdrijden dus) heeft een streng reglement met de belangrijkste uitschieters :
* geen extra stuurextenties (vb type spinacci en andere opzetstuurtjes)
* Aantal spaken heeft een minimum (dacht 12) dus 4spaaks carbonwielen type corima, Xentis, spinergy, Hed3 zijn verboden tijdens wegwedstrijden wel toegelaten tijdens tijdritten.
* Minimum gewicht van een fiets is 6.8 kg
* Voor tijdrit-fietsen is er een reglementering betreffende stand zadel tov bracket en de lengte van de extenties.
* frame moet een traditioneel diamantframe zijn.
Voor Wielerwedstrijden die niet onder de UCI vallen (toertochten, cyclosportives enz..) : Alles kan en wordt toegelaten tenzij de overkoepelende federatie anders reglementeerd.
Triatlon is iets ingewikkelder :
Stayer wedstrijden : neemt enkel de reglementering betreffende de wielen over van de UCI. Opzetstuurtjes zijn toegelaten zolang ze binnen de remgrepen blijven.
Voor Niet-Stayer wedstrijden is alles toegelaten en volgt men totaal niet de UCI. In dat kader kun je de fiets van de spanjaard bekijken.
mike biker schreef:Ik bedoel de overloop van de schuine buis in de horizontale buis...hoe krijg je dat voor elkaar?
Of is het plaatje "vóór" van een website, als voorbeeld?
Mooi gedaan bij de zitbuis trouwens..
Uiteraard is het bovenste plaatje van een website geplukt (is een grotere maat). Ik vind die getunede fiets vooral lelijk.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -