Scott
Een nieuw frame? Of op z'n minst laten herlakken...
Hier zou ik écht niet blij mee zijn...
Hier zou ik écht niet blij mee zijn...
Wat voor boutjes zitten er aan de binnenkant van het blad. Normaliter vallen die boutjes zo goed als in het blad. Een spacer (1 of 2 m’n) tussen de geperste trapaslager en het frame zou ook een oplossing kunnen zijn. De afstand tussen crank en frame wordt zo groter.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Ik heb het met mijn Scott cyclocrosser gehad icm Ultegra maar niet op die plaats!
Bij mij raakte de bladboutjes het chainsuckplaatje op de liggende achterbrug wanneer er wat vuil/zand tussenzat.
Echt heel minimaal waardoor er een schaafplekje op het plaatje ontstond.
Opgelost door aan de driveside een extra spacertje te plaatsen.
Bij mij raakte de bladboutjes het chainsuckplaatje op de liggende achterbrug wanneer er wat vuil/zand tussenzat.
Echt heel minimaal waardoor er een schaafplekje op het plaatje ontstond.
Opgelost door aan de driveside een extra spacertje te plaatsen.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Raar geval, dat is dan toch een ontwerpfout.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
@JoostG: Hieronder foto. Liggen er toch wel 1 à 2 mm op.
Bij mijn Canyon (campa) vallen deze er effectief in.
Spacertje toevoegen daar lijkt me inderdaad een goede oplossing.
Chainsuckplaatje is ook wat geraakt, maar uiteraard mindere zorg dan het frame
@Thestudent: Ontwerpfout of montagefout? Hoorde lbs hier standaard een spacertje te monteren?
Bij mijn Canyon (campa) vallen deze er effectief in.
Spacertje toevoegen daar lijkt me inderdaad een goede oplossing.
Chainsuckplaatje is ook wat geraakt, maar uiteraard mindere zorg dan het frame
@Thestudent: Ontwerpfout of montagefout? Hoorde lbs hier standaard een spacertje te monteren?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13741
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat zit niet goed. Dat heb ik nog nooit gezien op een crank. (of dit is nieuw op de groepen)
Ik denk blad verkeerom gemonteerd en de bouten ook denk ik, maar dat maakt weinig uit.
Ik denk blad verkeerom gemonteerd en de bouten ook denk ik, maar dat maakt weinig uit.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Dat is niet aero .
Maar zonder gekheid.., zit het binnenblad niet gewoon verkeerdom erop? Ik zie ook letters gestanst staan een de binnenkant, meestal is dat op de buitenkant van een kettingblad toch ook?
Maar zonder gekheid.., zit het binnenblad niet gewoon verkeerdom erop? Ik zie ook letters gestanst staan een de binnenkant, meestal is dat op de buitenkant van een kettingblad toch ook?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Lijkt er inderdaad op dat deze verkeerd om gemonteerd is.
Als dit het geval is en het zo door jou lbs in elkaar is gezet zou ik het weer terug monteren en het probleem lekker terug leggen bij je lbs. Laat zij het maar oplossen.
Wel de laatste keer dat ik er zou komen.
Als dit het geval is en het zo door jou lbs in elkaar is gezet zou ik het weer terug monteren en het probleem lekker terug leggen bij je lbs. Laat zij het maar oplossen.
Wel de laatste keer dat ik er zou komen.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Sram maakt normaal aan de driveside gebruik van een wave washer, kijk of die gemonteerd is.
Ik ga ervanuit dat dat bij de AXS groep ook het geval is.
Evt als noodoplossing een 2e wave washer of een extra (die rode) afdichtring die je normaal plaatst om de lagers beschermen tegen vuil.
Dan komt de crank ook iets naar buiten en raakt ie je frame niet meer.
Ik ga ervanuit dat dat bij de AXS groep ook het geval is.
Evt als noodoplossing een 2e wave washer of een extra (die rode) afdichtring die je normaal plaatst om de lagers beschermen tegen vuil.
Dan komt de crank ook iets naar buiten en raakt ie je frame niet meer.
Heb net snel gekeken bij zowel Campa als SRAM Red crank: in beide gevallen komt boutje maar marginaal naar buiten. Behoorlijk lomp als SRAM deze boutjes standaard is gaan gebruiken.
Ik vraag mij af of de washer voldoende ruimte creëert. Die zal niet meer dan 0.3mm breed zijn? Werkt een spacer van 1 of 2 mm tussen frame en BB dan niet beter?
Tja, die oversized bottom brackets.... Ik weet niet of we daar nu echt veel mee vooruit zijn gegaan. Met de vermogens die uit mijn benen komen, waren de oude brackets al stijf genoeg. En al die geperste lagers geven ook veel meer gezeur.
Ik vraag mij af of de washer voldoende ruimte creëert. Die zal niet meer dan 0.3mm breed zijn? Werkt een spacer van 1 of 2 mm tussen frame en BB dan niet beter?
Tja, die oversized bottom brackets.... Ik weet niet of we daar nu echt veel mee vooruit zijn gegaan. Met de vermogens die uit mijn benen komen, waren de oude brackets al stijf genoeg. En al die geperste lagers geven ook veel meer gezeur.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Nee, was in elk geval toch niet gemonteerd.scottpch schreef: ↑03 nov 2020 17:53 Sram maakt normaal aan de driveside gebruik van een wave washer, kijk of die gemonteerd is.
Ik ga ervanuit dat dat bij de AXS groep ook het geval is.
Evt als noodoplossing een 2e wave washer of een extra (die rode) afdichtring die je normaal plaatst om de lagers beschermen tegen vuil.
Dan komt de crank ook iets naar buiten en raakt ie je frame niet meer.
En geloof ook niet dat 1 of 2 dit voldoende zouden zijn..
Later deze week wat de lbs als oplossing voorhanden heeft.
Bedankt voor het meedenken alvast!