Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2009?

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 06 sep 2009 17:17

Wij rijden er ook wel eens (één rondje) als we er toevallig langs rijden. Ik vind de Coureur lekkerder rijden dan Swift (daar doe ik ook wel eens een rondje als we er toevallig langs
rijden:D)

In het kader van het topic "fietsen in de winter" heb ik vandaag een rondje op mijn winterfiets gedaan, om alvast te wennen. Het rondje was Zoetermeer-Delft-'t Woudt-Schipluiden-Vlaardingen-Ackerdijkse plassen-Berkel-Pijnacker-Zoetermeer.

Ik had mijn Forum outfit aan:)

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 06 sep 2009 17:53

Vandaag maar weer eens op de fiets gestapt. Niet helemaal fit, en het was mij wat te druk. Dus het werd een klein rondje Veluwe. 92km.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 06 sep 2009 23:04

Vandaag een rustige training. Nu eens niet door groene hart, maar naar 'de overkant'.
Via Amsterdam Noord, langs het NH kanaal via 't Twiske en via LFb7 naar de Zaanse Schans en vandaar naar Castricum. Dan via de duinen naar Wijk aan zee, pontje over en langs het Noordzeekanaal terug naar Amsterdam. Erg leuk, mooie afwisseling van landelijke omgeving met oude stadjes (en wat industrie).
Enige mindere vond ik de kwaliteit van het wegdek...leek Wallonië wel.. Ik weet dat Zaandam ooit een artikel 12 gemeente was maar had verwacht dat ze daar nu wel overheen waren....
Mijn HAC5 is terug naar futurumshop ivm wat vreemd gedrag, dus geen statistieken, maar schat zo'n 100km in D1.


rogkat
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 jun 2008 22:39

rogkat 07 sep 2009 01:04

Vandaag rondje...Veenendaal-Zaltbommel-Utrecht-Veenendaal gefietst..Wel lekker die meewind de laatste 30 km..wel jammer dat het de eerste 100 vol tegen was..maar al met al een gem. van 29.1
my third love

padelzijn
Forum-lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 aug 2009 00:09

padelzijn 07 sep 2009 17:59

Vandaag na 1,5 uur krachttraining nog even de fiets gepakt om wat cardio te doen. Ik heb mijn gemiddelde tijdens dit ritje van 50 km met bijna 2 km verbeterd dus ik mag tevreden zijn. Zeker ook door een strakke tegenwind vol in den bakkes gedurende 25 km op een onbeschutte dijk ....
Ik fiets dus ik besta.

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 08 sep 2009 20:43

De vakantie is weer voorbij. De laaste vakantiegangers gaan weer naar huis. Mensen gaan weer aan het werk. Kinderen gaan weer naar school. De rust keert weer terug.

Vandaag vielen er een aantal lessen uit. En dan kun je natuurlijk maar 1 ding doen met dit prachtige weer. :D

Eerst even wat asfalt kilometers richting 'Het Zand' net boven Zelhem. Daar aangekomen kan de pret beginnen.

Afbeelding
Afbeelding

Smalle paadjes
Afbeelding
Afbeelding

Brede Paden
Afbeelding

Hele korte klimmetjes
Afbeelding

Stukjes afdalen
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Rust!
Afbeelding
Afbeelding

Krachtvoer!:D
Afbeelding

Afbeelding

Kasteel Ruurlo
Afbeelding

Afbeelding

Sint Willibrords Abdij
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tijd om naar huis te gaan ;)
Afbeelding

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 09 sep 2009 00:33

Leuke serie weer Jeroen.

Ik ben vanwege het lekkere weer na m'n werk ook nog even lekker gaan fietsen. Oorspronkelijk was het plan om even één van de gps routes van Aart Vierhouten uit de laatste fiets te gaan rijden. Omdat ik pas om 17.30uur kon vertrekken had ik het korte ritje van 50km uitgekozen. Maar ja, als ik eenmaal op de fiets zit dan blijft het meestal niet bij 50km. :)

Ik heb de route dus maar wat uitgebreid. Uiteindelijk vanuit Hilversum door Loosdrecht naar Breukelen, via Tienhoven en Maarsseveen naar Lage Vuursche, verder naar Amersfoort, Bunschoten Spakenburg, Baarn en Laren weer naar Hilversum. Precies 100km. Is een erg leuk rondje geworden. Mooie afwisselende omgeving, goed asfalt en lekker ruim. Ga ik vaker rijden!

Wel erg jammer dat het weer steeds vroeger donker begint te worden. Ik kwam thuis met de straatverlichting aan en m'n fietsbril heb ik het laatste stukje maar afgedaan om nog wat te zien.

em
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 09 sep 2009 01:01

Zojuist naar huis gefietst van de ene kant van Den Haag naar de andere kant van Den Haag, gewoon op de woon/werk-fiets. Rij ik op een fietspad met een snelheid van ongeveer 20 a 25 km/h, knal ik opeens VOL tegen een hek op wat midden op het fietspad staat. Niks vooraf aangegeven of gemarkeerd, maar een gewoon een grijs metalen hek midden op het fietspad. Het resultaat is een gescheurde lip, een dik oog en een beurse schouder.

Hieronder een foto (goed kijken, want anders zie je het niet). Ik heb bewust de flitser niet aangedaan zodat je kunt zien wat ik zag...
Afbeelding

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 09 sep 2009 01:07

Dat is ook lekker zeg!

Een maat van mij heeft dat ook eens gehad, weliswaar op de dag maar dat hek (zelfde soort) stond ook opeens om de hoek zonder aangeven. Die kon wel zijn Cervelo wegbrengen, via de gemeente is uiteindelijk alles opgelost overigens.
"Try not. Do or do not......there is no try"

em
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 09 sep 2009 01:21

Behalve dat mijn stuur scheef stond kon ik niet direct schade aan mijn fiets ontdekken. Zal de boel morgen bij daglicht nog eens even grondig inspecteren. Mocht er wel schade zijn dan is dat geen ramp, want zoals je weet zit er toch een nieuwe woon/werk-fiets aan te komen...;)

Er zal in ieder geval een briefje naar de gemeente gaan, want dit soort dingen kunnen echt niet.

globeskater
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 01 sep 2009 16:07

globeskater 10 sep 2009 23:26

Jeetje lekker link zo vanuit het niets zo'n hek :S

ik heb vandaag ook nog even een rondje gedaan.. ben vanuit Breda richting ik dacht Den Hout en daarna door naar Hank gereden, daar heb ik een rondje langs de biesbosch over de dijk en de vlakte tegen de wind in gekozen, toen terug naar Hank daarna wat fietsroutenetwerk dingen gaan volgen en beetje verdwaald, uiteindelijk in Oosteind uitgekomen en daarna door naar Oosterhout waar een andere wielrenner mij achter op kwam en mij het laatste eind richting Breda loodste waar ik erg blij mee was.. zo was ik 81,3km verder en voor donker thuis! Volgende ritje is zondag in Zuid Limburg!
http://globeskater.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 11 sep 2009 00:29

Ik heb vandaag weer eens een rondje om het meer gemaakt. Meer van Geneve wel te verstaan. 279km, 2000 hoogtemeters, 30.5 gemiddeld. Parcours: Annecy, Annemasse, Thonon, Montreux, Lausanne, Geneve, Mont Sion, Annecy.

Het klinkt beter dan het is. De zwitserse kant is vergeven van de stoplichten. Ook erg saai kwa views. Van Geneve tot Montreux is wel leuk als je van die drukke national af blijft. In de toekomst eens rechtaf naar Martigny proberen ipv linksaf naar Montreux.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

Plaats reactie