Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Ervaring met de Vos Zwanenburg

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 31 dec 2010 11:59

[quote="Loos"]
Ik ken iemand met hetzelfde verhaal.
De koffie was lekker.
Maar die was achteraf toch echt niet blij met een te groot frame.
En ik ben bang dat dit nu precies de crux bij Vos is: verkopen zal ie...
:rolleye:[/quote]

De details van het verhaal zijn wat anders als "dan maar een maatje groter nemen".

Ik ben geen fan geworden van Vos, maar het viel me gewoon mee.
Hij heeft ons rustig alleen gelaten met de frames en een bakkie koffie gegeven.

Tuurlijk heeft ie ons lekker gemaakt met al het moois, maar totaal geen druk of opdringerig gedrag.
FacebookS3RSSite

johndoe
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 okt 2009 06:53

johndoe 31 dec 2010 12:00

Je gaat toch zelf akkoord met een te groot frame? Je kunt Vos moeilijk verwijten dat hij zijn product probeert te verkopen.

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 31 dec 2010 12:33

Neem dan een rolmaat mee en meet het na, je weet dat je bij Vos scherper moet zijn dan bij een gemiddelde fm.
Je moet weten wat de maten zijn die je nodig hebt anders moet je sowieso niet naar VOS om je een fiets aan te laten 'meten'(al zal dat ook wel eens goed gaan). Ik hoop dat iedereen toch slim genoeg is om dat door te hebben.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

Gebruikersavatar
pinaride
Forum-lid
Berichten: 337
Lid geworden op: 30 jan 2009 15:21

Gebruikersavatar pinaride 31 dec 2010 12:41

[quote="H&H"]Neem dan een rolmaat mee en meet het na, je weet dat je bij Vos scherper moet zijn dan bij een gemiddelde fm.
Je moet weten wat de maten zijn die je nodig hebt anders moet je sowieso niet naar VOS om je een fiets aan te laten 'meten'(al zal dat ook wel eens goed gaan). Ik hoop dat iedereen toch slim genoeg is om dat door te hebben.[/quote]

+1
Ik had idd ook het frame snel even nagemeten of het wel klopte. Je bent natuurlijk zelf verantwoordelijk voor wat je koopt, dus als je zekerheid wilt, even nameten.
<<Pijn is tijdelijk, opgeven is voor eeuwig!>>
Mijn Bloggie!

gekke_henkie
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19

gekke_henkie 13 jan 2011 20:24

Ik heb zelf mijn frame ook bij vos gehaald, en je moet je kennis zelf meenemen,

Om te kijken of de maat van het frame goed is, heb ik gevraagd of ik op een cervelo S2 mt 54 kon proefzitten, Hebben ze een bracket, zadel, wielen en kaal stuur op een cervelo S2 frame geplaatst, en dan kun je zelf op de fiets gaan zitten en voelen of het past...
Dan kun je zelf de maat bepalen....

Daarna, heb ik en ander frame (waar nooit iets op gemonteerd was) meegekregen

Dat ging allemaal goed, Wat minder was is dat er geen lijm in het zakje van de 3T voorvork zat, dus heb nog epoxy hars zelf moeten kopen...
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”

Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3096
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 13 jan 2011 23:42

[quote="Gekke_Henkie"]Dat ging allemaal goed, Wat minder was is dat er geen lijm in het zakje van de 3T voorvork zat, dus heb nog epoxy hars zelf moeten kopen...[/quote]

Moest je hem zelf nog aan elkaar plakken dan ?

jeroen_nh
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 14 nov 2010 13:47

jeroen_nh 15 jan 2011 20:40

[quote="jsparie"][quote="Gekke_Henkie"]Dat ging allemaal goed, Wat minder was is dat er geen lijm in het zakje van de 3T voorvork zat, dus heb nog epoxy hars zelf moeten kopen...[/quote]

Moest je hem zelf nog aan elkaar plakken dan ?[/quote]


Je krijgt gewoon een zak carbon pijpen mee denk ik ;)

kool486
Forum-lid
Berichten: 929
Lid geworden op: 17 dec 2006 11:44

kool486 15 jan 2011 20:49

na alle info ben ik vandaag ff bij Vos wezen kijken. was toch in de buurt.
veel fietsen en frames voor goede prijzen. geen onderdelen, wat bulk spul in bakken. kleding kon me ook niet boeien. als je weet wat wilt hebben kan je daar prima een frame kopen. een Dogma met mirage is een bijzondere combinatie.
heb nog nooit zoveel fietsen bijelkaar gezien. geen standaard fietsenwinkel personeel.
Funny the way it is

chevalier
Forum-lid
Berichten: 876
Lid geworden op: 25 jun 2005 02:45

chevalier 16 jan 2011 20:11

[quote="kool486"]na alle info ben ik vandaag ff bij Vos wezen kijken. was toch in de buurt.
veel fietsen en frames voor goede prijzen. geen onderdelen, wat bulk spul in bakken. kleding kon me ook niet boeien. als je weet wat wilt hebben kan je daar prima een frame kopen. een Dogma met mirage is een bijzondere combinatie.
heb nog nooit zoveel fietsen bijelkaar gezien. geen standaard fietsenwinkel personeel. [/quote]

Personeel sprak zeker pools..............

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 17 jan 2011 08:55

[quote="chevalier"][quote="kool486"]na alle info ben ik vandaag ff bij Vos wezen kijken. was toch in de buurt.
veel fietsen en frames voor goede prijzen. geen onderdelen, wat bulk spul in bakken. kleding kon me ook niet boeien. als je weet wat wilt hebben kan je daar prima een frame kopen. een Dogma met mirage is een bijzondere combinatie.
heb nog nooit zoveel fietsen bijelkaar gezien. geen standaard fietsenwinkel personeel. [/quote]

Personeel sprak zeker pools..............[/quote]

pffffffffffffff lekkere zinnige opmerking hoor... Is het zo moeilijk te accepteren dat die Vos inderdaad Polen (of wat voor Oostblokkers dan ook) in dienst heeft?! Een jaar geleden ook met een vriend daar geweest en toentertijd door een van die Polen bedient. Hij sprak keurig Nederlands met natuurlijk wel de nodige taalfouten, maar goed. Welke Nederlander kan tegenwoordig nog wel ABN. De gemiddelde 16 jarige puber is minder goed te verstaan. Oftewel, open een topic over de Poolse werknemers bij Vos of ga inhoudelijk in op deze fietszaak!

gekke_henkie
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19

gekke_henkie 17 jan 2011 23:13

[quote="Jeroen_NH"][quote="jsparie"][quote="Gekke_Henkie"]Dat ging allemaal goed, Wat minder was is dat er geen lijm in het zakje van de 3T voorvork zat, dus heb nog epoxy hars zelf moeten kopen...[/quote]

Moest je hem zelf nog aan elkaar plakken dan ?[/quote]


Je krijgt gewoon een zak carbon pijpen mee denk ik ;)

[/quote]

Sorry voor de late reactie, Nee bij een 3t Funda Pro voorvork zit in plaats van een expander, een aluminium pijpje (waar de draad voor de topcap in zit) gelijmd , maar omdat je die zelf afzaagd kunnen ze niet voor je bepalen hoe hoog deze komt te zitten...
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”

Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3

jeroen_nh
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 14 nov 2010 13:47

jeroen_nh 19 jan 2011 20:14

Zelf niks gekocht maat wel wat gepraat over mogelijke fiets aankoop met andere configuratie dan standaard.
Tot twee keer toe daar geholpen door een "Poolse" verkoper welke tot op zekere hoogte verstand van zaken had en gewoon erg open was over het bepalen van de prijs en korting daar op. Deze openheid kom je niet bij alle "normale" fietswinkels tegen als het gaat om korting en eventuele combi deals.
Mijn ervaring bij de meeste zaken is dat ze je bijna geen korting willen/kunnen geven en het proberen met gratis accessoires.
Bij Vos krijg je gewoon harde euro's korting en hoef je dus geen accessoires te kopen die je eigenlijk niet nodig heb.

Maakt dit mij nu ook "verdacht" forumlid ? ;)

Plaats reactie