Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Kuiper Trading

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 feb 2011 20:53

Je kan niet 1 set remblokken op zowel carbon als aluminium velgen gebruiken. Als je op een aluminium velg remt kunnen er fijne stukjes aluminium in de blokken komen. Rem je vervolgens op een carbon remvlak en je velg is afgeschreven.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 20 feb 2011 21:08

timken schreef:Heeft er iemand een idee of ik remblokken van het merk zipp kan gebruiken (type koolstop)? Ze zouden zowel voor carbon als aluminium kunnen gebruikt worden? Ik heb dit weekend eindelijk mijn setje kuipers (full carbons) gemonteerd en ik ben toch geweldig geschrokken van het helse lawaai die die kurk remblokjes maken. Het zou ook gemakkelijk zijn als ik eens wil wisselen van wielen natuurlijk.

Graag de Koolstop blokken te vermijden.
Daarnaast geven ze aan voor zowel aan voor zowel op Aluminium als Carbon,
bij iedere aanbieder blijft dit altijd een OF / OF (dus op 1 type in gebruik).

Betreft je piepende blokken dit is eenvoudig te verhelpen door je blokken recht te monteren.
Voor als nog worden alleen de meegeleverde remblokken aanbevolen.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 20 feb 2011 21:35

Amclassic-fan schreef:Je kan niet 1 set remblokken op zowel carbon als aluminium velgen gebruiken. Als je op een aluminium velg remt kunnen er fijne stukjes aluminium in de blokken komen. Rem je vervolgens op een carbon remvlak en je velg is afgeschreven.

+1
I know myself like no one else
Nothing to defend

jasperr
Forum-lid

jasperr 21 feb 2011 20:49

Heb net mijn setje FCC50 bij de buren opgehaald. Was vandaag tot 18.00 u aan het werk, dus had een briefje op de deur gedaan of DHL het pakket bij de buren wilde afleveren. Dat hebben ze dus netjes gedaan.

Het ziet er allemaal goed uit! Echt mooie wielen. Denk alleen wel dat ik de stickers van de wielen haal, want die vind ik echt niet mooi, maar ze passen ook niet bij mijn fiets.
Nu nog even goed velglint kopen, 4000S monteren en dan kan het feest beginnen. Heb altijd al heel graag hoge wielen willen hebben.

Dikke pluim voor Chris Kuiper overigens! Heb hem vele vragen gesteld over de wielset en hij heeft ze altijd goed en snel beantwoord. Hij heeft zelfs mijn pakketje op internet gevolgd en heeft mij laten weten toen het pakket was afgeleverd.

Foto'tje van de wielset in mijn fiets volgt nog.

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 22 feb 2011 16:41

Gefeliciteerd trouwens.

Ik ga ook een setje Kuiper kopen voor mijn Siena, zal zeker mooi worden. Ik ga ze in mei halen.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 23 feb 2011 01:05

@timken Koop gewoon Swisstop Yellow, als je alleen naar het prijskaartje kijkt lijken die wellicht duurder maar als je de levensduur en kwaliteit meetelt dan is het een heel ander verhaal.
De orginele van Chris passen naar mijn mening niet goed op Campa (de blokhouders zijn dan ook voor Shimano gemaakt), ik kreeg ze dus niet piepvrij afgesteld en vond ze ook niet goed remmen. Daarna heb ik in een paar maanden tijd 2 setjes BBB voor carbon en een setje Mavic voor carbon versleten en vervolgens rij ik piepvrij al 1.5 jaar met dezelfde set Swisstop yellow en ik verwacht ze niet binnenkort te hoeven vervangen, go figure.

En natuurlijk nooit dezelfde remblokken op Alu en Carbon gebruiken.
Afbeelding

resch
Forum-lid

resch 23 feb 2011 11:57

Swiss Stop Yellow werkt inderdaad erg goed, zo niet het beste. De gele streep op de carbon velg is nauwelijks te zien en eventueel te verwijderen.
Niet storend en ik vind een geel streepje niet opwegen tegen het verlies in remvermogen en hoge slijtage bij de kurken remblokjes van bijv BBB.

timken
Forum-lid

timken 23 feb 2011 19:28

Hoe moet ik dan die eventuele gele streep vermijden, want dit zie ik echt niet zitten. Mijn fiets is een mat zwarte carbon x-lite van redbull met de full carbon wielen(zonder stickers) van kuiper. Ik heb speciaal alles zo mat zwart mogelijk gehouden en een geel streepje wil ik echt niet hoor. Alvast iedereen al bedankt voor de advies, zodat ik toch mijn wielen niet naar de vaantjes heb geholpen.

vantuyl1
Forum-lid

vantuyl1 23 feb 2011 19:56

de lightweigt remblokken van swisstop?
koga kimera road 1k

six13
Forum-lid

six13 23 feb 2011 20:37

van tuyl schreef:de lightweigt remblokken van swisstop?

idd perfect mogelijk...nog iets duurder als de gele omdat er lightweight opstaat! Ik heb ze ook voor mijn reynolds dv46c ul wielen. Ik had ook eerst de gele die perfect werk deden....maar de gele streep is echt wel hinderlijk. Zeker bij reynolds waar er geen vernis op de velgen zit en de carbon hierdoor iets grover aanvoelt en de gele streep er precies ingebakken zit.(wel ardennen,alpen of vogezen ritten)Hierdoor moest ik deze verwijderen met een schuursponsje,wat ik eigenlijk liever niet doe! Nu heb ik de swiss stop in de zwarte versie voor lightweight en deze doen hun werk even goed als de gele zonder de hinderlijke gele streep!
Cannondale SYSTEMSIX my best bike ever.

wilcoelskamp
Forum-lid

wilcoelskamp 23 feb 2011 21:57

Gele streep is te verwijderen met aceton.
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0

rammo
Forum-lid

rammo 06 mar 2011 14:37

Ik heb de FCC50 net besteld maar heb na het doorlezen van dit topic toch nog 2 vragen.

Welke band kun je het beste gebruiken (gp4000s en Open Corsa Evo CX zijn lastig te leggen, ben op zoek naar een vergelijkbare band)
Welk velglint is aan te raden (16mm maar verder?)

Alvast bedankt.

Plaats reactie