Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bulls

sirbas
Forum-lid
Berichten: 452
Lid geworden op: 11 jun 2007 15:21

sirbas 18 mar 2010 22:26

Vandaag maar eens een ochtendje voor mijzelf genomen. Effe niet naar het werk en lekker om 9:00 de deur uit voor een eerste echte rit buiten dit seizoen.
Vanuit Utrecht over Houten naar Wijk bij Duurstede, via de Rijndijk de Amerongse Berg gerond en terug over Odijk en Zeist.
Al met al 85 km met net geen 30 km/h gemiddeld. Viel niet tegen voor een eerste echte rit dit jaar.
Nieuwe S1 frame is erg direct, brengt krachten veel directer en voelbaarder over op de wielen. Had het gevoel dat ik vloog. Het heerlijke zonnetje zal ook wel hebben geholpen.

bash
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 22 sep 2009 17:31

bash 27 mar 2010 18:41

Na vier maanden wachten is hij er dan eindelijk: mijn Bulls Desert Falcon 1. Met CXP33 wielen met 105-naaf en Continental Grand Prix Banden. Verder redelijk standaard, los van de maat: 64cm. Heb er spd-pedalen op laten zetten omdat ik het zonde vond om nieuwe schoenen te kopen terwijl de oude nauwelijks gebruikt waren.

Was verder best verrast door de uitstraling: er wordt veel gemopperd op de saaie looks van de Bulls, maar vind het toch wel een erg mooie fiets. Nu nog even wat conditie opdoen na vier maanden stilstand.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

loooiiiccc
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 aug 2009 14:09

loooiiiccc 28 mar 2010 16:40

Sinds een half jaartje heb ik ook een bulls desert falcon. Zeer tevreden met deze fiets! Alleen heb ik de laatste ritjes nogal wat zadelpijn. Hebben jullie hiervoor geen tips? Misschien een ander zadel? Nu heb ik nog steeds het standaard meegeleverd zadel op staan.

Ik ben ook het magneetje van mijn fietscompyter verloren. Is het mogelijk om die magneetjes ergens apart te verkrijgen (voor cateye strada) of moet ik mij een nieuwe fietscomputer anschaffen?

sirbas
Forum-lid
Berichten: 452
Lid geworden op: 11 jun 2007 15:21

sirbas 03 apr 2010 17:01

loooiiiccc schreef:Sinds een half jaartje heb ik ook een bulls desert falcon. Zeer tevreden met deze fiets! Alleen heb ik de laatste ritjes nogal wat zadelpijn. Hebben jullie hiervoor geen tips? Misschien een ander zadel? Nu heb ik nog steeds het standaard meegeleverd zadel op staan.


Zou hem snel vervangen door iets beters. Zal wel een zoektocht worden, die erg afhangt van jouw persoonlijke wensen/behoeftes etc. Wat voor de één werkt hoeft de ander nog niet te helpen helaas.
loooiiiccc schreef:Ik ben ook het magneetje van mijn fietscompyter verloren. Is het mogelijk om die magneetjes ergens apart te verkrijgen (voor cateye strada) of moet ik mij een nieuwe fietscomputer anschaffen?


Willekeurig magneetje volstaat. Misschien heeft je FM wel een los magneetje voor je.

wesleys
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 aug 2009 13:12

wesleys 04 apr 2010 23:47

Hallo ik schaam me een beetje :P hahahhaha...
Ongeveer een maand of 7 geleden had ik beloofd om te laten zien wat voor Bulls ik gekocht had... Maar goed onder het mom beter laat dan nooit hier toch een foto!
Heb sinds een paar dagen nieuwe wielen en ik kan ze iedereen aanbevelen!

Groeten Wesley!
[img=http://forum.fiets.nl/download.asp?item=2488]
\'\'Draag een helm, gebruik hem niet\'\'

trannel
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 04 aug 2009 20:10

trannel 05 apr 2010 21:10

@ Sirbas: Ik rijd op het moment nog een Desert Falcon+, maar ik wil misschien ook wel een ander frame. Kun je misschien klein beetje uitleggen wat het verschil voor jou is, en of het dat waard is?(moeite en geld)

sirbas
Forum-lid
Berichten: 452
Lid geworden op: 11 jun 2007 15:21

sirbas 05 apr 2010 21:25

@Trannel. Het is wel een beetje off-topic hier maar toch:
Check eerst de geometrie tabellen maar eens, dan zul je zien dat de Harrier een kortere zit heeft dan de DF. Toptube is korter dus je zit dichter op het stuur, heb dit uiteindelijk opgevangen door een 14 cm stuurpen te monteren, maar dit beïnvloedt het stuurgedrag nogal. Al met al niet ideaal, ik had indertijd gewoon een DF moeten nemen, maar heb me niet goed genoeg geinformeerd, of is het voortschrijdend inzicht?
Mijn overwegingen waren dus vooral ingegeven door geometrie, daarnaast kwam ik een mooi aanbod tegen voor een S1 2009 frameset. Ik heb wel sympathie met het Vroomen verhaal dus de keus was snel gemaakt.
Eenmaal op de weg merk je pas echt het verschil: wat een bak! Iedere trap is raak, je gaat echt als een raket, het gevoel is zo direct. Ik had hier al wel het een en ander over gelezen van anderen, maar het is dus echt zo. Gemiddelde snelheid (voor wat het zegt natuurlijk) is bijna 2 km/h hoger nu...
Ik kan alleen maaar zeggen dat het voor mij money well spent is geweest. Of ik deze switch ook gemaakt had indien ik wel een DF had gehad? Ik denk het niet...

sirbas
Forum-lid
Berichten: 452
Lid geworden op: 11 jun 2007 15:21

sirbas 17 apr 2010 23:09

Ben maar eens aan de slag gegaan met het Harrier2 frame dat nu "over" is.
Heb hier van forumlid wpigge een prima Tiagra groepje kunnen overnemen (Thanks, Wouter!).
Zonder crank, maar ik had immers nog de 52/39 van mijn oorspronkelijke 105 groep liggen.
Alles gemonteerd en even de Tacx band van het WH-R500 achterwiel verwisseld voor een Michelin Pro2 en we kunnen weer naar buiten.
Alleen nog een paar Time RXS pedaaltjes op de kop tikken.
Hij zal in eerste instantie mijn "spare" gaan worden en zal in de winter permanent tot de Tacx worden veroordeeld.
Ook mijn oude vertrouwde Regal heeft zo weer een mooi plekje gekregen ipv stof happen op een kastplank.
Als ik het zo snel even bekijk ben ik weer zo goed als terug bij af, zie post 2 uit dit topic!

En omdat jullie altijd zo van foto's houden: ;)

Bulls Harrier2 2007 Tiagra/105
[img=http://www.hooah.nl/Harrier2j.jpg]

trannel
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 04 aug 2009 20:10

trannel 04 mei 2010 21:24

Nice Sirbas. Toch maar mooi twee fietsen ter beschikking.

Ik was er voor mezelf uit. Ik had een mooi carbonframe gevonden en zou dat wel even netjes rustig opbouwen.
Ben begonnen met wat te lezen en begin nu te begrijpen dat je dat niet maar zo even doet.
Denk dat ik de komende tijd maar even ga oefenen op een 15 jaar oude Koga die nog bij ons in de schuur staat. Of ik die rustig uit elkaar in elkaar krijg.

Jij bouwt alles zelf op begrijp ik Sirbas? Is dat trial en error geweest of gewoon van nature lekker handig?

sirbas
Forum-lid
Berichten: 452
Lid geworden op: 11 jun 2007 15:21

sirbas 09 mei 2010 01:18

Van nature niet onhandig, trial & error, learning by doing en geen geduld. Ben ook het type dat eerst de boel installeert om daarna als alles werkt (of niet) eens rustig de handleiding te gaan lezen.
Maar veel kan er niet mis gaan hoor. Als je een inbus-sleutel kunt vasthouden kom je al een heel eind. ;)

competer
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 23 dec 2007 17:38

competer 13 mei 2010 21:55

Beste allemaal

Ik ben nieuw op dit forum en zal mij daarom ff voorstellen.

Ik ben Peter, 41 en woon in het oosten van het land (op 10 km afstand van de Holterberg)
Sinds Februari 2008 weer (tot ik een jaar of 18 was dat ook al) fanatiek aan het wielrennen.
In 2008 heb ik een leuke 2de hands fiets kunnen kopen, een merkloos custom Alu frame mt 58 (mijn maat) met complete 105 montage en Richey stuur en zadelpen, en WH-5500 Shimano wielen.

En nu, waarom meld ik mij hier.

Ik heb mijn fiets ingeruild voor een Bulls Desert Falcon 2, er moest wel een leuk bedrag bij.
Ik denk dat ik volgende week zatrerdag mijn nieuwe fiets kan ophalen.
De fiets is gekocht bij Van Munter in Hellendoorn, vriendelijke zaak waar het snel zaken doen is.

Dus voldende week zaterdag (bij goed weer) mijn afschiedsritje over de holterberg naar Hellendoorn en ik kan dan op de terugweg mijn nieuwe fiest gaan inrijden.
http://i.imgur.com/ec7s13Y.jpg
Giant TCR Advanced 1

tdimarcel
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 27 mei 2010 15:08

tdimarcel 27 mei 2010 15:23

Nog een nieuwe Bulls rijder.

Na jaren jaren aan voetbal te hebben gedaan, heb ik me nu op het fietsen gericht.
Eigenlijk uit "noodzaak"geboren, omdat ik aan het voetbal 2 kapotte enkels heb overgehouden. Ik heb een aantal jaar niks aan sport gedaan en dat voelt eigenlijk niet lekker. Dus nu ga ik samen met mijn broer lekker minimaal 2x in de week een route fietsen. Weer lekker in beweging en de nodige overtollige kilo's er weer af.

Maar goed: de fiets.
We hebben beide een nieuwe fiets gekocht (de ATB is nu voor het slechte weer :))
Het is geworden een Bulls Falcon Desert 1

frame: 6061 superlite aluminium, triple butted, smooth welded
framehoogte: 56
kleur: red/white
voorvork: carbon-aluminium
derailleur :Shimano Ultegra 30-speed
voorderailleur: Shimano Ultegra
shifters: Shimano Ultegra
crankstel: FSA Gossamer, 52/39/30t
cassette: Shimano 105, 12-25t
remmen: Shimano Ultegra
stuur: FSA Vero
stuurpen: FSA OS-190
zadelpen: FSA SL-280
zadel: Selle Italia XO Flow
wielset: Shimano WHR-S10
banden: Michelin Dynamic, 23 mm
pedalen: Shimano SPD-SL
gewicht ca. 9,1 kg

[img=http://94.100.119.244/970650001-9707000 ... _gJ6E.jpeg]

Ik hoop dat ik hem deze week nog op kan halen, dan kunnen we meteen op de pedalen.
Ik heb hier al gelezen, dat de wielen niet al te best zijn, dus dat zal wel de 1e update worden.
Gr. Marcel
Bulls Desert Falcon 1 (\'10)

Plaats reactie