Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

peteri200
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 02 aug 2006 19:16

peteri200 22 aug 2007 20:28

ik probeer het hier ook nog eens dan, heeft iemand van jullie de nieuwe pinarello FT 1 al gezien?? en wat vinden jullie ervan.

trimike
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 feb 2006 16:58

trimike 23 aug 2007 14:47

Nee nog niet gezien
Misschien kun je ff een fotootje plaatsen??

peteri200
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 02 aug 2006 19:16

peteri200 23 aug 2007 19:09


h3
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 aug 2007 01:22

h3 28 aug 2007 00:14

Hoe ging het in Veenendaal? Goede tijd gereden? Ik zou de week na veenendaal deelnemen aan een trio kwart triatlon en dan alleen het fietsgedeelte. Dus kwam eigenlijk ongetraind aan de start in Veenendaal. Ik heb in Veenendaal de 8ste triatlon gedaan. Het was pas de derde triatlon voor me en met mijn tijd van 1:07:21 was ik best tevreden gezien het weinige zwemmen en lopen, het gaat steeds sneller en beter. Ben nu mijn kalender voor 2008 aan het voorbereiden waaronder een half ironman in Canada. Ik wil wat grotere afstanden gaan doen in 2008.

In Veenendaal ging het aardig al had ik last van de harde wind, ik verkeek me in de eerste ronde tegen de wind in daar wilde ik net iets te hard.
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run

http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 28 aug 2007 03:49

Ziet er knap uit, H3 !


Tijdritfietsen site, dus laten we er een bom in gooien. Ik was afgelopen weekend in Zwitserland voor de wereldkampioenschappen duatlon, en zag vriend Koen Maris er winnen, mét een nieuw bike record (150km door Zwitserland aan bijna 40km/u gemiddeld) en overall wedstrijd record. Impressionant... en leuk als je dan die fiets hebt mogen opbouwen:

Afbeelding



Misschien meteen ook boeiend om het nog eens over tijdritposities (en terug op een Cervélo) te hebben. Hierbij de mijne voor tri- en duatlon; is niet mijn UCI positie ('k heb me ingeschreven voor een UCI competition tijdrit en moet me nu alweer confirmeren naar hun verdomde regels!). Mijn aerodynamica is niet extreem gefinetuned met een lage zin; hou er rekening mee dat hierna nog een loopnummer volgt. Foto's genomen op training.

Afbeelding

Afbeelding
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 28 aug 2007 11:17

Casran, welk stuur heeft Koen Maris ? Is dat een carbon, of een alu van Oval ?
onze Cesar gaat met dezelfde combi rijden, althans de alu versie, met carbon extensions ..

Wat is de beperking van de UCI regels voor jou ? De lengte vd extansions ?

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 28 aug 2007 11:36

Zadelterugstand zou ik denken...
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

coureurke01
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 26 nov 2005 17:25

coureurke01 29 aug 2007 20:10

Is er ook nog iemand die een tijdritfiets verkoopt?
Ik zoek een goedkope degelijke tijdritfiets.
Het is om te beginnen?
Alvast bedankt...

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 29 aug 2007 23:58

SpEric schreef:Casran, welk stuur heeft Koen Maris ? Is dat een carbon, of een alu van Oval ?
onze Cesar gaat met dezelfde combi rijden, althans de alu versie, met carbon extensions ..

Wat is de beperking van de UCI regels voor jou ? De lengte vd extansions ?


Dit is de carbon (ig het stuur kan ik zien) maar vormgeving is gelijk aan die van Cesar) Hij heeft wel dezelfde aerodynamische pad bevestiging als Cesar krijgt.
"Try not. Do or do not......there is no try"

h3
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 13 aug 2007 01:22

h3 06 sep 2007 14:31

Aangezien de winter weer voor de deur staat en mijn TT/Triatlon fiets dan gepimpt wordt had ik een vraagje over zadels. Ik heb momenteel een Fi'zi:k Arione maar wil me eens laten informeren over andere zadels die wellicht veel in het TT circuit gebruikt worden. Zijn er andere zadels die smal zijn ivm een goede leg stretch maar die ook comfortabel zitten? Waar rijden jullie allemaal mee?
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run

http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 06 sep 2007 15:40

@ SpEric: Koen rijdt met Oval A901. Base bar bestaat enkel in carbon. Zie http://www.ovalconcepts.com

Remhendeltjes, extensions en houders van de armrests zijn naar keuze alu of carbon (en bij Koen zijn ze alu voorlopig).

H3 schreef:Aangezien de winter weer voor de deur staat en mijn TT/Triatlon fiets dan gepimpt wordt had ik een vraagje over zadels. Ik heb momenteel een Fi'zi:k Arione maar wil me eens laten informeren over andere zadels die wellicht veel in het TT circuit gebruikt worden. Zijn er andere zadels die smal zijn ivm een goede leg stretch maar die ook comfortabel zitten? Waar rijden jullie allemaal mee?



Ik reed met een Fi'zi:k Arione, maar nu ik eind deze maand nog een UCI tijdrit meepik (mogelijks rijd ik daar m'n laatste wedstrijd onder de UCI... oef!) moet ik m'n positie bijstellen; wellicht wordt het dan een Aliante, of Arione Tri2 of zo.

Ik zou wel graag met de Selle Italia Optima beginnen rijden vanaf volgend jaar eigenlijk:

Afbeelding


Bij "hot news" op de site van Selle Italia zie je trouwens een mooie foto van Koen Maris die dit zadel gebruikt in Zofingen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 06 sep 2007 16:04

Een zadel met ingebouwde toiletrolhouder? :D
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie