Lightweights
Het is ondertussen heel de hype rondom die wielen in het WW-wereldje dat de mensen aanzet tot het kopen van deze wielen. Mij niet gezien, 3000 euro voor een set wielen, daar koop ik heel veel ander mooi materiaal voor.
Science of Performance!
Nou, Sharkman, begin 2007 zaten velen inderdaad te denken dat Lightweight zijn technologische voorsprong ten opzichte van de concurrentie aan het verliezen was: Mavic zou toen immers weldra met een even goed (even licht en stijf, althans dat heeft Mavic me beweert) komen aan een lagere prijs en met LEW drong zich een lichtere concurrent op. Ondertussen blijkt het Mavic-wiel verre van probleemloos te zijn en over licht spreken we met 1185gr (claim!) niet; LEW is haast niet leverbaar en de prijs bedraagt haast het dubbele.
En dan komt Lightweight nu af met wielen waarmee ze onder de 800gr duiken. Die technologie zullen ze in de nieuwe Obermayers verwerken. Ook komen ze met clincher wielen aan het gewicht van Standards... Ik denk niet dat ze dus concurrentieel de slag verliezen!
En dan komt Lightweight nu af met wielen waarmee ze onder de 800gr duiken. Die technologie zullen ze in de nieuwe Obermayers verwerken. Ook komen ze met clincher wielen aan het gewicht van Standards... Ik denk niet dat ze dus concurrentieel de slag verliezen!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Sharkman schreef:Volgens mij kan één van onze forumleden ze leveren (worden verdeeld via belgië) maar daar mag ie zelf op reageren.
Er is een verdeler in de Benelux, zal eens kijken wie dat ook al weer was.
Reynolds is gewoon te leveren. De invoerder voor de benelux is actionsports.
echt geïnteresseerde mogen altijd een mailtje sturen.
Kan je dit kaderding al lang krijgen? Of is dat het nieuwste gedrocht dat er bestaat?
http://www.carbonsports.com/CS_Galerie.lasso
http://www.carbonsports.com/CS_Galerie.lasso
delirium schreef:Kan je dit kaderding al lang krijgen? Of is dat het nieuwste gedrocht dat er bestaat?
http://www.carbonsports.com/CS_Galerie.lasso
Beetje domme vraag als je het antwoord zelf op die site kan vinden.
Het Total Eclipse frame is nu niet meteen het paradepaardje van CarbonSports, en allerminst waarmee ze groot geworden zijn. De verkoop ervan is dan ook redelijk beperkt. CS heeft trouwens enkel de produktie ervan heropgevat omdat bepaalde berijders met rugproblemen en enkele triatleten erom vroegen. Sinds Eurobike komt het frame in een fraaie nieuwe kleurstelling. Prijs: ca. 2.500 euro.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Ehm casran, dit frame (en een aantal vergelijkbare produkten) was jarenlang de reden van het bestaan van Carbonsports. Ze zijn nog steeds niet groot maar ver voordat ze ook maar dachten over lightweight wielen (gewoon overgekocht van twee bejaarde heren uit Beieren) was dit hun bron van inkomsten (werd volgens mij in '90 al mee geadverteerd.
Sharkman schreef:Ehm casran, dit frame (en een aantal vergelijkbare produkten) was jarenlang de reden van het bestaan van Carbonsports. Ze zijn nog steeds niet groot maar ver voordat ze ook maar dachten over lightweight wielen (gewoon overgekocht van twee bejaarde heren uit Beieren) was dit hun bron van inkomsten (werd volgens mij in '90 al mee geadverteerd.
Nou ja, ik heb het verhaal dan ook maar uit eerste bron natuurlijk, nl. de eigenaren en huidige bewindsvoerders van CarbonSports. Ook met Heinz Obermayer had ik de laatste dagen dagelijks contact (ik beloofde hem aan mijn Duits te schaven; Heinz' Engels gaat er de laatste jaren toch wat op vooruit)... Zou me verwonderen dat zij het niet meer weten hoe het allemaal ging.
Hier trouwens een leuke foto van Heinz in volle uitleg, met op de achtergrond de nieuwe kleuren van het Total Eclipse frame:
[img=http://img110.imageshack.us/img110/2701/heinz1vs8.jpg]
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Verhaal is inderdaad in de loop der jaren wel wat bijgeschaafd. Stafan Behrens is ook begonnen als triathlonspecialist (stond als goed bekend maar de markt was te klein om echt te kunnen groeien). Ze hebben heel slim steeds produkten met marktpotentie (van kleinere specialisten) erbij gekocht. Soms gaat dat super en soms valt het wat tegen (zie ook de derailleur van Carbon Crew, en eerder het frame).
D&O ken ik al sinds 1986 toen ik nog regelmatig in Beieren kwam en de wielen zelf afhaalde. Deze twee heren hebben toen zelf de techniek voor het bakken van wielen in een schuur uitgewerkt. In de loop der jaren besloten ze dat ze te oud werden om dit te blijven doen (eentje, Herr Dierl wilde met pensioen). Patent in 2002/3 verkocht aan Carbonsports en dat heeft zonder al te veel aanpassingen het produkt nog beter op de markt kunnen zetten (naam en concept was al goed maar het marketing deel en produktiecapaciteit zijn er zeker op vooruit gegaan, betrouwbaarheid echter niet).
Tenslotte: de taktiek van Carbonsports funktioneerd prima en zonder een dergelijke firma hadden Lightweight wielen mogelijkerwijs niet eens meer op de markt geweest dus alleen maar positief dat er een dergelijke firma bestaat.
D&O ken ik al sinds 1986 toen ik nog regelmatig in Beieren kwam en de wielen zelf afhaalde. Deze twee heren hebben toen zelf de techniek voor het bakken van wielen in een schuur uitgewerkt. In de loop der jaren besloten ze dat ze te oud werden om dit te blijven doen (eentje, Herr Dierl wilde met pensioen). Patent in 2002/3 verkocht aan Carbonsports en dat heeft zonder al te veel aanpassingen het produkt nog beter op de markt kunnen zetten (naam en concept was al goed maar het marketing deel en produktiecapaciteit zijn er zeker op vooruit gegaan, betrouwbaarheid echter niet).
Tenslotte: de taktiek van Carbonsports funktioneerd prima en zonder een dergelijke firma hadden Lightweight wielen mogelijkerwijs niet eens meer op de markt geweest dus alleen maar positief dat er een dergelijke firma bestaat.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40191
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
C a s r a n schreef:
Hier trouwens een leuke foto van Heinz in volle uitleg, met op de achtergrond de nieuwe kleuren van het Total Eclipse frame:
[img=http://img110.imageshack.us/img110/2701/heinz1vs8.jpg]
Pinarello kleurtjes
Less is bore