Pagina 46 van 106

Geplaatst: 03 sep 2007 15:43
door daveke
Het is ondertussen heel de hype rondom die wielen in het WW-wereldje dat de mensen aanzet tot het kopen van deze wielen. Mij niet gezien, 3000 euro voor een set wielen, daar koop ik heel veel ander mooi materiaal voor.

Geplaatst: 03 sep 2007 20:39
door ld001
Off topic: hoe zit het met de verkrijgbaarheid van de Reynolds wielen. Waar kan ik die in NL kopen of veilig in Duitsland bestellen? Weet iemand dat?

Geplaatst: 03 sep 2007 21:10
door sharkman
Volgens mij kan één van onze forumleden ze leveren (worden verdeeld via belgië) maar daar mag ie zelf op reageren.
Er is een verdeler in de Benelux, zal eens kijken wie dat ook al weer was.

Geplaatst: 04 sep 2007 01:36
door casran
Nou, Sharkman, begin 2007 zaten velen inderdaad te denken dat Lightweight zijn technologische voorsprong ten opzichte van de concurrentie aan het verliezen was: Mavic zou toen immers weldra met een even goed (even licht en stijf, althans dat heeft Mavic me beweert) komen aan een lagere prijs en met LEW drong zich een lichtere concurrent op. Ondertussen blijkt het Mavic-wiel verre van probleemloos te zijn en over licht spreken we met 1185gr (claim!) niet; LEW is haast niet leverbaar en de prijs bedraagt haast het dubbele.

En dan komt Lightweight nu af met wielen waarmee ze onder de 800gr duiken. Die technologie zullen ze in de nieuwe Obermayers verwerken. Ook komen ze met clincher wielen aan het gewicht van Standards... Ik denk niet dat ze dus concurrentieel de slag verliezen!

Geplaatst: 04 sep 2007 11:02
door speric
Sharkman schreef:Volgens mij kan één van onze forumleden ze leveren (worden verdeeld via belgië) maar daar mag ie zelf op reageren.
Er is een verdeler in de Benelux, zal eens kijken wie dat ook al weer was.


Reynolds is gewoon te leveren. De invoerder voor de benelux is actionsports.
echt geïnteresseerde mogen altijd een mailtje sturen.

Geplaatst: 04 sep 2007 21:07
door delirium
Kan je dit kaderding al lang krijgen? Of is dat het nieuwste gedrocht dat er bestaat?



http://www.carbonsports.com/CS_Galerie.lasso

Geplaatst: 04 sep 2007 22:13
door sharkman
Nee hoor is er al jaren en hier is Carbonsports groot mee geworden (beetje een voortzetting van de Y foil en voor de liefhebbers: het rijdt goed maar wel meer voo triathlon

Geplaatst: 04 sep 2007 23:10
door casran
delirium schreef:Kan je dit kaderding al lang krijgen? Of is dat het nieuwste gedrocht dat er bestaat?

http://www.carbonsports.com/CS_Galerie.lasso



Beetje domme vraag als je het antwoord zelf op die site kan vinden.

Het Total Eclipse frame is nu niet meteen het paradepaardje van CarbonSports, en allerminst waarmee ze groot geworden zijn. De verkoop ervan is dan ook redelijk beperkt. CS heeft trouwens enkel de produktie ervan heropgevat omdat bepaalde berijders met rugproblemen en enkele triatleten erom vroegen. Sinds Eurobike komt het frame in een fraaie nieuwe kleurstelling. Prijs: ca. 2.500 euro.

Geplaatst: 04 sep 2007 23:38
door sharkman
Ehm casran, dit frame (en een aantal vergelijkbare produkten) was jarenlang de reden van het bestaan van Carbonsports. Ze zijn nog steeds niet groot maar ver voordat ze ook maar dachten over lightweight wielen (gewoon overgekocht van twee bejaarde heren uit Beieren) was dit hun bron van inkomsten (werd volgens mij in '90 al mee geadverteerd.

Geplaatst: 05 sep 2007 00:17
door casran
Sharkman schreef:Ehm casran, dit frame (en een aantal vergelijkbare produkten) was jarenlang de reden van het bestaan van Carbonsports. Ze zijn nog steeds niet groot maar ver voordat ze ook maar dachten over lightweight wielen (gewoon overgekocht van twee bejaarde heren uit Beieren) was dit hun bron van inkomsten (werd volgens mij in '90 al mee geadverteerd.



Nou ja, ik heb het verhaal dan ook maar uit eerste bron natuurlijk, nl. de eigenaren en huidige bewindsvoerders van CarbonSports. Ook met Heinz Obermayer had ik de laatste dagen dagelijks contact (ik beloofde hem aan mijn Duits te schaven; Heinz' Engels gaat er de laatste jaren toch wat op vooruit)... Zou me verwonderen dat zij het niet meer weten hoe het allemaal ging. ;)


Hier trouwens een leuke foto van Heinz in volle uitleg, met op de achtergrond de nieuwe kleuren van het Total Eclipse frame:

[img=http://img110.imageshack.us/img110/2701/heinz1vs8.jpg]

Geplaatst: 05 sep 2007 10:39
door sharkman
Verhaal is inderdaad in de loop der jaren wel wat bijgeschaafd. Stafan Behrens is ook begonnen als triathlonspecialist (stond als goed bekend maar de markt was te klein om echt te kunnen groeien). Ze hebben heel slim steeds produkten met marktpotentie (van kleinere specialisten) erbij gekocht. Soms gaat dat super en soms valt het wat tegen (zie ook de derailleur van Carbon Crew, en eerder het frame).
D&O ken ik al sinds 1986 toen ik nog regelmatig in Beieren kwam en de wielen zelf afhaalde. Deze twee heren hebben toen zelf de techniek voor het bakken van wielen in een schuur uitgewerkt. In de loop der jaren besloten ze dat ze te oud werden om dit te blijven doen (eentje, Herr Dierl wilde met pensioen). Patent in 2002/3 verkocht aan Carbonsports en dat heeft zonder al te veel aanpassingen het produkt nog beter op de markt kunnen zetten (naam en concept was al goed maar het marketing deel en produktiecapaciteit zijn er zeker op vooruit gegaan, betrouwbaarheid echter niet).
Tenslotte: de taktiek van Carbonsports funktioneerd prima en zonder een dergelijke firma hadden Lightweight wielen mogelijkerwijs niet eens meer op de markt geweest dus alleen maar positief dat er een dergelijke firma bestaat.

Geplaatst: 05 sep 2007 15:06
door daniel1975
C a s r a n schreef:

Hier trouwens een leuke foto van Heinz in volle uitleg, met op de achtergrond de nieuwe kleuren van het Total Eclipse frame:

[img=http://img110.imageshack.us/img110/2701/heinz1vs8.jpg]


Pinarello kleurtjes :D