Koga
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
En over de schrijffouten zullen we het dan maar niet hebben
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Water/zand dat het carbon wegslijt? Dat gebeurt bij een plastic driewielertje nog niet eens........
Dan zouden mijn full carbon wielen ook allang naar zijn grootje moeten zijn door het remmen met zand en water, maar dat zijn ze niet
Dan zouden mijn full carbon wielen ook allang naar zijn grootje moeten zijn door het remmen met zand en water, maar dat zijn ze niet
Nander schreef:@JPAR, sorry voor de schrijfvouten. Verhaaltje snel geschreven....
Wel heel vaag om te zien dat daar een stuk weg is. Hoe kom je erbij dat dat door zand en water komt? Dan zou dat namelijk bij veel meer fietsen zo moeten zijn. Net wat Jaap Telder zegt, dan zouden veel meer carbon onderdelen aangetast moeten zijn. Ik heb dit nog niet eerder gezien. Misschien anderen hier?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
JPAR schreef:Nander schreef:@JPAR, sorry voor de schrijfvouten. Verhaaltje snel geschreven....
Wel heel vaag om te zien dat daar een stuk weg is. Hoe kom je erbij dat dat door zand en water komt? Dan zou dat namelijk bij veel meer fietsen zo moeten zijn. Net wat Jaap Telder zegt, dan zouden veel meer carbon onderdelen aangetast moeten zijn. Ik heb dit nog niet eerder gezien. Misschien anderen hier?
Ik geef toe dat het bizar klinkt. Ik kan alleen geen andere oorzaak bedenken. Water en vuil schiet toch met enige snelheid van je achterband af op dit punt. Zoals ik al schrijf is bij mij een andere Kimera bekend met precies hetzelfde probleem. Als iemand andere suggesties heeft....
Ik rijd in weer en wind, maar mijn 4 jaar oude carbonframe heeft op die plaatsen totaal geen schade. Nog niet eens een stukje lak. Ik kan me voorstellen dat er bij Koga nogal twijfel is over hoe deze schade ontstaan is, want dit kan echt niet komen door wat vuil dat van je band tegen je frame komt.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
Cube ams super hpc race 2012
- arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
Ik heb bij mijn canyon voorvork, twee jaar in gebruik wel enkele oppervlakkige sporen, wat denk ik ook van opgespatte steentjes oid komt. Maar dat leidt niet tot falen van de constructie..
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
Maar wat vind je fietsenmaker ervan?
Ik heb ook enkele ongewone diepe krassen (halve mm) ter hoogte van de band. Ik ga er vanuit dat mogelijk steentjes aan de band zijn blijven plakken en ben er niet mee naar de fietsenmaker gegaan, want ik merkte dit pas na enkele maanden op. En het is de loop van tijd ook niet erger geworden.
En over de wielen ben ik het met je eens dat het Kwalitatief Uitermate Teleurstellende wielen zijn.
Ik heb ook enkele ongewone diepe krassen (halve mm) ter hoogte van de band. Ik ga er vanuit dat mogelijk steentjes aan de band zijn blijven plakken en ben er niet mee naar de fietsenmaker gegaan, want ik merkte dit pas na enkele maanden op. En het is de loop van tijd ook niet erger geworden.
En over de wielen ben ik het met je eens dat het Kwalitatief Uitermate Teleurstellende wielen zijn.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Koga heeft normaal een zeer goede garantieafhandeling, ik kan uit eigen ervaring spreken. Ik heb ik 3 jr tijd 3 nieuwe frames gekregen als gevolg van afbladderende lak door vermoedelijk zweet. Bij het bracket en achtervork bladderde de blanke lak eraf.
Zonder problemen nieuwe frames gekregen. Dit gebeurde zowel met een alu frame alsook met 2 carbon frames.
Wat ik bij jouw frame zie zijn beschadigingen doordat er iets langs gesleept of geschaafd is. Dit zijn geen beschadigingen als gevolg van slechte lak, maar van langdurig schaven"" van iets.
Ik kan me voorstellen dat Koga hier vraagtekens bij zet.
Zonder problemen nieuwe frames gekregen. Dit gebeurde zowel met een alu frame alsook met 2 carbon frames.
Wat ik bij jouw frame zie zijn beschadigingen doordat er iets langs gesleept of geschaafd is. Dit zijn geen beschadigingen als gevolg van slechte lak, maar van langdurig schaven"" van iets.
Ik kan me voorstellen dat Koga hier vraagtekens bij zet.
De 2 foto's geven mij verschillende indrukken wat de oorzaak betreft: 1. slijtage en 2. impact/spanning.
Ik snap ook dat Koga zich achter de oren krabt.
Maar het slijtage-verhaal van Koga lijkt ook niet bevredigend. Dit soort schade (foto2) ontstaat door impact en/of spanningsverschillen in het frame. Het is begrijpelijk dat Nander in de piepzak zit, de schuld niet in de eerste plaats bij zichzelf zoekt. Het is voor beide partijen te hopen dat er zich andere mensen met de zelfde problemen melden.
(Ik ben niet onder de indruk van het spuitwerk op mijn 5 jaar oude Koga; maar ook dat kan toeval zijn.)
Ik snap ook dat Koga zich achter de oren krabt.
Maar het slijtage-verhaal van Koga lijkt ook niet bevredigend. Dit soort schade (foto2) ontstaat door impact en/of spanningsverschillen in het frame. Het is begrijpelijk dat Nander in de piepzak zit, de schuld niet in de eerste plaats bij zichzelf zoekt. Het is voor beide partijen te hopen dat er zich andere mensen met de zelfde problemen melden.
(Ik ben niet onder de indruk van het spuitwerk op mijn 5 jaar oude Koga; maar ook dat kan toeval zijn.)
Hierbij nog een foto van het tweede frame. De schade is hier iets minder ver, maar ook al een flink stuk op weg naar de rem. Het lijkt mij wel heel toevallig dat een impact hiervoor verantwoordelijk is aangezien het op precies dezelfde plek zit. Ook de structuur van het wegslijten is hetzelfde.