Pagina 46 van 669

Geplaatst: 05 feb 2011 11:27
door japiecarbon
Wat moet je dan betalen aan invoerrechten?

Geplaatst: 05 feb 2011 11:59
door frankmx
als het goed is niks zolang er maar goed angegeven staat op de factuur/doos dat het een sample is.

Geplaatst: 05 feb 2011 12:08
door japiecarbon
Ja, en als je er een heb die niet gek is?

Ik bedoel waar maak je kans op, om te moeten betalen?

Geplaatst: 05 feb 2011 12:17
door amclassic-fan
Op enkel een setje velgen, is de kans zeer groot dat het bij een paar tientjes blijft. Niets betalen omdat er een lage waarde op de doos staat zorgt niet dat je niets hoeft te betalen. De douane is niet helemaal achterlijk en die weten ook wat de verzendkosten zijn uit China en dat je niet iets met een waarde van $20 laat verschepen voor $80-$120

Geplaatst: 05 feb 2011 12:22
door japiecarbon
Ik zit nl te twijfelen. In china kost een setje full carbon clinchers ongeveer E230,- of meer.
In nederland kan ik voor 320 euro aan deze velgen komen. Dus als er bij de chinese velgen nog invoerrechten komen(BTW?) kan ik ze net zo goed in nederland halen.

Geplaatst: 05 feb 2011 12:59
door jsparie
Webby schreef:Gisteren mijn frame uit china ontvangen, 23-01 besteld geen invoerrechten alleen...
Het oogt best aardig maar er zitten hier en daar wel wat lak on effen heden in.

Alleen op het moment ontevreden over de staat van de balhoofd en het frame.
Het past niet, er zit 0,5mm verschil in de onderdelen en het frame.
We zijn al aan het schuren geslagen om de lak aan de binnen kant eraf te halen, het scheelt 0,1mm.
Wat ik ook jammer vond is dat de dropouts voor wel van aluminium zijn maar achter niet, wat dus ook niet zichtbaar was op de foto, waardoor ik er vanuit ging dat ik geen speciale release nodig had.
(ergens een verre gedachte goedkoop is duurkoop)


Wat bedoel je nu precies met 0,5 mm verschil ? Heb je wel een goed passende headset ? Het is overigens gebruikelijk dat de lagers niet helemaal klem zitten in de lagerschalen. Dan krijg je ze er later namelijk nooit meer uit. Dit komt goed zodra je de headset op spanning brengt.

Waar zijn de dropouts achter van gemaakt ? Zou toch allemaal niet uit moeten maken voor de soort quick release die je nodig hebt ?

Geplaatst: 05 feb 2011 16:00
door japiecarbon
Ok, dat is dan nog wel te overzien. Waar bestelde jij je velgen, en bevielen deze?

Geplaatst: 06 feb 2011 00:19
door gerrit-1963
jmarteijn schreef:Hier een foto van mijn Chinese Carbon winter fiets.
Deze heb ik dan ook zelf compleet opgebouwd, dus spuiten, bestikkeren etc.


mooi gedaan, waar heb je het frame besteld?
ik vermoed wit frame en rest van spuiten / decalls zelf gedaan?

Geplaatst: 06 feb 2011 01:27
door cmc24
@jmarteijn, klasse gedaan hé! Ziet er gelikt uit. Wel jammer dat je zelf geen naam heb kunnen bedenken voor deze mooie bike. Zijn de meningen over verdeeld, weet ik...

Geplaatst: 06 feb 2011 10:19
door jmarteijn
gerrit-1963 schreef:
jmarteijn schreef:Hier een foto van mijn Chinese Carbon winter fiets.
Deze heb ik dan ook zelf compleet opgebouwd, dus spuiten, bestikkeren etc.


mooi gedaan, waar heb je het frame besteld?
ik vermoed wit frame en rest van spuiten / decalls zelf gedaan?


Bedank.
Frame heb ik besteld op http://www.cyclingyong.com/
Frame werd geleverd met een clear coat finish en heb deze zelf wit gespoten en daarna Decals geplaatst en vervolgens nog een clear coat erover gedaan.

Geplaatst: 06 feb 2011 10:20
door jmarteijn
cmc24 schreef:@jmarteijn, klasse gedaan hé! Ziet er gelikt uit. Wel jammer dat je zelf geen naam heb kunnen bedenken voor deze mooie bike. Zijn de meningen over verdeeld, weet ik...


Bedankt. Ben er zerg ook best trots op.
En over de naam.... ach ja daar zijn de meningen idd over verdeeld.
Ikzelf vind het in iedergeval een geslaagd project.

chineese frames (en ander "buitenlands")

Geplaatst: 07 feb 2011 00:15
door craftec
chineese frames (en ander "buitenlands")
Ook uit china komen natuurlijk veel goede frames, ik wil echter wel een kanttekening plaatsen bij de vele no-name producten. Er bestaat een EN norm die precies voorschrijft waar een racefiets frame aan moet voldoen en aangezien dit een europese geharmoniseerde norm is, betekent dit dat dit gewoon een wet is in alle EU landen. En aangezien iedere burger geacht wordt de wet te kennen mag hij (of zij natuurlijk) alleen rondrijden op een racefiets die voldoet aan deze norm. Ik ben bang dat vele chinese no-name frames nooit volgens deze norm zijn getest en dan ook niet over een type toelating beschikken. Dat is niet erg zolang er niets gebeurd, maar wat als je gewond raakt (of erger) wanneer zo'n frame het begeeft. Wie stel je dan aansprakelijk en sterker nog, is je eigen verzekering wel thuis? Je rijdt uiteindelijk met een onwettig product. En zou je een chinese no name fiets vinden met een EN of CE goedkeuring, dan is enige achterdocht wel op zijn plaats. Ik heb chinese poederblussers gezien met CE keurmerk waarvan de wanddikte nog niet de helft was van wat voorgeschreven is. Begrijp me goed, ik heb niets tegen chinese producten maar blijf aan je veiligheid denken. Bovenstaande kan ook wel eens gelden voor heel dure specials uit bijv de VS. Ongetwijfeld perfecte frames maar ook weer de vraag of ze een europese toelating hebben?