Over de wielersport en zijn beoefenaars.

het doping-debat !

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 jul 2007 20:30

Overdrijven is ook een vak hoor Delirium!
Less is bore

concorde
Forum-lid

concorde 24 jul 2007 20:31

Wie zei hier niet dat hij de hele Astana ploeg niet vertrouwde?? Marconi ja.

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 24 jul 2007 20:49

Snow schreef: Wat me meer stoorde was het feit dat, toen Smeets aan tafel zat met Boogy en broer, er iemand op de achtergrond een medisch probleem kreeg (Smeets had het over een hartaanval) en de zaak gewoon doorging terwijl je alle achtergrondhandelingen van het ambulance personeel kon waarnemen. Ik kan en kon niet begrijpen dat Boogerd niet opstond met de mededeling dat het interview wel door zou kunnen gaan maar niet met die achtergrond.

.

Dat het geen fataal hartaanval was was me al duidelijk tijdens de uitzending (ik zag geen reanimeren en/of defibriilatie wat toch wel van ambulance personeel mag worden verwacht in zo een geval). Uiteindelijk blijkt iemand een epilepsie aanval te hebben gahad, in zo een geval is het de persoon in kwestie waarschijnlijk veel vaker overkomen en ziet het er voor de omstanders erger uit dan het is.
Afbeelding

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 24 jul 2007 20:58

Opvallend hè, dat L'equipe er als de kippen bij is...
Roddelblad no. 1 voor de Fransman. Tot nu toe verwijst iedere nieuwssite naar L'equipe. Natuurlijk is ook het zo geweldige Chatenay-Malabry laboratorium, weer van de partij, blijkens: http://www.lequipe.fr/Cyclisme/breves20 ... 49Dev.html. Fransen unter sich...

Voorzichtigheid is de moeder der wijsheid. Bovenstaande maakt het dus bijzonder lastig er nu al iets zinnigs over te zeggen, maar persoonlijk geloof ik er geen fluit van.

Staken, hetgeen Snow voorstelt, lijkt me een zeer goed plan! Vlak voor parijs in de remmen knijpen. Zou goed voor Rasmussen zijn.
Moet wel iedere renner meedoen, en ik ben bang dat dat niet zal gebeuren (denk maar aan die idiote dopingverklaring vlak voor de tour: niemand wilde tekenen, toch heeft iedereen getekend).

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 24 jul 2007 21:17

Hm ... dit is niet goed voor het wielrennen zelf , wel voor de heksenjacht op de wielrenners zelf , en alle sceptici.....

Wat voor bloed zou die Maffe Vino gebruikt hebben.....vast EZELBLOED....hahahaha.....

Grtz Rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

whocares
Forum-lid

whocares 24 jul 2007 21:59

Snow schreef:Quote: "Vinokourov reed in de bergetappe (14e rit) na de tijdrit erg slecht en verspeelde bijna een half uur op etappewinnaar Alberto Contador. Maandag reed hij weer fantastisch en won hij de koninginnerit in deze Tour.

Bron: Telesport

Vinokourov zou direct voor de tijdrit een bloedtransfusie hebben ondergaan. Daarvan zouden in zijn bloed sporen zijn gevonden. Het zou gaan om bloed van een ander persoon met dezelfde bloedgroep, een zogenaamde homologe bloedtransfusie. "

Ja hoor, bloeddoping werkte dus in de tijdrit (13e etappe) maar niet in de 14e rit (naar Plateau-de-Beille) maar weer WEL op de 15e etappe naar Le Louron.
Man man.....wat een zooi is dit.

Op zondag heeft ie bewust zich rustig gehouden , wss om niet op te vallen.
Snow schreef:Nog zoiets. Pettachi wordt vrijgesproken. Ondanks zijn medisch attest zat hij boven de grens:

"Petacchi, die officieel astmapatiënt is, beschikt over een medisch attest, waardoor hij 1.000 nanogram salbutamol in zijn urine mag hebben. Twee onafhankelijke laboratoria hebben in de urine van de topsprinter echter 1.320 nanogram aangetroffen.""

Bron: Sportwereld

Boven de grens is POSITIEF en twee onafhankelijke Labs hebben die overschrijding aangetoond. Hoezo nogamaals een dubbele en onduidelijke moraal?

OF de test klopt niet OF Pettachi belazerd de boel en krijgt steun van ?????

Het Italiaans OC had hem veroordeeld tot een schorsing van 1 jaar , maar de Italiaans WB heeft hem vrijgesproken vanwege de verklaring van P. ; Waarom zou ik een paar pufjes meer nemen met een lijst met daarop 140 overwinningen .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

paashaas
Forum-lid

paashaas 24 jul 2007 22:11

Jan W.F. schreef:Opvallend hè, dat L'equipe er als de kippen bij is...
Roddelblad no. 1 voor de Fransman. Tot nu toe verwijst iedere nieuwssite naar L'equipe. Natuurlijk is ook het zo geweldige Chatenay-Malabry laboratorium, weer van de partij, blijkens: http://www.lequipe.fr/Cyclisme/breves20 ... 49Dev.html. Fransen unter sich...

Voorzichtigheid is de moeder der wijsheid. Bovenstaande maakt het dus bijzonder lastig er nu al iets zinnigs over te zeggen, maar persoonlijk geloof ik er geen fluit van.

Ik weet niet hoe het in Frankrijk zit, maar in België is er maar 1 WADA-geaccrediteerd labo (het lab van Delbeke in Gent). In Nederland geen.

Dus de stalen van Nederland en België worden dus in Gent gecontroleerd. Dus er is mss ook geen overvloed aan WADA-geaccrediteerde labs in Frankrijk?

Maar L'Equipe is geen betrouwbare bron volgens je, ok. Maar als L'Equipe meldt om welk lab het gaat, dan spring je daar wel op. :rolleye:

De beslissing van de Astana-ploeg vind ik wel opvallend.

marven
Forum-lid

marven 24 jul 2007 22:34

Als de hele ploeg uit de tour stapt is dat als een bekentenis van het team te zien. Of niet? Anders is een ploeg de eerste om een renner te veroordelen en te ontslaan.

trekhaak
Forum-lid

trekhaak 24 jul 2007 22:44

Ik begrijp niet waarvoor je niet zal geloven dat Vino jammer genoeg bloeddoping heeft gebruikt. De hele ASTANA ploeg peert hem, die doen dat toch niet vanwege l'équipe? De organisatie heeft ze verzocht te vertrekken, dat doen ze toch niet gebaseerd op l'équipe? Er is heus wel een meer officiele bron anders gaat ASTANA nie weg.

Plaats reactie