Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 15 November 2005
Quoten: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 15 November 2005
heb wat gevonden in de rosa forum klopt dit???
Merak: 1.380 gr King X-light: 1.150 gr Corum: 1.500 gr Tango: 1.300 gr (8 kg complete bicycle) Titanio xs: 1.300 gr Titanio Ti2: 1.380 gr Dual: 1.180 gr Team: 1.500 gr Macro: 1.320 gr Neo Primato: 1.800 gr Kron: 1.400gr Prototype 1d: 900 gr (only frame), 7 kg (complete bicycle)
had begrepen dat merak stuk zwaarder zou zijn dan voorganger
Klopt mijn Merak nieuw type 2005 weegt 1850 gram inclusief voorvork en balhoofdstel, niet superlicht maar da,s ook niet echt nodig met m,n 82 kilo.
Waarom gaat het hier op dit forum over gewicht en stijfheid van de racekarretjes, net of dit het belangrijkste is !!!! Gewoon de rijeigenschappen dat lijkt mij veel belangrijker. Of je fiets nu 6.8 of 7.5 kg weegt maakt volgens mij geen ene f*ck uit in ons vlakke polderland. En qua stijfheid zolang je niet hoeft af te sprinten als Petacchi maakt dit ook weinig uit !
Volgens vele op dit forum is de colnago C50 niet echt een stijf frame, maar wedden dat Petacchi er toch weer een paar sprints op weet te winnen.
DeRosa
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Waar Petachi op rijdt zegt helemaal niets. Die rijdt enkel op een frame omdat ie er erg veel geld voor krijgt.
Gewicht in bijv je wielen maakt echt wel uit, ook in het vlakke Nederland. Want iedere keer als je versnelt na een bochtje of een kruispunt moet je weer de draaiende massa in beweging zetten. En de energie die je er meer insteekt dan in een licht wiel moet je er vervolgens dus uitremmen bij de volgende bocht. Of te wel zonde van de energie die je erin stopt.
Gewicht in bijv je wielen maakt echt wel uit, ook in het vlakke Nederland. Want iedere keer als je versnelt na een bochtje of een kruispunt moet je weer de draaiende massa in beweging zetten. En de energie die je er meer insteekt dan in een licht wiel moet je er vervolgens dus uitremmen bij de volgende bocht. Of te wel zonde van de energie die je erin stopt.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 16 November 2005
Waar Petachi op rijdt zegt helemaal niets. Die rijdt enkel op een frame omdat ie er erg veel geld voor krijgt.
Gewicht in bijv je wielen maakt echt wel uit, ook in het vlakke Nederland. Want iedere keer als je versnelt na een bochtje of een kruispunt moet je weer de draaiende massa in beweging zetten. En de energie die je er meer insteekt dan in een licht wiel moet je er vervolgens dus uitremmen bij de volgende bocht. Of te wel zonde van de energie die je erin stopt.
Waar pettachi op rijdt maakt zeker wel uit. Hij rijd natuurlijk op een frame van de materiaalsponsor maar als deze een frame levert waarop hij niet kan sprinten zal hij daar niet op rijden. BV Boonen wou niet meer rijden op de fsa producten van de sponsor en rijd weer op campa.
Het gezeur over stijfheid klopt. Als Petacchi op een dogma zo hard kan sprinten zal de stijfheid voor ons toeristen meer dan genoeg zijn. Profs rijden op een C50. Als een prof daar hard op kan rijden is het vor ons zeker goed.
Waar Petachi op rijdt zegt helemaal niets. Die rijdt enkel op een frame omdat ie er erg veel geld voor krijgt.
Gewicht in bijv je wielen maakt echt wel uit, ook in het vlakke Nederland. Want iedere keer als je versnelt na een bochtje of een kruispunt moet je weer de draaiende massa in beweging zetten. En de energie die je er meer insteekt dan in een licht wiel moet je er vervolgens dus uitremmen bij de volgende bocht. Of te wel zonde van de energie die je erin stopt.
Waar pettachi op rijdt maakt zeker wel uit. Hij rijd natuurlijk op een frame van de materiaalsponsor maar als deze een frame levert waarop hij niet kan sprinten zal hij daar niet op rijden. BV Boonen wou niet meer rijden op de fsa producten van de sponsor en rijd weer op campa.
Het gezeur over stijfheid klopt. Als Petacchi op een dogma zo hard kan sprinten zal de stijfheid voor ons toeristen meer dan genoeg zijn. Profs rijden op een C50. Als een prof daar hard op kan rijden is het vor ons zeker goed.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 16 November 2005
Hallo maat ik geef alleen maar antwoord op zijn vraag , meer niet!!!! en je hoeft mij niet te vertellen dat als een fiets 6 ,7 of 8 kilo weegt dat dat in ons land geen enne fuck uitmaakt , wist ik al lang overigens. Maar daar ging het mij niet om!!!!
Was ook helemaal niet persoonlijk aan jou gericht big rosa, maar over het forum in het algemeen. Het gaat wel heel veel over gewicht, stijfheid en de STW-ratio lijken altijd de belangrijkste voorwaarde voor een goede fiets.En dat gaat er bij mij niet in !!!!
Hallo maat ik geef alleen maar antwoord op zijn vraag , meer niet!!!! en je hoeft mij niet te vertellen dat als een fiets 6 ,7 of 8 kilo weegt dat dat in ons land geen enne fuck uitmaakt , wist ik al lang overigens. Maar daar ging het mij niet om!!!!
Was ook helemaal niet persoonlijk aan jou gericht big rosa, maar over het forum in het algemeen. Het gaat wel heel veel over gewicht, stijfheid en de STW-ratio lijken altijd de belangrijkste voorwaarde voor een goede fiets.En dat gaat er bij mij niet in !!!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
STW boeit me niet zo. Fiets moet punt 1 goed uitzien en punt 2 niet al te zwaar zijn. Ik heb een UD gehad die woog 1350 gram frame en vork en reed als een speer.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
Gelezen op de De Rosa site:misschien (zeer misschien) zal dit de Taiwanese sceptici toch een beetje overtuigen:
16, November 2005
So many mails arrived to our editorial office, asking confirmation about the localization of the production De Rosa
The firm officially declare that all its production is made in Cusano Milanino (Milan) – Italy......the production staff is made of 12 people, technicians and specialized mechanics, well trained at De Rosa school; together with them there are Danilo, Doriano and Mr. Ugo, progenitor of this Italian frame production, working every days with his staff.
All production is made in Cusano Milanino, starting from the metals and the components (bought by De Rosa directly to the best suppliers, selected after years of experience): here in Itlay are produced the 5.000 De Rosa frames, all “hand made”.
As regard the raw material, carbon is bought in Japan (where there is the best quality in the world) and the aluminium or steel are selected by Dedacciai, partner De Rosa since many years.
So, as probate of the Italian origin of the frames, here the certification of the heart: all De Rosa creation are made in Cusano Milanino (Italy).
Editorial office derosanews.com
16, November 2005
So many mails arrived to our editorial office, asking confirmation about the localization of the production De Rosa
The firm officially declare that all its production is made in Cusano Milanino (Milan) – Italy......the production staff is made of 12 people, technicians and specialized mechanics, well trained at De Rosa school; together with them there are Danilo, Doriano and Mr. Ugo, progenitor of this Italian frame production, working every days with his staff.
All production is made in Cusano Milanino, starting from the metals and the components (bought by De Rosa directly to the best suppliers, selected after years of experience): here in Itlay are produced the 5.000 De Rosa frames, all “hand made”.
As regard the raw material, carbon is bought in Japan (where there is the best quality in the world) and the aluminium or steel are selected by Dedacciai, partner De Rosa since many years.
So, as probate of the Italian origin of the frames, here the certification of the heart: all De Rosa creation are made in Cusano Milanino (Italy).
Editorial office derosanews.com
Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 17 November 2005
Quoten: Origineel geplaatst door cirano op 17 November 2005
Gelezen op de De Rosa site:misschien (zeer misschien) zal dit de Taiwanese sceptici toch een beetje overtuigen:
16, November 2005
So many mails arrived to our editorial office, asking confirmation about the localization of the production De Rosa
The firm officially declare that all its production is made in Cusano Milanino (Milan) – Italy......the production staff is made of 12 people, technicians and specialized mechanics, well trained at De Rosa school; together with them there are Danilo, Doriano and Mr. Ugo, progenitor of this Italian frame production, working every days with his staff.
All production is made in Cusano Milanino, starting from the metals and the components (bought by De Rosa directly to the best suppliers, selected after years of experience): here in Itlay are produced the 5.000 De Rosa frames, all “hand made”.
As regard the raw material, carbon is bought in Japan (where there is the best quality in the world) and the aluminium or steel are selected by Dedacciai, partner De Rosa since many years.
So, as probate of the Italian origin of the frames, here the certification of the heart: all De Rosa creation are made in Cusano Milanino (Italy).
Editorial office derosanews.com
Duidelijke taal toch!! m,n DeRosa hart gaat weer sneller kloppen, leuk dat het nog steeds in Italy wordt geproduceerd. Maar ben benieuwd hoelang ze het volhouden om het daar te bouwen , Colnago is al overstag met de wat goedkopere segment raceframe's, niks mis mee dat het in Taiwan wordt gebouwd. Het kosteplaatje voor een framebouwer is uiteraard ook belangrijk om te overleven, tenslotte mot er brood op de plank blijven komen. we zullen zien hoe lang DeRosa het volhoud om het zelf te blijven bouwen , ik hoop lang natuurlijk.
OH OH! Barst er weer een discussie los. Dit is weer kost voor z.......!
Quoten: Origineel geplaatst door cirano op 17 November 2005
Gelezen op de De Rosa site:misschien (zeer misschien) zal dit de Taiwanese sceptici toch een beetje overtuigen:
16, November 2005
So many mails arrived to our editorial office, asking confirmation about the localization of the production De Rosa
The firm officially declare that all its production is made in Cusano Milanino (Milan) – Italy......the production staff is made of 12 people, technicians and specialized mechanics, well trained at De Rosa school; together with them there are Danilo, Doriano and Mr. Ugo, progenitor of this Italian frame production, working every days with his staff.
All production is made in Cusano Milanino, starting from the metals and the components (bought by De Rosa directly to the best suppliers, selected after years of experience): here in Itlay are produced the 5.000 De Rosa frames, all “hand made”.
As regard the raw material, carbon is bought in Japan (where there is the best quality in the world) and the aluminium or steel are selected by Dedacciai, partner De Rosa since many years.
So, as probate of the Italian origin of the frames, here the certification of the heart: all De Rosa creation are made in Cusano Milanino (Italy).
Editorial office derosanews.com
Duidelijke taal toch!! m,n DeRosa hart gaat weer sneller kloppen, leuk dat het nog steeds in Italy wordt geproduceerd. Maar ben benieuwd hoelang ze het volhouden om het daar te bouwen , Colnago is al overstag met de wat goedkopere segment raceframe's, niks mis mee dat het in Taiwan wordt gebouwd. Het kosteplaatje voor een framebouwer is uiteraard ook belangrijk om te overleven, tenslotte mot er brood op de plank blijven komen. we zullen zien hoe lang DeRosa het volhoud om het zelf te blijven bouwen , ik hoop lang natuurlijk.
OH OH! Barst er weer een discussie los. Dit is weer kost voor z.......!
http://www.belvederericcione.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor een 7-daagse trainings/ fiets vakantie