Ervaring webshops
Niet enkel een webshop maar de bestelling van m'n gravelbike bij 12gobiking was
Ik wildh et frame van de Topstone Sora maar met 105 groep. Dat kon tegen een echt beperkte meerprijs. Veelvuldig over en weer gemaild en steeds even snel en vriendelijk antwoord.
Fiets werd bovendien gratis opgestuurd.
Als webshop zijn hun prijzen niet van de laagste, maar als de service dat compenseert heb ik daar geen probleem mee.
Ik wildh et frame van de Topstone Sora maar met 105 groep. Dat kon tegen een echt beperkte meerprijs. Veelvuldig over en weer gemaild en steeds even snel en vriendelijk antwoord.
Fiets werd bovendien gratis opgestuurd.
Als webshop zijn hun prijzen niet van de laagste, maar als de service dat compenseert heb ik daar geen probleem mee.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16474
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Er van uitgaande dat "service" iets is wat ik enkel nodig heb in garantiegevallen en iets niet courant bestellen.
Een fiets ombouwen/opbouwen/afregelen kan ik zelf.
Ik heb ondertussen de ervaring dat de service die je bij de meeste webshops krijgt in vele gevallen de service van de plaatselijke fm overstijgt.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Hier ook dezelfde ervaring. Ook nog eens dat je jou lokale fm bijna moet bedanken dat ze je garantie geven.
Uitzonderingen zijn er natuurlijk wel maar worden schaars.
Uitzonderingen zijn er natuurlijk wel maar worden schaars.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
KLopt wel, en ik merk idd dat de meeste webshops niet moeilijk doen als eer een probleem is.Lcsmet schreef: ↑26 dec 2019 09:30Er van uitgaande dat "service" iets is wat ik enkel nodig heb in garantiegevallen en iets niet courant bestellen.
Een fiets ombouwen/opbouwen/afregelen kan ik zelf.
Ik heb ondertussen de ervaring dat de service die je bij de meeste webshops krijgt in vele gevallen de service van de plaatselijke fm overstijgt.
Fiets ombouwen kan ik niet zelf, maar zelfs als ik het zou kunnen, kon ik het nooit aan de prijs die 12gobiking me rekende. Eigenlijk zo goed als niets. Ik kreeg de fiets zowat aan de verkoopprijs van de Topstone 105.
Maar nu genoeg reclame
Ik had vorig jaar de omgekeerde ervaring. Ik zag bij 12gobiking op de website de laatste fiets van een bepaald type, toevallig in mijn maat en met een mooie korting. Ik kon dezelfde fiets op dat moment nergens nog vinden; niet online en niet bij de meer dan 15 fietsenwinkels die ik toen gecontacteerd heb. Bestelling dan maar bij 12gobiking geplaatst en gekozen om ter plaatse op te halen (240km enkele rit!). Eens daar bleek de fiets echter niet meer beschikbaar! Ik kreeg enkel een hoop flauwe excuses (ik had onterecht een bevestiging van mijn bestelling gekregen) en ze konden mij wel een mooie korting geven op het nieuwe model: eerst 5% en na 10 minuten "twijfelen" werd het 10%. Dan toch maar gepast omdat ik er vanuit ging dat ik overal wel minstens 10% korting ging krijgen en dan toch liever bij fietsenmaker dichtbij wou kopen. En na dat hele voorval wou ik daar eigenlijk al helemaal niets meer kopen. Achteraf zag ik trouwens in online reviews dat ik niet enigste was in dat geval.
De eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat ik dan toch een vijftal lokale fietsenmakers heb moeten bezoeken voor ik er een vond waar ik een goed gevoel bij had. Of ze kennen hun eigen fietsen niet en beginnen gewoon de meest basic zaken op te zoeken als je iets vraagt over een bepaald type of ze zijn er op uit je eender wat uit de winkel te verkopen om er van af te zijn, etc.
Dan uiteindelijk toch een zeer goeie lokale fietsenmaker gevonden en tot op heden ben ik nog steeds meer dan tevreden over zijn service (en prijzen)!
Trek Domane SL5 | Specialized CruX Sport
Dat is precies mijn ervaring. De status op de website van 12go is absoluut misleidend. Zowel met een racer als mtb gehad dat de status op voorraad was en na bestelling de fiets er niet meer bleek te zijn. Dat koste ook een ritje voor niets naar Moordrecht.
Dus altijd laten bevestigen of de fiets er is anders is er grote kans dat je voor niets gaat. Sindsdien doe ik daar geen zaken meer.
Dus altijd laten bevestigen of de fiets er is anders is er grote kans dat je voor niets gaat. Sindsdien doe ik daar geen zaken meer.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16474
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Gaat voor meerdere zaken op, en als je het echt nodig hebt of er ver voor moet omrijden kan je het volgende doen.
Je vraagt bevestiging of het artikel in voorraad is.
En als je dan als antwoord krijgt: "in de computer staan er nog 2" dan antwoord ik steevast, "in de computer kunnen onmogelijk 2 stuks ...... zitten.
Zou u eens willen gaan kijken in de winkel/magazijn of het artikel er daadwerkelijk is."
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
- Berichten: 610
- Lid geworden op: 20 sep 2013 20:20
Iemand goede ervaringen met cyclingweb.nl?
Geen ervaring. Maar bij dergelijke webshops probeer ik zeker de eerste keer met Paypal of kredietkaart te betalen. Zo heb je iets meer bescherming dan via bankkaart.
Iemand al ervaring met bestellen bij hibike.nl?
https://www.hibike.nl/
https://www.hibike.nl/