Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

JoostG
Forum-lid

JoostG 04 jun 2014 13:08

De Novatec heeft een duidelijke, maar mooie ratel. Overigens neemt het geluid van een ratel af wanneer je de palletjes insmeert met vet.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

karluk
Forum-lid

karluk 04 jun 2014 13:09

pdegenaar schreef:En welke naaf ratelt er? Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een stille(re) naaf.
Novatec: https://www.youtube.com/watch?v=VyY1OqyxZbw
Bitex: https://www.youtube.com/watch?v=qlW6-_6ywZk

hopelijk helpt dit een beetje ;-)

Fr3ggel
Forum-lid

Gebruikersavatar Fr3ggel 04 jun 2014 13:10

Ik heb de novatec en die ratelt behoorlijk.
Moet zeggen dat ik het achteraf wat handig vind.

Nadat ik me stoorde aan veel fietsers op het fietspad die niet opletten had had ik een bbb-bel op de fiets gezet, maar de hoge toon daarvan is niet goed hoorbaar voor senioren-oren blijkt in de praktijk. Even de body laten ratelen werkt beter ;)

Deze week bijna zelfs 2 keer aangereden door fietsers die me tegemoet kwamen op het fietspad, terwijl ik uiterst rechts hield. :(

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 04 jun 2014 14:45

Wat ik niet goed begrijp is het volgende:

Er zijn legio forumleden die bij wheel-tec of andere spaker flink wat meer geld uitgeven om een wielset te laten spaken omdat dit een mooi setje oplevert.

Zelf heb ik wel eens een handgespaakte set gekocht waar vrij snel een slag in zat. Bij wheel-tec heb ik echter zeer goede ervaringen. Ondanks de prijs heb ik nooit meer een slag in het wiel gehad.

Nu worden de setjes uit china ook met de hand gespaakt. Echter weet je nooit wie ze gespaakt heeft. Daarnaast ben ik ook wel benieuwd naar de kwaliteit daarvan. Zijn er mensen die al een slag in het wiel hebben gehad of een spaakbreuk?

Snuf
Forum-lid

Gebruikersavatar Snuf 04 jun 2014 17:18

Ik heb via Farsports een full carbon 38mm setje gekocht in het najaar van 2012, daar is dit voorjaar (2014) na ongeveer 5000 droge km's een spaak in het achterwiel gebroken. Ik heb de wielset nooit langs de fm gebracht om tussendoor na te lopen, maar checkte zelf wel met enige regelmaat "op gevoel" de spaakspanning. Nooit losse spaken ofzo gevonden, geen slag in het wiel gehad, dus het was een kleine verassing dat het gebeurde.

Er is een nieuwe spaak ingezet door de fm. Maar heb sindsdien geen km meer gereden op de wielset...

verbraakje
Forum-lid

verbraakje 04 jun 2014 19:01

Heel vreemd maar mijn novatec naaf heeft een hele zachte ratel vergeleken bij het filmpje

Gerboon
Forum-lid

Gerboon 04 jun 2014 19:15

kwestie van de hoeveelheid smering in jou body. Ratel wordt vanzelf harder.

mtbfool
Forum-lid

mtbfool 04 jun 2014 19:48

Body er af trekken , reinigen en de terugslagpallen ff met lichte olie smeren in plaats van Vet , heb net nog een Novatec naaffie geserviced en nieuwe lagers ingezet en de ratel is weer als vanouds.

Mtbfool
250 KM vaste mtb route rond Helmond.
jvandijk1962@gmail.com
http://www.offroadbikers.eu

BonoCross
Forum-lid

BonoCross 04 jun 2014 22:12

Aiii ook ik ben er met mijn achterwiel van Helin Liu uitgepakt bij de douane. Gisteren een brief ontvangen van PostNL Pakketten dat ze de waarde niet konden inschatten van het product en dat ik dus een factuur moet toesturen. Vandaag braaf de originele factuur opgestuurd en nu maar afwachten wat het in totaal gaat kosten (betaalde 188 euro incl. verzendkosten).
Canyon Ultimate CF SL 2016

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 05 jun 2014 10:02

BonoCross schreef:Aiii ook ik ben er met mijn achterwiel van Helin Liu uitgepakt bij de douane. Gisteren een brief ontvangen van PostNL Pakketten dat ze de waarde niet konden inschatten van het product en dat ik dus een factuur moet toesturen. Vandaag braaf de originele factuur opgestuurd en nu maar afwachten wat het in totaal gaat kosten (betaalde 188 euro incl. verzendkosten).
€ 58,83 (21% BTW over de waarde incl. verzendkosten + 4,7% invoerrechten + 17,50 inklaringskosten). Als het goed is kan je binnen enkele dagen de waarde via de track en tracecode die op de brief van de douane staat gelijk met de te verwachten leverdatum of status van de verzending terug vinden. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

karluk
Forum-lid

karluk 05 jun 2014 11:09

Orlok schreef:
BonoCross schreef:Aiii ook ik ben er met mijn achterwiel van Helin Liu uitgepakt bij de douane. Gisteren een brief ontvangen van PostNL Pakketten dat ze de waarde niet konden inschatten van het product en dat ik dus een factuur moet toesturen. Vandaag braaf de originele factuur opgestuurd en nu maar afwachten wat het in totaal gaat kosten (betaalde 188 euro incl. verzendkosten).
€ 58,83 (21% BTW over de waarde incl. verzendkosten + 4,7% invoerrechten + 17,50 inklaringskosten). Als het goed is kan je binnen enkele dagen de waarde via de track en tracecode die op de brief van de douane staat gelijk met de te verwachten leverdatum of status van de verzending terug vinden. ;)
gek, ik zie wel wanneer de wielen bezorgd gaan worden (7 juni), maar de waarde/te betalen kosten staan er niet bij....

Fr3ggel
Forum-lid

Gebruikersavatar Fr3ggel 05 jun 2014 11:10

Stond er bij mij (bij mijn frame) wel bij. Misschien komt het er later nog bij, of misschien kom je er zonder kosten vanaf ;)

Plaats reactie