Eenvoudige fietsnavigatie A-Rival Teasi One
-
- Forum-lid
Beste mensen,
Misschien is het al eens eerder ter sprake gekomen, maar 45 pagina's terug lezen......phoe!
Ik ben er nu eindelijk achter hoe ik van route kan wijzigen, van route A overstappen naar route B, terwijl ik blijf bewaren/opnemen.
Maar hoe kan ik een route stoppen, zonder het opnemen te onder breken?
Ik wil bv een route onderbreken (navigatie) en gewoon verder fietsen, terwijl het opnemen gewoon door gaat.
Bvd. voor een reactie!
Misschien is het al eens eerder ter sprake gekomen, maar 45 pagina's terug lezen......phoe!
Ik ben er nu eindelijk achter hoe ik van route kan wijzigen, van route A overstappen naar route B, terwijl ik blijf bewaren/opnemen.
Maar hoe kan ik een route stoppen, zonder het opnemen te onder breken?
Ik wil bv een route onderbreken (navigatie) en gewoon verder fietsen, terwijl het opnemen gewoon door gaat.
Bvd. voor een reactie!
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Op het "plan" icoontje klikken vanuit het hoofdscherm en ja antwoorden op de vraag.. Wilt u de route route stoppen? Het opnemen gaat gewoon door.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
-
- Forum-lid
depoldertoerist schreef:Op het "plan" icoontje klikken vanuit het hoofdscherm en ja antwoorden op de vraag.. Wilt u de route route stoppen? Het opnemen gaat gewoon door.
Bedankt Poldertoerist! Dit is wat ik zocht. Ik dacht dat deze knop alleen voor het plannen van een route was....
Dit en ook het wijzigen van route kon ik niet uit de handleiding halen.
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Graag gedaan!
Ik overweeg voor deze fietscomputer te gaan.
Twee vragen:
1: Is hij in de praktijk geschikt voor de racefiets?
2: Ik wil mijn afstand en gemiddelde snelheid van de betreffende dag kunnen zien. En daarnaast wat ik totaal gereden heb. Is dit mogelijk?
Twee vragen:
1: Is hij in de praktijk geschikt voor de racefiets?
2: Ik wil mijn afstand en gemiddelde snelheid van de betreffende dag kunnen zien. En daarnaast wat ik totaal gereden heb. Is dit mogelijk?
-
- Forum-lid
- Contact
Ja, voor beide geschikt.
Marco
- alliance_0
- Forum-lid
Apparaat is redelijk traag waardoor de navigatie bij het gebruik van de racefiets eigenlijk niet voldoet omdat aanwijzingen te laat worden gegeven.
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Ik heb zowel een Teasi als een Sigma Rox. en ik heb een Garmin gehad. De teasi geeft op zich ruim van te voren aan dat je af moet slaan. maar enige alertheid is wel geboden. Omdat je op de sigma geen kaart hebt maar alleen maar de track werkt dat veel fijner maar ook dan krijg je soms dat je 2 afslagen vlak achter elkaar hebt dat je even mis zit. en bij de Garmin idem dito. als je op de teasie als je echt een route rijdt de pijlen gebruikt ben je toch meestal wel op tijd.
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Soms wel soms niet. Als ik een route van internet pluk, of een GPX bij een toertocht vind ik het heel prettig om alleen de track te volgen en verder niet afgeleid te worden. Voor mij is dat het meest relaxed fietsen. Echter.. pas had ik dat ook en kwam ik in onbekend gebied opeens tussen allemaal carnavalsoptochten terecht en toen ik daar omheen ging op een afgesloten kruispunt. dan is een kaartje wel handig. Maar meestal mis ik het niet.klaastuin schreef:GPS van de Teasi is in ieder geval nauwkeuriger dan die van mijn telefoon.
@poldertoerist: je vindt zonder kaart fijner dan met?
De teasi gebruik ik eigenlijk wel echt voor navigatie. als volgt: ik fiets ergens heen (zoek meestal gewoon een plaats uit) en als ik vind dat ik ver genoeg van huis ben dan tik ik op de kaart van de teasi even een paar plaatsen aan en de teasi laat ik een route terug bedenken. dis is dus anders dan de heenweg voor mij wel relaxed want ik raak nogal makkelijk ergens de weg kwijt. Navigeren kan dus alleen als je er een kaart onder hebt liggen. Maar als je niet van plan bent om echt te navigeren en gewoon een track wilt volgen dan vind ik het dus veel fijner als je alleen maar die track ziet.
Op de teasi vind ik het soms moeilijk om de track ook echt en snel te onderscheiden van bijvoorbeeld hoofdwegen etc.