Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2013

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 13 jul 2013 13:29

Contador heeft ook jarenlang gepresteerd met een gemiddeld ploegje.
Nu met Kreuziger en N. Roche erbij heeft hij goede hulp in de bergen.
Zijn eigen spaanse hulptroepen (Noval en Hernandez) zij niet echt uitblinkers.
Met Paulinho en Rogers kun je wel de oorlog winnen.

Froome zit geisoleerd in de bergen en mist de colombianen (Uran en Henao), die in de Giro Wiggins mochten helpen. Verkeerde keus?
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39690
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 jul 2013 14:48

sloeren schreef:Ik denk dat Froome blij mag zijn met een podiumplek, dat Mollema tussen de 5e en 10e terecht komt, dat Contador gewoon wint.
Leg dat van Mollema eens uit?
Less is bore

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 13 jul 2013 15:27

Ondanks dat je met deze Sky-ploeg de oorlog niet wint, zie ik Froome in z'n eentje gewoon wel de Tour winnen. Als Mollema of Ten Dam straks demarreert gaan de Saxo's daar echt wel achteraan rijden als ze enkele minuten dreigen te gaan pakken. Ze gaan dan echt niet alleen maar naar Froome kijken. Andersom geldt dat ook.

fredhhw
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 apr 2011 01:04
Locatie: Noord-Holland

fredhhw 13 jul 2013 15:47

sloeren schreef:Ik denk dat Froome blij mag zijn met een podiumplek, dat Mollema tussen de 5e en 10e terecht komt, dat Contador gewoon wint.
Het is niet zo dat Mollema toevallig met een gelukje op 2 staat hè....
Hij werd 4e op Ax 3 Domaines en was de op een na beste klassementsrenner in de tijdrit.

Wie zouden hem allemaal in gaan halen dan volgens jou? Ik zie op dit moment alleen Contador en misschien Kreuziger als een bedreiging. De rest staat op +2 minuten en die mannen hebben bewezen in een mindere vorm te verkeren.

En Froome mag dan niet de beste ploeg hebben, maar hij is wel de beste man in koers. Die gaat normaal gesproken geen 3 minuten verliezen op Contador en zeker niet met nog een tijdrit op komst.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8953
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 13 jul 2013 16:48

In de alpen kun je froome slopen,mits de saxo's en de belkins goede benen hebben.
Voor morgen zie ik geen actie's ivm de rustdag maandag.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1642
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 13 jul 2013 17:44

Froome rijdt ze er morgen gewoon allemaal af. Resteert de strijd om plaats 2 en 3.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 13 jul 2013 17:58

apexrider schreef:Froome rijdt ze er morgen gewoon allemaal af. Resteert de strijd om plaats 2 en 3.
Na wat vooraf is gegaan is dat nogal een gewaagd statement. I beg to differ.

De concurentie moet het in ieder geval niet op alleen maar Ventoux aan laten komen imho maar gezien de aanloop zijn er toch wel mogelijkheden om in ieder geval het Sky Team te slopen en Froome wederom te isoleren zeker gezien de voorspelde hitte (geen idee of er wind/Mistral staat):

Afbeelding
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 13 jul 2013 18:07

apexrider schreef:Froome rijdt ze er morgen gewoon allemaal af. Resteert de strijd om plaats 2 en 3.
Dat, of Valverde doet een Landisje ;)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 13 jul 2013 18:09

Fijn, eindelijk nog eens een Italiaanse ritzege! Was al even geleden intussen...
Lijkt ook wel een sympathieke jongen, die Trentin. Familie van Guido?

Wat morgen betreft, 't zal me benieuwen: ik vond dat Froome vandaag (toch niet meteen een loodzware rit) bleek en vermoeid oogde... (nu ja, bleek is hij altijd wel, maar toch)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 13 jul 2013 18:24

timo2.0 schreef:
apexrider schreef:Froome rijdt ze er morgen gewoon allemaal af. Resteert de strijd om plaats 2 en 3.
Dat, of Valverde doet een Landisje ;)
Ik dacht dat je niet meer keek?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 13 jul 2013 19:21

De tour is erg lang dit jaar. Er zijn veel etappes waarin gekoerst of geklommen word. De eerste twee weken waren al geen niemendalletje en de derde is zo divers dat er nog grote verschillen gemaakt kunnen worden. Froome heeft te vroeg gespiekt, hij vertrouwt zijn team niet meer, heeft niet heel veel koersinzicht en is moe. Ten Dam zakt conditioneel door het ijs. Mollema presteert al twee weken boven zijn niveau, drie weken is te lang. Hij krijgt een klein dingetje - lek of zo - waarvan hij niet weet te herstellen. Contador wint door geen fouten te maken, hij is slim en vreselijk taai.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 13 jul 2013 19:47

zorroi schreef:
timo2.0 schreef:
apexrider schreef:Froome rijdt ze er morgen gewoon allemaal af. Resteert de strijd om plaats 2 en 3.
Dat, of Valverde doet een Landisje ;)
Ik dacht dat je niet meer keek?
Klopt, maar dat betekent niet dat ik niets meekrijg. Je moet wel onder een enorme steen leven wil je nergens in de (social) media hebben meegekregen dat Valverde een buiteling van 10 minuten heeft gemaakt in het algemeen klassement.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie