Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Castelli Gabba shirt, ademend en regenbestendig ?

Pvanrun
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 mei 2016 20:27

Pvanrun 06 okt 2016 14:59

Ook even een Gabba 2 SS gekocht bij mantel in aanbieding. Ik ben 180 cm en op de gok voor xl gegaan. Past perfect. Als ik mezelf in de vaseline zou zetten had ik misschien ook een L gepast. Nu kan ik er nog op een nette manier war onder aan en dan zit het nog strak en mooi aangesloten.

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 07 okt 2016 11:29

Wat is jullie ervaring met de duurzaamheid van de nanoflex been- en armstukken (zelfde materiaal)? Ik zie dat mijn kniestukken na iets meer dan 2 jaar beginnen te desintegreren. Weliswaar veelvuldig gebruikt, maar het valt me toch wat tegen...
t.a.f.k.a.e.h.

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 813
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 07 okt 2016 14:24

Ik heb mijn nanoflex arm- en beenstukken ondertussen 5 jaar in gebruik en zie ze nog niet uit elkaar vallen.
Behalve dan op de knie na een valpartij.
Mijn gebruik is mogelijk wat minder, maar tot zover content met de warmte en minder met de waterafstotende kwaliteit. Zelfs met insprayen krijg ik het niet meer in de richting van iets waterafstotends..

meuk
Forum-lid
Berichten: 1161
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 07 okt 2016 15:31

Armstukken na 3 jaar nog goed uitgezonderd dat de naden aan de uiteinden bij één armstuk losgelaten hebben. Beenstukken heb ik niet, maar mijn nanoflex bib werd al wel snel wat minder rond het zitvlak.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 okt 2016 19:17

evilhomer schreef:Wat is jullie ervaring met de duurzaamheid van de nanoflex been- en armstukken (zelfde materiaal)? Ik zie dat mijn kniestukken na iets meer dan 2 jaar beginnen te desintegreren. Weliswaar veelvuldig gebruikt, maar het valt me toch wat tegen...
Kniestukken en armstukken te gelijk gekocht, zal zeker 3 jaar geleden zijn. Kniestukken heb ik dit jaar vervangen, op de plek van m'n knieschijf viel de stof zo'n beetje uit elkaar. De armstukken zijn nog wel prima.

Gebeurd bij andere beenstukken en kniestukken ook wel, vind 't vrij normale slijtage.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bollen
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 mei 2015 21:16
Locatie: Noord-Brabant

bollen 09 okt 2016 09:12

Heren,

Ik heb mijn pijlen gericht op een Gabba 2 via Salden. 145€ lijkt mij een uiterst redelijke prijs en zelfs mijn voorkeurskleur is voorradig. Echter, de befaamde Castelli maat....

Ik heb geen ervaringen met de pasvormen waarvan ik lees dat ze altijd kleiner uitvallen. Als referentie, ik ben 183cm lang, 83kg (sprintbenen), met een borstomtrek van 94, middel 90 en een heup van 95. De tabel van Castelli helpt niet echt, ik vind mijn omtrek niet terug in een van de voorgestelde maten.

Afbeelding

Wat zijn jullie ervaringen in deze? Zou ik mijzelf prima in een M kunnen proppen, of kies ik beter voor de L variant. Wellicht moet ik mij gaan oriënteren op andere merken.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5258
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 09 okt 2016 09:17

Ik zou op basis van je borstomtrek voor de M gaan.
de L gaat ruim zitten vermoed ik, wel weer handig als je er ook wat anders onder draagt.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39602
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 okt 2016 09:39

Ik den het niet die M. Ik ben ook 83 kg (helaas...) en een L zit mooi aangesloten (180cm).
Zeker als je ook een winter-ondershirt gaat dragen zal M te klein zijn denk ik.
Less is bore

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 09 okt 2016 11:17

bollen schreef:Heren,

Ik heb mijn pijlen gericht op een Gabba 2 via Salden. 145€ lijkt mij een uiterst redelijke prijs en zelfs mijn voorkeurskleur is voorradig. Echter, de befaamde Castelli maat....

Ik heb geen ervaringen met de pasvormen waarvan ik lees dat ze altijd kleiner uitvallen. Als referentie, ik ben 183cm lang, 83kg (sprintbenen), met een borstomtrek van 94, middel 90 en een heup van 95. De tabel van Castelli helpt niet echt, ik vind mijn omtrek niet terug in een van de voorgestelde maten.
Wat zijn jullie ervaringen in deze? Zou ik mijzelf prima in een M kunnen proppen, of kies ik beter voor de L variant. Wellicht moet ik mij gaan oriënteren op andere merken.
Ik ben 1.86m, 82kg met een BOM van 101cm en middel van 91. Een XL paste mij niet en zat te strak bij de oksels/schouders en bovenarmen (maat was goed, pasvorm niet). Op basis van die ervaring lijkt een M sowieso te klein en zou ik de L en XL bestellen en één terug sturen. Ook zou ik hem liever iets ruimer willen zodat er nog een dikke LS ondershirt onder past voor de dagen rond het vriespunt.

Gebruikersavatar
Martin80
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 jun 2015 10:06

Gebruikersavatar Martin80 09 okt 2016 13:34

Goeie tip van Ypuh om twee maten te bestellen en eentje terug te sturen.
Ik heb zelf een L (LS-variant) gekocht en die past goed met thermo en fietsshirt met lange mouw er onder. Mijn borstomtrek is 96 cm (ben 1.86, 76 kg) Maar op m'n onderrug had een M beter gezeten, maar dat heb ik bij overhemden ook (draag altijd slim fit/tailored fit). Mijn middel is 85.

Qua lengte is het shirt heb ik in de fiets houding nog wel wat lengte over.

De pasvorm bij dit artikel is wel slim fit.

Als je de gok niet aandurft, dan kun je de meerkosten van een LBS nemen en de service van het pashokje gebruiken (en na je keuze natuurlijk niet alsnog op internet bestellen) ;)

bollen
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 mei 2015 21:16
Locatie: Noord-Brabant

bollen 09 okt 2016 13:46

Mijn dank is groot. Zeker de tip van dubbel bestellen en enkel retourneren lijkt mij zeer geschikt. Zal de retour policy van Math Salden eens doornemen.

Had hem graag bij de lokale fietsboer willen kopen, echter vraagt die met €180,- aanzienlijk meer.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27888
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 okt 2016 13:50

Zeker de L nemen. M gaat veel te strak zijn.

Plaats reactie