Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het E-Bike topic

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39543
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 dec 2015 21:25

baron062 schreef:Het vroegere brommerplaatje is groot genoeg.
Kwa helm, tja, je zal vaker 40+ rijden op de e-bike als op de racefiets.....
Das waar, maar je moet wel serieus meetrappen. Kan niet iedereen schat ik in.
Maar ik blijf er op hameren; de overheden moeten de burgers meer loslaten. Alles moet worden voorgekookt en zelf nadenken wordt afgeleerd.
Ik ben tot op de dag van vandaag nog blij dag ik op een boerderij ben opgegroeid en al relatief snel gewoon zelf beslissingen mocht (moest) nemen en gevaar leerde inschatten. Ik leerde als kind al om niet in een dode hoek te gaan staan bij een voertuig of als 16 jarige dat het in de bebouwde kom niet verstandig was om de trekker 40km/u te laten rijden (remweg....).
En dan ontopic: als ik afgelopen winter bij Van Herwerden hoor dat er meerdere 45km ebikes zijn binnengebracht die bijv uit de bocht zijn gevlogen kan ik niks anders dan hard lachen. Stelletje onnadenkende cowboys die dat overkomt.
Ik moet 33km naar kantoor. Op de racer eigenlijk net te ver om vaak te doen (en heb regelmatig externe afspraken). Echter, als ik dat elke dag zou moeten doen zou ik serieus een 45km ebike overwegen. Maar met de aankomende regelgeving zou die drempel fors hoger worden.
Less is bore

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 04 dec 2015 08:28

Als dat de afstand tot mijn werk zou zijn zou ik er ook serieus eentje overwegen.
Ben het ook wel eens met wat minder regelgeving maar ook met het opheffen van beschermde status van fietser in Nederland. Ondanks dat ik er regelmatig deel van uitmaak wordt ik die kudde losgeslagen bavianen op twee wielen die ik 's ochtends en 's avonds tegenkom redelijk zat, 4 of 5 breed over smalle wegen (en als het fietspad vol is neem je toch gewoon de hoofweg), Bijna zonder uitzondering met haperende of geen verlichting, kleurenblind (met name voor rood) maar wel tegelijkertijd je sociale media kunnen bijhouden (en het dan nog gek vinden dat het aantal ongelukken met fietsers langzaam omhoog gaat......)

geleuken14
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 13 sep 2014 17:18

geleuken14 04 dec 2015 20:53

Zo denk ik er ook over....Wel de snelle e-biker met een verplichte helm opzadelen in 2017 en bij het verzuim ervan een bon van oom agent krijgen !
Eerst bovengenoemde bavianen de les een lezen door eens flink te bekeuren voor de overtredingen die ze begaan... :!:

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 04 dec 2015 22:30

sharkman113 schreef:Als dat de afstand tot mijn werk zou zijn zou ik er ook serieus eentje overwegen.
Ben het ook wel eens met wat minder regelgeving maar ook met het opheffen van beschermde status van fietser in Nederland. Ondanks dat ik er regelmatig deel van uitmaak wordt ik die kudde losgeslagen bavianen op twee wielen die ik 's ochtends en 's avonds tegenkom redelijk zat, 4 of 5 breed over smalle wegen (en als het fietspad vol is neem je toch gewoon de hoofweg), Bijna zonder uitzondering met haperende of geen verlichting, kleurenblind (met name voor rood) maar wel tegelijkertijd je sociale media kunnen bijhouden (en het dan nog gek vinden dat het aantal ongelukken met fietsers langzaam omhoog gaat......)
Ik snap wat je bedoelt. Ik moet noodgedwongen een deel van een route fietsen die de schoolgaande jeugd (in tegengestelde richting) ook neemt. Te vaak moet ik echt zwaar in de ankers om een frontale botsing te vermijden. Alsof ze het erom doen. Het lijkt ook bijna een wetmatigheid dat diegenen met de slechtste verlichting als 3de of 4de fietsen. Lekker zichtbaar in het donker wanneer het regent.
Real men wear blûk!!! Marcel

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 04 dec 2015 22:44

Ik heb al een paar keer scholieren meegemaakt die het er inderdaad om doen. Expres zo lang mogelijk helemaal links blijven rijden en dan gaan schreeuwen en nog even voor je wiel langs slingeren. Gelukkig ben ik er op voorbereid dat bijna iedereen een idioot is, en al helemaal in groepsverband, anders had ik rond middelbare-scholen-gaan uit-tijd al minstens keer 5 op mijn plaat gegaan in Barendrecht.
Een aantal van jullie heeft kinderen, vraag eens waarom ze dat soort shit uithalen.
Veni. Vidi. Fietsie.

BramKoppelmans
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 04 mar 2015 21:39

BramKoppelmans 04 dec 2015 22:50

Ben zelf 16 en fiets ook. Ik hoef maar een klein stukje naar huis toe, over wegen waar geen wielrennen overheen gaat, maar een aantal moeten wat verder richting Geldrop en Heeze(zelfde kant op) vanuit Eindhoven. En je kan er ook gewoon rekening mee houden als je gaat fietsen tussen Eindhoven en Heeze om een uur of half 4 à 4 uur dat er dan vele scholieren zullen rijden. Moet zelf ook een beetje blijven nadenken natuurlijk. ;)

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 04 dec 2015 22:59

Het gaat niet om de aanwezigheid van scholieren op het fietspad, maar om hun tamelijk achterlijke gedrag.
Real men wear blûk!!! Marcel

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 04 dec 2015 23:03

Nadenken? Kunnen die pubers zelf niet nadenken dan? En het is niet altijd keuze voor mij om ergens wel of niet te fietsen hoor, ik heb de fiets als enige vervoermiddel. Wil je dan zeggen dat ik maar thuis moet blijven als er scholieren rondfietsen?
En die klassen gaan om allerlei tijden uit, hoe moet ik nou weten wanneer welke scholen welke roosters hebben, kom op zeg.
Veni. Vidi. Fietsie.

BramKoppelmans
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 04 mar 2015 21:39

BramKoppelmans 06 dec 2015 12:45

TumTumTum schreef:Nadenken? Kunnen die pubers zelf niet nadenken dan? En het is niet altijd keuze voor mij om ergens wel of niet te fietsen hoor, ik heb de fiets als enige vervoermiddel. Wil je dan zeggen dat ik maar thuis moet blijven als er scholieren rondfietsen?
En die klassen gaan om allerlei tijden uit, hoe moet ik nou weten wanneer welke scholen welke roosters hebben, kom op zeg.
Nee ik wil zeker niet zeggen dat je niet moet gaan fietsen als de scholen uitgaan, maar als je tussen 3 en 4 gaat fietsen dan weet je zelf ook wel dat er vele scholieren zullen zijn. Want dan zijn de meeste scholieren wel uit.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39543
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 dec 2015 15:34

Dan nog kan het ook normaal. Ik heb 6 jaar 15km enkele reis gefiets naar de middelbare school in Zierikzee, weer of geen weer. En wij deden toch ook normaal?
Tuurlijk zijn er op bepaalde tijdstippen veel scholieren op pad, maar lijkt wel of alles belangrijker is dan lijn houden en veiligheid.
Less is bore

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 06 dec 2015 16:23

BramKoppelmans schreef: Nee ik wil zeker niet zeggen dat je niet moet gaan fietsen als de scholen uitgaan, maar als je tussen 3 en 4 gaat fietsen dan weet je zelf ook wel dat er vele scholieren zullen zijn. Want dan zijn de meeste scholieren wel uit.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wanneer scholen uit zijn of vakantie hebben. School en ik; dat is 40 jaar geleden. 8-)
Veni. Vidi. Fietsie.

BramKoppelmans
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 04 mar 2015 21:39

BramKoppelmans 06 dec 2015 16:47

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wanneer scholen uit zijn of vakantie hebben. School en ik; dat is 40 jaar geleden. 8-)
Meeste middelbare scholen gaan uit om 14:20 en om 15:10. In ieder geval de meeste leerlingen, je hebt er ook nog bij die tot 16:00 moeten (ik) en als het dan wintertijd is, blijft er nog maar weinig tijd over voor de fiets.

Plaats reactie