Alles over vakanties op én met de fiets

Marmotte 2 juli 2011 (Frankrijk)

reverb
Forum-lid

reverb 04 jul 2011 18:04

Op de 23 en 25 stamp ik...
Welk verzet had je voor? 34?

Prachtig verslag! Leuk en uitgebreid je belevenis beschreven.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 04 jul 2011 18:30

Uiteraard een 34. Een prutser als ik moet niet groter monteren...

forcevelo
Forum-lid

forcevelo 04 jul 2011 20:49

Heb er 8:26:02 overgedaan met Glandon en 7:51:.. zonder Glandon.
Ben echt super blij, moest de Alpe binnen 1:15 oprijden en dacht dat het niet zou lukken, halverwege de slag te pakken gekregen en in 1:12 gereden :-)

Had nog nooit in de bergen gereden, heb 2 dagen van te voren nog een klim van 700 meter gedaan en daar heel veel van geleerd.
Vooral dat wat vlak of zelfs dalend lijkt in de bergen, niet altijd is wat het lijkt, begon mijn wielen zelfs te wantrouwen.

andrebreda
Forum-lid

andrebreda 04 jul 2011 21:24

beste forcevelo,

7.51 en de alpe in 1.12 uur zonder ooit in de bergen te rijden?! Ik denk dat jij je snel moet melden bij Breukink....

gr

anniversary
Forum-lid

anniversary 04 jul 2011 22:20

Eindelijk goud (bij derde deelname) 8h17' (zonder Glandon) 8h53' met Glandon, het weer was met dit keer gunstig gezind na mijn extreem warme deelnames van 2007 en 2010.
Groetjes

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 jul 2011 22:48

andrebreda schreef:beste forcevelo,

7.51 en de alpe in 1.12 uur zonder ooit in de bergen te rijden?! Ik denk dat jij je snel moet melden bij Breukink....
gr
Zo extreem is dat helemaal niet? Lijkt me gewoon een zeer realistische tijd voor iemand met een klimmersbouw en een fatsoenlijke conditie.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tati
Forum-lid

tati 04 jul 2011 23:29

amclassic-fan schreef:
andrebreda schreef:beste forcevelo,

gr
Zo extreem is dat helemaal niet? Lijkt me gewoon een zeer realistische tijd voor iemand met een klimmersbouw en een fatsoenlijke conditie.
Idd, zelf zit ik rond de 90kg en ben 1.90 dus ik heb totaal geen klimmersbouw. Had zelf 8.08 zonder Glandon en de alpe heb ik op het laatst nog in 1.30 of zoiets omhoog gefietst. Mijn accu van mijn edge 500 was 's morgens leeg dus heb de hele rit maar op mijn gevoel gefietst.
Hoorde later wel dat ik in ongeveer een uur vanaf de galibier naar de voet van de alpe gefietst was. Weet niet of het klopte maar ik weet wel dat ik regelmatig aan mijn 50-13 een te klein verzet had om flink tempo te rijden.(vond ik wel het mooiste stuk van de rit. Lekker muziekje op mijn kop en maar stampen :D )
A bad day on the bike is better than a good day at work.

cyclelicious
Forum-lid

cyclelicious 05 jul 2011 00:39

@Havana, was die renner uit Alphen van WV Avanti?

cubemeister
Forum-lid

cubemeister 05 jul 2011 08:24

mooie tijden gereden heren, ik ging zelf de laatste kilometers van de galibier compleet aan het gas. in de afdaling nog wel een beetje hersteld maar alpe d'hueze was geen feestje :P. 8:17 incl glandon 7:40 excl glandon. reed met startnummer 5068 dus het was redelijk druk. was voor mij de eerste keer. ben de hele week zenuwachtig geweest maar het was echt geweldig. weer was ook werkelijk prachtig!
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr

rooi1977
Forum-lid

rooi1977 05 jul 2011 13:46

Ik heb met 2 fietsmaten (en een vriendin van 1 van de heren) een geweldige week gehad in Bourg d'oissans ! Zondag aangekomen op camping de Colporteur, alwaar het nog lekker rustig was. Tenten opgezet en de 1e pasta van de week naar binnen gewerkt op het terras.. De maandag Col d'ornon opgefietst in 50 min. en daarna nog even een tijd willen neerzetten op alp d'huez. Dit viel echter volkomen verkeerd door het warme weer (33 graden ofzo) en heb zelfs af moeten stappen tijdens de klim.. Als dit maar geen voorbode was voor zaterdag !! Verder lekker relaxen bij het gemeente zwembad en pasta koken met een wijntje erbij.. Dinsdag de klim naar La Berarde (27,5 KM) in 1.45 uur gedaan, hetgeen een enorme opsteker was voor het moraal na die ramp op ald d'huez. Wat een geweldig mooie klim is het naar Berarde.. geweldige natuur. De rest van de dag gevuld, zoals de vorige.. Dinsdag maar weer de eerste 3 bochten van de alp opgereden om in La garde de D211 op te pikken, zodat we via de flanken van het berg massief konden klimmen richting Sarenne.. Mooi tochtje met prachtige uitzichten over de vallei van Bourg.. Terug afdalen richting het stuwmeer en via de doorgaande weg weer terug naar de camping. In de afdaling weer even geconfronteerd met 1 van de tunnels, waarbij ik met mijn zonnebril voor de ogen bijna een paniek aanval kreeg met een vaartje van 60 per uur :-) . Terug op de camping de bidons gevuld en begonnen met de klim naar villard Notre Dame. Een weg, waarvan het 1e deel recht omhoog de berg op loopt. Je komt dan door een paar tunnels, waarvan de 1e zo donker is dat je diegene die voor je fietst niet meer kunt zien.. Erg apart !! Bovenaan aangekomen, maar besloten om deze afdaling te laten schieten aangezien er op veel plaatsen net nieuwe asfalt plakkaten lagen, waarvan de steentje aan je banden bleven plakken.. Dus besloten om via een onverharde weg door te fietsen naar villard Reynard. Heel mooi uitzicht op alp d'huez, waarbij je op dezelfde hoogte staat, maar dan aan de andere kant van de vallei. Na al dit harde werken een mooie beloning in de vorm van de afdaling vanuit villard Reynard die uitkomt in Ornon. Donderdag en vrijdag beetje relaxen op de camping die helemaal vol begon te stromen met wieler-gekken uit alle delen van Europa. In voorbereiding op de zaterdag een beetje zwemmen en pasta koken en uiteraard de hele fiets nog even onderhanden nemen..
Na een redelijke nacht ging om half 6 de wekker voor de grote dag. Al vanaf oktober/ november toegeleefd naar deze dag en ik was er klaar voor. Lekker pasta ontbijtje genuttigd, fiets voor de laatste keer gecheckt en om 7 uur rillend aan de start. Veel spanning op de gezichten van de duizenden coureurs .. om 5 over half 8 over de mat.. en gaan met die banaan !! Na 2.10 u op de Glandon. Na 6.46 uur op de Galibier en na 9.08 uur op de alp d' huez. Inclusief afdaling Glandon 9.46 uur over gedaan dus ruim binnen de zilveren limiet van 10.35 uur, waarmee de doelstelling ruimschoots was gehaald !! En dat op de dag van je 34e verjaardag.. heerlijk !! Fietsmaatje 1 was 12 seconden sneller :-) Fietsmaatje 2 10.25u dus ook zilver .. dus voor alle 3 een geslaagde dag ! En belangrijk ook... heelhuids weer terug. Ik heb er een paar zien liggen in de afdaling van de glandon en voor de tunnel bij la Grave... bah bah.
Nu op naar de volgende uitdaging .. ! De Claude Criquielion,.

Nog wat statistieken:

- 1.78 m
- 83 kg
- 2500 km training in de benen incl. diverse toertochten van 150 km+
- fiets nu 3 seizoenen
- 1x eerder in het hooggebergte gefietst (waaronder stelvio, gavia, mortiro, foscagne en alle beklimmingen die ook in de marmotte zitten)
- verzet 34x28

nagyru80

nagyru80 05 jul 2011 16:35

En wat nu....?
Een half jaar getraind, 2 keer per week in de sportschool in de winter en vanaf de lente 2x per week 's avonds en een lange rit op de zondagochtend.
Ruzie met de vrouw, want moet je alweer voor die Marmotte gaan trainen? Ja dat moet, want het is de eerste keer voor mij en ik wil hem uitrijden. En samen met mij nog 7 anderen van mijn fietsgroep.
Vervolgens een schitterende week gehad in Chalet Beyond en de Marmotte uitgereden. Ok, de tijd is niet zo goed als van menig ander in dit forum, maar ik loop tegen de vijftig en het was voor mij de eerste keer. Alhoewel als ik 10 minuten sneller had gereden, had ik zilver gehad. Maar in ieder geval mijn doelstelling gehaald.
Heb ik gisteren toch het idee dat ik in een zwart gat val: mijn doel is voorbij... Wat nu..... Toch maar die klusjes gaan doen die ik mijn vrouw al een half jaar geleden beloofd heb en steeds uitgesteld heb, want er moest getraind worden. O ja, en wat zouden we volgend jaar kunnen gaan doen?

:)

Maar ik wel ontzettend genoten.... ;)

rooi1977
Forum-lid

rooi1977 05 jul 2011 16:39

haha.. snel die klussen doen en wat credits bij je vrouw verzamelen ! En in het najaar gaan trainen voor de dolomieten marathon of de otztaler radmarathon :-)

Plaats reactie