Bij een route moet dat inderdaad maar bij een course niet. Je kunt het bestand (gpx of tcx) dan rechtstreeks op de Edge of SD kaart zetten in de map "newfiles".beren040 schreef:Bij mijn weten ontkom je daar niet aan. Ik maak ook vaak routes in GPSies of Strava, maar zet ze altijd eerst in BC, op dezelfde kaart als in de Garmin en doe dan up-load naar de Edge.gene schreef:Ja, ik doe dit ook met Basecamp of Mapsource. Maar ik maak en download liefst tracks op GPSies.
Ik moet dan telkens deze track uploaden naar BC of MS, is een heel gedoe wat mss niet hoeft.
Garmin Edge 800 topic deel 2
Prima shop, Amazon is toch wel bekend denk ik? Je kunt ook in de UK of DE versie kijken. Wat betreft de prijs, die jo-joot op en neer. Gewoon wachten tot deze weer op 198 staat. Vanmiddag was het 349 en nu op dit moment weer 198. Met amazon als verkoper en verzender heb je echt een prima shop. Ik plaats er een ordertje of 15 per jaar. Maar niet persé voor fietsspul. Als de prijs goed is kun je er blindelings kopen (mits verzender = amazon). Vorige week niet opgelet en zo'n subverkoper bleek uit Polen te komen. Ik wilde retourneren maar na retour-verzendkosten info heb ik het ding toch maar behouden (en ben er alsnog blij mee (was een tegelsnijder) )dickygiovanni schreef:henkv schreef:de 800 is momenteel voor 198,98€ bij amazon te koop (kaal). http://www.amazon.fr/gp/product/B00424L ... e=UTF8&me=
Mooie prijs! Ben op zoek naar een 800, heb je ervaring met deze webshop Henk?
Mijn trainingen op bikeplanner.com
Mijn initiële vraag was hoe ik vanuit GPSies een waypoint op mijn Edge zet om het dan onder "locaties" terug te vinden. (zonder BC of MS)havana schreef:Bij een route moet dat inderdaad maar bij een course niet. Je kunt het bestand (gpx of tcx) dan rechtstreeks op de Edge of SD kaart zetten in de map "newfiles".beren040 schreef:Bij mijn weten ontkom je daar niet aan. Ik maak ook vaak routes in GPSies of Strava, maar zet ze altijd eerst in BC, op dezelfde kaart als in de Garmin en doe dan up-load naar de Edge.gene schreef:Ja, ik doe dit ook met Basecamp of Mapsource. Maar ik maak en download liefst tracks op GPSies.
Ik moet dan telkens deze track uploaden naar BC of MS, is een heel gedoe wat mss niet hoeft.
Ik vrees dat dit een wat lange lap tekst gaat worden, maar ik weet anders niet helemaal hoe ik het moet uitleggen.
Zondag ga ik de Gerrie Knetemann Classic rijden, en dat kan prima zonder GPS (uitgepijld) maar ik vind het toch wel makkelijk om de route in mijn Garmin te hebben,
Ik de organisator gemaild en hij heeft mij de route als .gpx toegestuurd, top.
Echter als ik de route in Basecamp inlaad, geeft hij keurig het rondje weer, maar wel als allemaal "kleine stukjes", bijvoorbeeld; postkantoor tot provinciale weg.
Ik had dit eerst niet door dus gooi ik hem op de Edge en die zet dus onder koers allemaal lossekoers stukjes neer...
Mijn vraag is dan ook, kan ik al die losse segmentjes verbinden tot één track?
Mocht het niet helemaal duidelijk zijn... dan hoor ik het wel haha.
Zondag ga ik de Gerrie Knetemann Classic rijden, en dat kan prima zonder GPS (uitgepijld) maar ik vind het toch wel makkelijk om de route in mijn Garmin te hebben,
Ik de organisator gemaild en hij heeft mij de route als .gpx toegestuurd, top.
Echter als ik de route in Basecamp inlaad, geeft hij keurig het rondje weer, maar wel als allemaal "kleine stukjes", bijvoorbeeld; postkantoor tot provinciale weg.
Ik had dit eerst niet door dus gooi ik hem op de Edge en die zet dus onder koers allemaal lossekoers stukjes neer...
Mijn vraag is dan ook, kan ik al die losse segmentjes verbinden tot één track?
Mocht het niet helemaal duidelijk zijn... dan hoor ik het wel haha.
Trainen voor 1 juni 2020 Klimmen tegen MS 10 jarig jubileum!
En als je de route importeert in Gpsies.com, wat krijg je dan? Importeren en dan exporteren als GPX (track) of TCX, zou moeten werken.
Waarschijnlijk hebben ze jou een "GPX Route" gestuurd i.p.v. een "GPX track" wat gebruikelijk is.
Waarschijnlijk hebben ze jou een "GPX Route" gestuurd i.p.v. een "GPX track" wat gebruikelijk is.
Gaan ik gelijk proberen.
EDIT: wauw... geen idee hoe ze dit hebben gedaan, ik zal kijken of ik een plaatje kan toevoegen, maar GPSies begint al gelijk met 2 bijzondere meldingen;
1. Waarschuwing! De geuploade data bevat 37 tracks. Als u meer tracks ziet dan u verwachte , bewerk dan de track en upload hem nogmaals
2. Totale afstand: 605 km.
EDIT2;
EDIT: wauw... geen idee hoe ze dit hebben gedaan, ik zal kijken of ik een plaatje kan toevoegen, maar GPSies begint al gelijk met 2 bijzondere meldingen;
1. Waarschuwing! De geuploade data bevat 37 tracks. Als u meer tracks ziet dan u verwachte , bewerk dan de track en upload hem nogmaals
2. Totale afstand: 605 km.
EDIT2;
LOL
Daar kun je vrees ik helemaal niks mee. Wat een prutsers daar bij de Gerrie Kneteman Classic.
P.S. Kom je uit Noord-Holland?
Daar kun je vrees ik helemaal niks mee. Wat een prutsers daar bij de Gerrie Kneteman Classic.
P.S. Kom je uit Noord-Holland?
-
- Forum-lid HC
Ik zou hem gewoon natekenen in bikeroutetoaster (nadat ik trouwens had geprobeerd de route daarin te uploaden)
Ik was er al bang voor haha. En hoe ze dit nu hebben gedaan...maar goed, de route is zoals gezegd uitgepijld dus ik zal wel aankomen, maar toch héhé.
En ja ik kom zelf uit Noord-Holland, maar niet uit dát gedeelte van Noord-Holland, vandaar ook dat ik het wel makkelijk vond om de route in mijn Garmin te laden.
EDIT: ericpeters, idem, althans qua weergave, hij is alleen korter geworden, 590 km. Mocht ik inderdaad ergens deze week nog tijd (en zin ) overhebben dan kan ik hem inderdaad na tekenen.
En ja ik kom zelf uit Noord-Holland, maar niet uit dát gedeelte van Noord-Holland, vandaar ook dat ik het wel makkelijk vond om de route in mijn Garmin te laden.
EDIT: ericpeters, idem, althans qua weergave, hij is alleen korter geworden, 590 km. Mocht ik inderdaad ergens deze week nog tijd (en zin ) overhebben dan kan ik hem inderdaad na tekenen.
Noord-Holland dus, ik ging af op de door jou gebruikte constructie: "ik gaan". Typisch Noord-Hollands
Hahahahah, yup. Ik maak mij ook wel eens schuldig aan het gebruik van het woordje; denk, aan het einde van een zin, schijnt ook iets typisch Noord-Hollands/West-Fries te zijn. (vb. We kunnen wel naar huis gaan denk?)
-
- Forum-lid
- Contact
denk ut wel, denk (zelf een west-fries)
Qua tocht zou ik die in BaseCamp bekijken, indien bestaat uit meerdere tracks deze koppelen aan elkaar en dan een begin en eindpunt mogelijk nog aanpassen (knippen en weer samenvoegen.
Overtekenen met een route kan natuurlijk ook, maar dan wel een bijbehorende kaart en activiteit+instellingen nodig.
Qua tocht zou ik die in BaseCamp bekijken, indien bestaat uit meerdere tracks deze koppelen aan elkaar en dan een begin en eindpunt mogelijk nog aanpassen (knippen en weer samenvoegen.
Overtekenen met een route kan natuurlijk ook, maar dan wel een bijbehorende kaart en activiteit+instellingen nodig.
Marco