Ik rij met Bora's met Conti tubes 25mm, daar ligt de bandbreedte doorgaans iets hoger dan bij clincher. (m.a.w. die passen minder goed dan clinchers) maar die passen gewoon in mijn 65.1. Daarbij heb ik gelezen dat de Veloflexen iets smaller zijn dan de Conti's.Dakingrocco schreef:Ik heb Bora 50 clincher wielen gekocht en rijd met een Dogma 65.1. Nu weet ik dat ik er op mijn Zipp 404 geen Vittoria 25 mm banden pasten (lees als ik aanzette schuurde de band tegen het frame). Hebben jullie enig idee of Veloflex master 25 zou passen? of welke 25 mm banden zouden passen in combinatie met de Bora 50 mm?
Alvast bedankt!
Bora Ultra 50
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
heb je een volgwagen?Soap schreef:To do, or not to do: Bora One 50 tubes voor de wielertoerist.....?
(gebruikt, maar zgan naar het lijkt)
Twijfel of tubes wel zo handig is, geen ervaring verder zelf mee.
Exact wat ik de verkoper ook mailde (dat ik er geen heb natuurlijk dus.... )monsieurpinot schreef:heb je een volgwagen?Soap schreef:To do, or not to do: Bora One 50 tubes voor de wielertoerist.....?
(gebruikt, maar zgan naar het lijkt)
Twijfel of tubes wel zo handig is, geen ervaring verder zelf mee.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
sparen voor de Bora Clinchers zou ik aanradenSoap schreef:Exact wat ik de verkoper ook mailde (dat ik er geen heb natuurlijk dus.... )monsieurpinot schreef:heb je een volgwagen?Soap schreef:To do, or not to do: Bora One 50 tubes voor de wielertoerist.....?
(gebruikt, maar zgan naar het lijkt)
Twijfel of tubes wel zo handig is, geen ervaring verder zelf mee.
Tubes versus clinchers, die discussie moeten we hier maar niet voeren.
Afijn, zelf net terug uit de Provence. Aldaar zo'n 800 km gebold met de Bora's en ze gaven geen krimp. Ook 3x op dezelfde dag de Ventoux afdalen met snelheden tegen de 90 per uur; geen probleem. Paar dagen daarna nog eens Malaucène afgedaald met veel wind, toen merkte je wel dat je met hoge wielen rijdt. Ik had in de polder al vastgesteld dat ze zijwindgevoeliger zijn dan mijn vorige wielen (Reynolds Assault van 46 mm). Maar onveilig heb ik me geen moment gevoeld. Gewoon stuur goed vasthouden en er gebeurt echt niks.
Afijn, zelf net terug uit de Provence. Aldaar zo'n 800 km gebold met de Bora's en ze gaven geen krimp. Ook 3x op dezelfde dag de Ventoux afdalen met snelheden tegen de 90 per uur; geen probleem. Paar dagen daarna nog eens Malaucène afgedaald met veel wind, toen merkte je wel dat je met hoge wielen rijdt. Ik had in de polder al vastgesteld dat ze zijwindgevoeliger zijn dan mijn vorige wielen (Reynolds Assault van 46 mm). Maar onveilig heb ik me geen moment gevoeld. Gewoon stuur goed vasthouden en er gebeurt echt niks.
Laatst gewijzigd door havana op 04 aug 2015 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoeveel moet je er voor betalen dan?Soap schreef:Wil ook geen discussie, was enkel even benieuwd naar de mening.havana schreef:Tubes versus clinchers, die discussie moeten we hier maar niet voeren.
Qua prijs scheelt het behoorlijk natuurlijk met een setje clinchers namelijk
Tubes zijn de dubbele prijs van een vouw band.
Met tape prima te rijden en kan direct geen droogtijd etc.
Indien lek sealent er in en hopen dat die dicht anders tube de prullenbak in.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
950 euro zou hij ervoor willen hebben, inclusief de tubes en excl. cassette.nijkie schreef:Hoeveel moet je er voor betalen dan?Soap schreef:Wil ook geen discussie, was enkel even benieuwd naar de mening.havana schreef:Tubes versus clinchers, die discussie moeten we hier maar niet voeren.
Qua prijs scheelt het behoorlijk natuurlijk met een setje clinchers namelijk
Tubes zijn de dubbele prijs van een vouw band.
Met tape prima te rijden en kan direct geen droogtijd etc.
Indien lek sealent er in en hopen dat die dicht anders tube de prullenbak in.
Vind ik nogal wat, fietsmaat van me kocht laatst Bora Ultra tubes voor 500 euro. Zijn in uitstekende staat.
Dat scheelt dan nog wel inderdaad......havana schreef:Vind ik nogal wat, fietsmaat van me kocht laatst Bora Ultra tubes voor 500 euro. Zijn in uitstekende staat.
Gaat om deze, mocht ik het niet doen, misschien kan ik iemand anders er blij mee maken
In de categorie domme vragen... de Bora clinchers hebben geen velglint nodig, er zijn dan ook geen spaakgaten. Hoe moet je dan een spaak vervangen?