Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2015

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1043
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 13 apr 2015 09:31

Gerboon schreef:Lijkt me dat ze daar iets niet goed doen met het materiaal. Of ze hebben een slechte badge tubes of ze rijden ze veel te zacht. Je gaat mij namelijk niet vertellen dat het toeval is dat hij al in 4 finales ofzo lek is gereden zodra de koers ontploft.
+1 Volgend jaar een deftige ploeg met deftig materiaal :mrgreen:
i-mac schreef:Men zou het reglement per direct moeten toepassen bij zulke incidenten. Nog een geluk dat die TGV niet op zijn topsnelheid reed, want anders kon het daar serieus verkeerd zijn afgelopen.
Wordt wel spannend met die extra hindernissen: shimano wagens, TGVs,...van de koers komt de spanning tegenwoordig niet meer.

Gebruikersavatar
rondje
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:04
Contact

Gebruikersavatar rondje 13 apr 2015 09:45

En dan vergeet je de opblaas bogen nog die spontaan inzakken ;)

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 13 apr 2015 10:18

Parijs-Roubaix is wel de grootste tombola voor wat betreft het materiaal.
Lullig voor Vanmarcke dat hij op zo'n cruciaal moment plat gaat. Wel klasse van Van Asbroeck om er wel te zijn op dat moment zodat Vanmarcke weer kon aansluiten bij de favorieten.

Degenkolb was echt geniaal en heeft deze overwinning dubbel en dwars verdiend. Wat een heerlijke wielrenner. De Hel kwam wat laat op gang maar was in het laatste uur echt de moeite waard.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
Melda
Forum-lid
Berichten: 439
Lid geworden op: 03 nov 2014 09:32
Locatie: Maldegem

Gebruikersavatar Melda 13 apr 2015 10:28

Heel mooie PR gezien met een meer dan terechte winnaar. Degenkolb was topfavoriet en heeft dat gewoon waargemaakt. De tandem Kristoff/Degenkolb zal nog menig klassieker mogen bijschrijven op hun palmares.

Meest afschuwelijke gebeurtenis was het TGV-accident. Ongelooflijk dat de organisatie daar niemand posteert, dit was te voorzien en te voorkomen. Renners gaan dan ook nog eens dik in de fout door tussen de slagbomen te slalommen...
Onaanvaardbaar dat dit zonder gevolg zal blijven...

Ook weer een heel rare koers van Etixx me dunkt. Duidelijke overtal op bepaalde momenten, maar telkens al er een mannetje vooruit werd gestuurd waren ze nooit te bekennen bij tegenreacties... Heel rare tactiek toch wel. Enige verklaring is dat iedereen er opnieuw voor zichzelf reed.
Ofwel heeft Peeters gewoonweg niet de mogelijkheden tactisch iets klaar te spelen ofwel zit er intern iets goed mis tussen de renners onderling...

Uiteindelijk mooi 'kassei'voorjaar gezien, al was de RVV toch een tegenvaller.
Beste renner : Kristoff, al zit Degenkolb natuurlijk ook heel dicht met zijn zeges in MS en PR. Het is het voorjaar van de sterke en vooral snelle mannen geworden.
Grootste ontgoocheling : Sagan, wat een baggerjaar voor hem tot nu toe. Lijkt de kaap van de 200km niet te kunnen overleven zonder piepedood te gaan.
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 13 apr 2015 13:20

Vraag: Heb heel de PR niet gezien; alle info hieromtrent niet gekeken/gelezen. Is de hele uitzending terugkijken de moeite waard?
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27883
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 apr 2015 13:28

M.b.t. de TGV had de organisatie geen goede beslissing kunnen nemen. Ze konden op beelden niet precies terugzien wie in overtreding waren. Hadden ze renners die wél op beeld eruit gehaald dan was het geweest: "schandalig, want de anderen kwamen ermee weg". Geven ze iedereen een generaal pardon (zoals nu gebeurd is) dan is het ook niet goed.... Kortom om de organisatie is altijd de gebeten hond.

Ze moeten gewoon een goedkoop cameraatje bij die overwegen zetten en duidelijk zeggen dat iedereen die de wet overtreedt eruit gehaald wordt.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16743
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 apr 2015 13:30

Melda schreef:Heel mooie PR gezien met een meer dan terechte winnaar. Degenkolb was topfavoriet en heeft dat gewoon waargemaakt. De tandem Kristoff/Degenkolb zal nog menig klassieker mogen bijschrijven op hun palmares.

Meest afschuwelijke gebeurtenis was het TGV-accident. Ongelooflijk dat de organisatie daar niemand posteert, dit was te voorzien en te voorkomen. Renners gaan dan ook nog eens dik in de fout door tussen de slagbomen te slalommen...
Onaanvaardbaar dat dit zonder gevolg zal blijven...
Die spoorbomen waren al aan het sluiten toen het peloton, inclusief Degenkolb eraan kwam. De lichten mwaren dus al even rood aan het knipperen.
Degenkolb kan dus nooit de terechte winnaar zijn maar had uit koers genomen moeten worden samen met de rest van de doorrijders.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 13 apr 2015 13:34

ivm de uitzending bekijken: ik denk dat er maar echt wat gebeurt vanaf Pont-Thibault (waar Bak overkop ging)

ivm die spoorweg: uit foto's blijkt dat de eersten van het peloton ook al rode lichten hadden. Op dat moment hadden de moto's die er net voorreden de boel moeten blokkeren, desnoods de helft van het peloton vlak na de overweg (zo hebben minder achterblijvers de neiging om toch nog over te steken). En dan gewoon even wachten tot de trein gepasseerd is...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 13 apr 2015 13:50

Kan me voorstellen dat de eerste renners geen rood licht hebben gezien, maar de motivatie van de renners die nog onder en langs de spoorbomen reden ontgaat me volledig. Daar heb je niks mee te winnen.

Verder leuke koers, jammer dat de NL-ers net niet mee deden om de overwinning. Boom zat er natuurlijk wel bij in de volle finale, maar in de groep was plek 4 normaal gesproken het best haalbare resultaat.

Vind het wel vreemd om te zien dat er nauwelijks iemand is die echt de brommer aan kan zetten op de kasseien, sommigen slaan een klein gaatje, maar net allemaal net niet genoeg om beslissend te zijn.

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 13 apr 2015 13:55

sjoerdth schreef:Kan me voorstellen dat de eerste renners geen rood licht hebben gezien, maar de motivatie van de renners die nog onder en langs de spoorbomen reden ontgaat me volledig. Daar heb je niks mee te winnen.
Indien in de voorste groek kan je herstellen als het geneutraliseerd wordt. In elk geval meer dan de achterliggende groep die niet rustig naar de geneutraliseerde groep zal rijden met de kopgroep die vol door rijdt.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16743
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 apr 2015 14:03

Ik kan mij voorstellen dat iemand inderdaad een rood licht over het hoofd ziet maar dan kost het in de echte wereld wel 230 euro o.i.d. In het wielrennen is het de regel dat je dan uit koers genomen wordt.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Melda
Forum-lid
Berichten: 439
Lid geworden op: 03 nov 2014 09:32
Locatie: Maldegem

Gebruikersavatar Melda 13 apr 2015 15:28

havana schreef:M.b.t. de TGV had de organisatie geen goede beslissing kunnen nemen. Ze konden op beelden niet precies terugzien wie in overtreding waren. Hadden ze renners die wél op beeld eruit gehaald dan was het geweest: "schandalig, want de anderen kwamen ermee weg". Geven ze iedereen een generaal pardon (zoals nu gebeurd is) dan is het ook niet goed.... Kortom om de organisatie is altijd de gebeten hond.

Ze moeten gewoon een goedkoop cameraatje bij die overwegen zetten en duidelijk zeggen dat iedereen die de wet overtreedt eruit gehaald wordt.
Als slagboom reglementair werkt, en daar moeten we van uit gaan, dan is het volledige peloton die door reed in fout. Waarschijnlijk zelfs meerdere motoren die voorop reden, waarvan enkele van de organisatie zelf...
Rode licht en alarm weerklinkt reeds ruim voordat slagbomen ook effectief naar beneden gaan, is zo voorzien voor veiligheid zodat je er niet tussenin kan raken.
Vanaf het rode licht, alarmsignaal moet je stoppen, dus niet op het moment dat de slagbomen naar beneden komen.

Nuja als je mensen gaat uitsluiten (welke dus volgens reglement ook moest) moet dit gebeuren meteen na het incident. Bij deze kon dit redelijk eenvoudig door het gedeelte van het peloton dat was doorgereden, af te zonderen. Gebeurde niet, waardoor je vervalt in de chaos en dus ook niet meer kan straffen.

Ik kan enkel hopen dat de organisatie zijn lesje bij deze heeft geleerd en vanaf volgend jaar aan elke spooroverweg mensen voorziet om barricade te maken indien nodig.
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless

Plaats reactie