havana schreef:M.b.t. de TGV had de organisatie geen goede beslissing kunnen nemen. Ze konden op beelden niet precies terugzien wie in overtreding waren. Hadden ze renners die wél op beeld eruit gehaald dan was het geweest: "schandalig, want de anderen kwamen ermee weg". Geven ze iedereen een generaal pardon (zoals nu gebeurd is) dan is het ook niet goed.... Kortom om de organisatie is altijd de gebeten hond.
Ze moeten gewoon een goedkoop cameraatje bij die overwegen zetten en duidelijk zeggen dat iedereen die de wet overtreedt eruit gehaald wordt.
Als slagboom reglementair werkt, en daar moeten we van uit gaan, dan is het volledige peloton die door reed in fout. Waarschijnlijk zelfs meerdere motoren die voorop reden, waarvan enkele van de organisatie zelf...
Rode licht en alarm weerklinkt reeds ruim voordat slagbomen ook effectief naar beneden gaan, is zo voorzien voor veiligheid zodat je er niet tussenin kan raken.
Vanaf het rode licht, alarmsignaal moet je stoppen, dus niet op het moment dat de slagbomen naar beneden komen.
Nuja als je mensen gaat uitsluiten (welke dus volgens reglement ook moest) moet dit gebeuren meteen na het incident. Bij deze kon dit redelijk eenvoudig door het gedeelte van het peloton dat was doorgereden, af te zonderen. Gebeurde niet, waardoor je vervalt in de chaos en dus ook niet meer kan straffen.
Ik kan enkel hopen dat de organisatie zijn lesje bij deze heeft geleerd en vanaf volgend jaar aan elke spooroverweg mensen voorziet om barricade te maken indien nodig.