Hele jaar met een 11-32 in NL rijden is nog verl minder handig
SRAM ETAP
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39994
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Less is bore
Gewoon een korte slag etap achterderailleur nemen en een wolf roadlink monteren op het moment dat je de 11-32 cassette nodig hebt. Heb ik vorige week ook gebruikt in de Dolomiteiten, werkt perfect.
Specialized S-works Tarmac Etap
Specialized Crux X1
Specialized Crux X1
Kan iemand mij vertellen hoe vaak de accu's opgeladen moeten worden?
Ik heb een fiets gekocht met geïntegreerde remmen en heb al een Quarq powermeter. Dus eigenlijk is een achter- en voorderailleur + shifters voldoende. Die zit in de kit voor 1139 euro. https://www.futurumshop.nl/sram-red-eta ... 0wodO9UOrg
Of kan dat goedkoper?
Ik heb een fiets gekocht met geïntegreerde remmen en heb al een Quarq powermeter. Dus eigenlijk is een achter- en voorderailleur + shifters voldoende. Die zit in de kit voor 1139 euro. https://www.futurumshop.nl/sram-red-eta ... 0wodO9UOrg
Of kan dat goedkoper?
Derailleurs ongeveer iedere 1000 km aldus @Rene.
Batterijen in de shifters zouden het 2 seizoenen uit moeten houden.
Kijk eens bij Hopmans voor de kit.
Batterijen in de shifters zouden het 2 seizoenen uit moeten houden.
Kijk eens bij Hopmans voor de kit.
Even serieus... Wat maakt dat nu uit man .. je komt thuis en als je ledje rood knippert dan laad je de batterijen beide even op. duurt een half uurtje terwijl je aan het douchen bent - en klaar is Klara. Branden de ledjes nog groen op je derailleurs kan je er dus zeker nog een ritje mee doen.
Misschien is het zelfs wel 1500 km voor een nieuwe lading. Ik hou het niet bij qua kilometers ( heb n.l. 2 fietsen ) maar weet wel dat sinds ik met Sram eTap rij - sinds vorig jaar augustus - de batterijen al wel 2 keer heb geladen. En in de winter rij ik niet op m'n zomerfiets. Qua kilometers denk ik zo'n 2500-3000Km.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Ok even een tip (al zal het voor velen eerder lachen om mijn stommiteiten zijn). Ik heb de edge 1000 en vind het uitlezen in welke versnelling ik zit echt heerlijk, ik kan dat nog steeds niet aanvoelen. maar na wisselen achterbatterij (na opladen) had ik dan telkens 0/0 op mijn display, ik de edge1000 resetten, de etap vergeten en weer aan laten leren, de voorderailleur batterij los, niks hielp.
tot ik in de 2e rit (ik voel me nogal slecht de laatste tijd) eindelijk eens naar het grote blad schakelde, voila, de edge herkent de ETAP weer. De voorderailleur is de main unit en blijkbaar herkent de edge hem pas weer overnieuw na activeren voorderailleur, logisch eigenlijk heh!
tot ik in de 2e rit (ik voel me nogal slecht de laatste tijd) eindelijk eens naar het grote blad schakelde, voila, de edge herkent de ETAP weer. De voorderailleur is de main unit en blijkbaar herkent de edge hem pas weer overnieuw na activeren voorderailleur, logisch eigenlijk heh!
Zo stom is dat niet ik heb hetzelfde euvel waargenomen.
Heb er met de support van Wahoo over gecommuniceerd en zij kenden dat fenomeen niet.
Echter heb ik destijds de etap volledig uit de wahoo gehaald en opnieuw gekoppeld en voila daar is tie weer.
Maar later bleek eenmaal schakelen met de voorderrie het euvel ook op te lossen.
Heb er met de support van Wahoo over gecommuniceerd en zij kenden dat fenomeen niet.
Echter heb ik destijds de etap volledig uit de wahoo gehaald en opnieuw gekoppeld en voila daar is tie weer.
Maar later bleek eenmaal schakelen met de voorderrie het euvel ook op te lossen.
...
Ik had hem idd, alleen uitgeschakeld en weer ingeschakeld (in de edge) niet volledig verwijderd. Goed, nu ik dit weet vind ik het totaal niet erg, maar niks zo vervelend als cijfertjes niet kunnen zien op de head unit! Ik wil kunnen zien dat ik hem op de 34/19 verschrikkelijk rond aan het klappen ben met 23 gemiddeld.