Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2018

DDX
Forum-lid HC

DDX 10 mei 2018 21:23

Vandaag de Klimclassic 170km gereden, even spannend toen ik vanacht de regen goed tekeer hoorde gaan.
Maar toen ik opstond was het droog, alleen nog wat natte wegen.
Besloten om niet direct om 8u te starten wat eigenlijk mijn plan was maar half uurtje later.
Wegen waren zo goed als droog en alleen paar spetters gehad onderweg.
Kwa temperatuur ideaal om ff goed gas te geven, wat ik dus ook gedaan heb.
Eigenlijk hele weg solo gereden en mensen/groepjes ingehaald.
Eerste stop direct door, na 40km heb ik nog geen spullen nodig.
Vlak voor 2e stop nog even klein stukje groepje meegepakt en daar ook wat kopwerk bij gedaan. (reed naar het groepje toe, maar even in de wielen schuilen is toch ff lekker)
2e stop sportdrank bidon bijgevuld en wat te eten genomen wat ze hadden liggen.
Andere jaren was deze stop na de Redoute, nu vlak ervoor, niet helemaal ideaal om daarna volle bak te klimmen natuurlijk.
3e stop ook maar weer overgeslagen.

Lekker tempo gereden en zelfs nog 2 kommetjes gepakt op klimmetjes.
Voie des Charts was echt een opstopping in het begin doordat je van een brede weg komt en opeens iedereen schrikt van zo'n klim.
En de Redoute weer beetje vergist in de lengte, stijl stukje is zo voorbij en dan ben je al weer bijna boven.
Had hem wel iets harder op kunnen rijden, maar alsnog een pr :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/1561981259

En daarna nog even rustig rondje van 60km om spanning van benen te halen ;)

https://www.strava.com/activities/1562381973
Laatst gewijzigd door DDX op 11 mei 2018 08:05, 1 keer totaal gewijzigd.

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 10 mei 2018 22:16

Zeer sterke klimtijden DDX!

Zelf vandaag een criterium koersje gereden in Zwijndrecht (rondjes van nog geen 2km). Na het gebruikelijke hektische gedoe gedurende de eerste ronden, eindelijk weg geraakt met 3 compagnons. Geen vrijgeleide gekregen van het peloton dus 45min lang een voorsprong verdedigd van tussen de 7 en 20 sec. We bleven echter verder beuken en uiteindelijk wierp de groep de handdoek in de ring.

We sprintten af, en dit strijkijzer werd zo 3e van de groep van 4.

https://www.strava.com/activities/1562273606

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 10 mei 2018 22:32

Knap gedaan. Proficiat.

c.zaballa
Forum-lid

c.zaballa 10 mei 2018 22:47

Tilburg - Sprang-Capelle - Waspik - Raamdonksveer - Geertruidenberg - Made- Hoge Zwaluwe - Lage Zwaluwe - Moerdijk - Klundert - Helwijk - Oude Tonge - Bruinisse - richting Zeelandbrug? Toch maar niet, teruggedraaid - St. Philipsland - Steenbergen - Moerstraten - Wouw - Nispen - Essen (B) - Nieuwmoer (B) - Achtmaal - Wernhout - Zundert - Rijsbergen - Galder - Chaam - Gilze - Tilburg: 212km.

Weer was een stuk aangenamer dan vooraf voorspeld. Aangezien er voor komende zaterdag ook goed weer in aantocht is, toch nog maar ingeschreven van de Waalse Pijl.
Gazelle Team TVM \'99

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 11 mei 2018 17:50

Geen camera mee. Geen telefoon mee. Alleen 1 bandje en de huissleutel.
3 uurtje maximaal gummen. Maar als er al wat in de weg zat waaide dat vanzelf uit je hoofd.
Rondje door de Krimpernerwaard en toen ik eenmaal bij de Algrabrug de waard was binnengereden, wind, wind, wind. Gaat me goed af maar ik had serieus minder verwacht.
Toch lekker gefietst zonder dat daar enig bewijs van is :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Gastheerg op 11 mei 2018 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 11 mei 2018 17:56

Zo'n beetje de complete Veluwe gerond vanuit Ermelo, Ermelose Klimtoer 181 kilometer.
Tjemig wat een koude start om 07:00 uur, het was maar 2,5 graad, nog witte stukken bevroren gras gezien! :shock:
Het warmde gelukkig lekker op, heerlijk fietstweertje en dito gereden.

Op de Veluwe viel het mee met de wind, af en toe moet je de waard ontvluchten.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 11 mei 2018 19:57

Vandaag was het erg rustig op het werk. (niet zo raar denk ik ;) )
Dus maar wat vroeger weg en met een ommetje naar huis.
Wind was iets meer dan verwacht maar lekker om tegenin te fietsen.
En op tijd thuis om de weekendboodschappen te doen.
Prima begin van het weekend.
https://www.strava.com/activities/1564412342

DDX
Forum-lid HC

DDX 11 mei 2018 23:08

Vandaag weer lekker dagje door de Voerstreek en Limburg gefietst, 1 fietsmaatje meteen mee die vanmorgen was aangekomen.
En halverwege ander fietsmaatje erbij die in de middag was aangekomen.
Duidelijk te merken dat ik gisteren al flink heb lopen werken, hartslag 20 slagen lager bij gelijke powerwaardes.
Nu lekker lunchstop erbij en eind van de middag nog terrasje voor thee met vlaai.
En vanavond lekker onbeperkt flammkuchen eten om energievoorraad weer aan te vullen, morgen staat er 200km rit op de planning de Eifel in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

177km met 2700hm
https://www.strava.com/activities/1565005653

laurens87
Forum-lid

laurens87 12 mei 2018 11:56

Gisteren kwa afstand een mooi DDX-je gedaan :like:

Elk jaar wordt vanuit de vliegbasis Woensdrecht een pelotons-toertocht van 100km georganiseerd, begeleid door de Marechaussee dus lekker continue doorrijden. Het was de 7e keer dat deze georganiseerd werd en de 6e dat ik erbij was. Gewoon lekker 100km ontspannen fietsen. Echter sinds ik in Breda woon rij ik ook heen en weer naar Woensdrecht.
Dus mijn dag startte gisterochtend om 07:00 al, nog frisjes (5 graden volgens de garmin) om een collega in Klundert op te halen en samen door te fietsen. De eerste 18km flink tempo erop, om op tijd bij hem te zijn en warm te worden. Daarna samen al (bij)pratend rustig naar onze bestemming getrapt. We waren ruim op tijd dus een paar kilometers extra gedaan. En na 65km was ik aangemeld en kon ik even een plak cake en bakje koffie doen.
Vervolgens na een minuut stilte voor de man die vorig jaar aan het eind van de tocht door een hartstilstand om het leven kwam kon het eerste peloton op weg! Een kwartier later mochten wij ook, via de ringweg van Hoogerheide waar normaal niemand fietsen mag op weg richting Heimolen, daarna door het mooi brabantse land via Steenbergen naar St. Philipsland. Op weg naar Tholen voor de pauze. Door lekker twee Zeeuwse bolussen naar binnen gewerkt want die energie ging ik toch wel verbranden.
Eerstvolgende hindernis: de Oesterdam, afhankelijk van de wind kan dit een kloteding zijn! Gelukkig reden we onder het klein dijkje en viel het mee en dus kwamen we als 1 grote groep aan de andere kant. Vervolgens ging het via Ossendrecht terug naar de vliegbasis en was ik alweer 165km onderweg. het was ongeveer kwart over 2 en aangezien ik nog minimaal 41km moest fietsen ben ik maar gelijk naar huis vertrokken.
Al snel bleek dat de wind niet in mijn nadeel was, ik dacht flink tegenwind te hebben maar de wind was een stuk zuidelijker en dus gunstiger :D Vervolgens via Huijbergen en Nispen richting Roosendaal gereden. Ook vanwege de beschutting die de bossen daar bieden :winkthumb: In Schijf bij een kraan van Brabantwater gestopt en vers water getapt om het laatste uurtje te overbruggen. Na Schijf besloten onder Sprundel door te fietsen, lekker over de mooie landweggetjes om in alle rust naar huis te trappen. Gelukkig ging het ronddraaien van de pedalen nog prima en dus was ik na 210km weer langs het Liesbos.
En aangezien het wel lekker ging heb ik er nog een klein lusje aan vast geplakt want 226 km is toch mooier :winkthumb:

Dus na 226km, sommige veel intensiever dan andere was ik weer thuis. En voelde ik me nog verrassend goed! Straks meer even lekker uitfietsen!
"het bewijs";
https://www.strava.com/activities/1564666566
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 12 mei 2018 14:25

Rondje Krimpernerwaard.

Ik wisselde nog even voor m'n maatje kwam van een witte naar een blauwe fiets en van een blauw shirt naar een oranje :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als je met mij op pad gaat zitten er of kasseien of strade bianche in :winkthumb:
Afbeelding

Net voor we thuis waren in het fietscafe even 1 pintje
Afbeelding

Afbeelding

Nu Giro!

specializedmerida
Forum-lid

specializedmerida 12 mei 2018 19:12

@Gastheerg super die BiC trui :D
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 12 mei 2018 19:17

Na al die verhalen over die mooie en lange fietstochten van jullie ben ik vandaag na 4 weken non-actief weer op de fiets gestapt voor een klein rondje van 34 km rond Almere. Het was prima fietsweer met een temperatuurtje van 21°C en grotendeels tegen een lekkere zuidoostenwind (3Bf) op de dijk naar de Stichtsebrug. Het was weer heerlijk de beentjes te strekken.

https://www.strava.com/activities/1566805226 ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie