Marianne Vos !
Al die awards die Vos van Wiggins afsnoept, de negatieve publiciteit rondom het mannenwielrennen en waarschijnlijk de enige goede beslissing die de UCI dit jaar heeft gemaakt zullen Vos in ieder geval geen windeieren gaan leggen:http://www.nu.nl/sport/2989181/uci-trek ... elijk.html
Nu maar hopen dat ze het bij de NOS, Sporza en Eurosport ook meer gaan uitzenden.
Nu maar hopen dat ze het bij de NOS, Sporza en Eurosport ook meer gaan uitzenden.
Campagnolo Ultra Dork
Nou ja, het begint bij de organisatoren; die zullen eerst een paar camera's de weg op moeten sturen, anders valt er niets uit te zenden. En daar is weer geld voor nodig, dus...
Maar wanneer ze dan in het voorprogramma van de heren rijden, dan wil ik het nooit meer meemaken dat we naar een saai dicht mannenpeleton zitten te kijken, terwijl de dames met het mes tussen de tanden de laatste kilometers van de Muur bevechten.
Maar wanneer ze dan in het voorprogramma van de heren rijden, dan wil ik het nooit meer meemaken dat we naar een saai dicht mannenpeleton zitten te kijken, terwijl de dames met het mes tussen de tanden de laatste kilometers van de Muur bevechten.
Heeft alleen niks met de organisatoren te maken, volgens mij eens op de NOS gehoord: Vrouwenwielrennen is minder in trek bij het publiek (lees betalende klant én dus sponsoren) Enige tijd geleden eens gehoord dat de NOS of welke zender dan ook hier nauwelijks iets aan kan doen... Men (tv zenders) 'koopt' uitzendingen van een of andere productiemaatschappij (die een overeenkomst heeft met organisatie/overkoepelende bond). Indien dit voor de productiemaatschappij kostentechnisch niet aantrekkelijk is wordt er 'beperkt' uitgezonden. Eveneens kost het uitzenden, naast het budgetmatige, gigantisch veel capaciteit. Een beetje productiemaatschappij kan een x-aantal aanzienlijke producties per jaar maken, Een landgebonden omroep (bijv NOS) is dus kostentechnisch en wat betreft capaciteiten afhankelijk van een grote speler in de markt die de kosten verdeeld onder het aantal afnemers/kijkers per land.ponsteen schreef:Nou ja, het begint bij de organisatoren; die zullen eerst een paar camera's de weg op moeten sturen, anders valt er niets uit te zenden. En daar is weer geld voor nodig, dus...
Addict R1
Het blijft appels met peren vergelijken en het is vooral een populariteitspoll onder de sporters.53x11 schreef: Terechte uitslag? Ik denk het wel, vooral doordat "Kromo" goud weet te winnen op de belangrijkste zwemnummers. Daar staat dan weer tegenover dat Vos met wielrennen maar 1 kans op goud had, en dat ze ook nog eens Wereldkampioen is, dus ook de close finish is terecht.
In 2000 hadden we een soort gelijke situatie tussen Inge de Bruijn en Leontien van Moorsel.
Toen won Inge de Bruijn drie gouden medailles (waaronder de 50 en 100 meter vrije slag) en een zilveren medaille bij de OS in Sidney en werd desondanks niet de sportvrouw van het jaar.
De reden zou zijn geweest dat ze niet populair was bij de overige zwemmers die daarom op Leontien van Moorsel zouden hebben gestemd.
-
- Forum-lid
De discussie verschuift volgens mij een beetje van Marianne Vos naar het al dan niet uitzenden van dameswielrennen.
Om deze twee eens met elkaar te combineren.....
Als we niet zo'n dominante topper in het wielrennen hadden als Marianne, zouden we dan in Nederland nog steeds zo geinteresseerd zijn in (live-) uitzendingen van het dameswielrennen?
Ik durf het te betwijfelen.
Als we niet zo'n dominante topper in het wielrennen hadden als Marianne, zouden we dan in Nederland nog steeds zo geinteresseerd zijn in (live-) uitzendingen van het dameswielrennen?
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
Zo gaat het meestal met een sport. Als Nederland ergens een topper of toppers heeft dan richten de camera's en bijzondere aandacht zich natuurlijk altijd op zo'n sporter. Kijk naar onze gouden medaillewinnaars en winnaressen tijdens de OS.uninvitedguest schreef:De discussie verschuift volgens mij een beetje van Marianne Vos naar het al dan niet uitzenden van dameswielrennen.
Sporten waarin Nederland niet goed presteert komen nauwelijks in de belangstelling. Ijshockey zou b.v. best een grote sport kunnen zijn zoals in Canada, VS , Rusland, Finland, Zweden om er maar een paar te noemen maar wij hebben niet zulke grote toppers en blijft deze sport onderbelicht.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Dat is trouwens in elk land zo en volkomen logisch. Wielrennen, en dan nog vooral baanwielrennen, is momenteel hot in het VK maar stelde daar enkele jaren geleden nog helemaal niets voor. Wielrennen was een onbeduidende, onbegrepen sport in de VS, alleen met een halve dag vertraging in samenvatting uitgezonden door een kleine sportzender ingeklemd tussen het sportvissen en bowles, tot Armstrong opkwam.
Overigens zijn er ook in Nederland uitzonderingen. De Formule 1 races worden stuk voor stuk live uitgezonden terwijl de Nederlandse inbreng niets voorstelt, maar de sport is desalniettemin populair genoeg in ons land. Het gaat uiteindelijk gewoon om de kijkcijfers.
Overigens zijn er ook in Nederland uitzonderingen. De Formule 1 races worden stuk voor stuk live uitgezonden terwijl de Nederlandse inbreng niets voorstelt, maar de sport is desalniettemin populair genoeg in ons land. Het gaat uiteindelijk gewoon om de kijkcijfers.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
- Forum-lid
Ik ben het helemaal met jullie eens, vandaar ook mijn opmerking.
Nu janken we collectief om meer dameswielrennen op TV, ik ook.
Als Marianne Vos stopt, kijken er zo weining die hards dat er geen uitzending meer te financieren is.
Nu janken we collectief om meer dameswielrennen op TV, ik ook.
Als Marianne Vos stopt, kijken er zo weining die hards dat er geen uitzending meer te financieren is.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
Volgens mij staat het Nederlandse dameswielrennen al heel lang op een hoog niveau, "we" hebben zelf na Frankrijk het vaakst een wereldkampioene gehad. Het is dus veel meer dan alleen van Moorsel en Vos, Ook in de wereldbeker zijn het niet alleen deze 2 geweest die voor de overwinningen hebben gezorgd.
En als het aantal overwinningen de opmaat is voor het wel of niet uitzenden, dan zou er al lang geen grote wielerwedstrijden meer uitgezonden worden.
Ik denk dan ook niet dat Nederlandse interesse het probleem is, eerder de internationale. Het is m.i. juist het internationale aanzien van Vos dat de deur naar meer dameswielrennen op tv wel eens wat verder zou kunnen openen.
Een eerste vereiste hiervoor is wel dat de wedstrijden in het voorprogramma van de mannen komen.
En als het aantal overwinningen de opmaat is voor het wel of niet uitzenden, dan zou er al lang geen grote wielerwedstrijden meer uitgezonden worden.
Ik denk dan ook niet dat Nederlandse interesse het probleem is, eerder de internationale. Het is m.i. juist het internationale aanzien van Vos dat de deur naar meer dameswielrennen op tv wel eens wat verder zou kunnen openen.
Een eerste vereiste hiervoor is wel dat de wedstrijden in het voorprogramma van de mannen komen.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
Maar vandaag was Marianne gelukkig wel weer op tv (volgens mij bijna net zo lang als het verslag van de wedstrijd van de mannen)!
Goede opwarmer voor het NK van komend weekend.
Goede opwarmer voor het NK van komend weekend.
http://nos.nl/video/461175-vos-en-de-zi ... etsen.html" onclick="window.open(this.href);return false;