Actuele situatie frankrijk
- daniel1975
- Forum-lid HC
Duitsland schijnt voor rode gebieden 10dg Q te verplichten, tenzij volledig gevaccineerd of een negatieve PCR.
Dus dan is er niks aan de hand.
Dus dan is er niks aan de hand.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik niet, maar Dld is meestal wel een van de strengere landen. Dus mag je er vanuit gaan dat de klassieke zomervakantie landen zeker niet strenger zullen zijn.
Less is bore
https://www.bundesgesundheitsministeriu ... e-sms.html
Duitsland is/was juist vrij geworden. Ik kreeg op de fiets ook geen sms vorige week. Een paar weken geleden nog wel.
Duitsland is/was juist vrij geworden. Ik kreeg op de fiets ook geen sms vorige week. Een paar weken geleden nog wel.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Je krijgt sowieso geen groen vinkje als je qr code zegt dat het korter dan twee weken geleden is die tweede prik. Dat is helaas zo geregeld in de EU afspraken.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Niet helemaal correct volgens mij. De Nederlandse code laat, in Nederland, alleen rood of groen zien, en zeer beperkte persoonsgegevens (en geen andere info dan dat).
In de buitenlandse code zit veel meer info, waaronder datum laatste vaccinatie. Elk land beslist zelf wat de criteria zijn om wel of niet het land in te komen, met of zonder quarantaine, etc..
In de buitenlandse code zit veel meer info, waaronder datum laatste vaccinatie. Elk land beslist zelf wat de criteria zijn om wel of niet het land in te komen, met of zonder quarantaine, etc..
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- Enzzo
- Forum-lid HC
Ik las gisteren een verhaal over iemand die in Frankrijk werd aangehouden door de zogenoemde vliegende douane.
Ze had keurig haar app met QR klaar de douaniers hadden geen mogelijkheid om die te scannen
Gelukkig had ze ook alles op papier en mocht ze doorrijden. Anders had ze terug moeten keren.
Als mij zoiets zou overkomen zou ik dus ontploffen hoor!! En ik zou ook niet eerder weg gaan tot er iemand een scanner zou zijn gaan halen. Desnoods zelfs gewoon doorrijden met plankgas!
Echt onvoorstelbaar!!! En dan ben ik nogal wat gewend in Frankrijk.
Ze had keurig haar app met QR klaar de douaniers hadden geen mogelijkheid om die te scannen
Gelukkig had ze ook alles op papier en mocht ze doorrijden. Anders had ze terug moeten keren.
Als mij zoiets zou overkomen zou ik dus ontploffen hoor!! En ik zou ook niet eerder weg gaan tot er iemand een scanner zou zijn gaan halen. Desnoods zelfs gewoon doorrijden met plankgas!
Echt onvoorstelbaar!!! En dan ben ik nogal wat gewend in Frankrijk.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik ga dus JUIST voor papier. Geen risico op niet werkend apps, verbinding, etc.
Gele boekje en een printje van de pcr.
En natuurlijk het kansloze “vodje van eer”.
Gele boekje en een printje van de pcr.
En natuurlijk het kansloze “vodje van eer”.
Less is bore
Gisteren teruggekomen van een paar dagen Vogezen. Nergens gecontroleerd en ook niet gehoord dat er ergens controles waren. .
Mijn vrouw en ik zijn inmiddels twee keer gevaccineerd (leeftijd heeft dan toch een voordeel) en we hadden de vaccinatiebewijzen uitgeprint op papier. Een digitale corona app op een telefoon is wat ons betreft te ingewikkeld en niet betrouwbaar. Bovendien hadden wij nog uit de tijd dat ik op zee zat de gele vaccinatie boekjes. Die van mij is bijna vol gestempeld maar deze kon er ook nog wel bij.
Twee nadelen: In de Vogezen regent het veel en we troffen het echt niet en in Frankrijk moet je in de supermarkt nog zo'n vreselijke muilkorf op doen. En aan dat laatste kan ik echt niet wennen. Verder op de droge momenten best leuk kunnen fietsen.
Mijn vrouw en ik zijn inmiddels twee keer gevaccineerd (leeftijd heeft dan toch een voordeel) en we hadden de vaccinatiebewijzen uitgeprint op papier. Een digitale corona app op een telefoon is wat ons betreft te ingewikkeld en niet betrouwbaar. Bovendien hadden wij nog uit de tijd dat ik op zee zat de gele vaccinatie boekjes. Die van mij is bijna vol gestempeld maar deze kon er ook nog wel bij.
Twee nadelen: In de Vogezen regent het veel en we troffen het echt niet en in Frankrijk moet je in de supermarkt nog zo'n vreselijke muilkorf op doen. En aan dat laatste kan ik echt niet wennen. Verder op de droge momenten best leuk kunnen fietsen.