Cannondale
- opperhoofd
- Forum-lid
Prachtige Synapse!
Een setje zwarte 38mm fullcarbon wielen en hij is imho helemaal af.
Een setje zwarte 38mm fullcarbon wielen en hij is imho helemaal af.
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Nette fiets. Blijft een mooie kleurencombinatie.diekstra schreef:Nadat ik me voorgesteld heb in het voorsteltopic, ook een kleine intro voor mijn fiets, uiteindelijk gaat het daarom
Het is een Cannondale Synapse 5 uit 2013, origineel met Shimano RS10 wielen en een 105 triple. Sinds enige tijd geupgrade met een Fulcrum Racing Zero wielset en de nieuwe SRAM Force 22 groep met 11-26 cassette. Ik heb de 11-32 thuis liggen voor als ik de bergen in ga.
Zit alleen nog wel een beetje te twijfelen of ik het 34 voorblad zal vervangen voor een 38, maar dat kan altijd nog een keer...
Wat vinden jullie ervan?
Mbt voorblad: Ik gebruik de 34'er alleen voor Canarische eilanden of enkele keer ri Limburg. Verder altijd een 39'er voor. Wisselen zo gebeurt, want cranks kan je gewoon laten zitten.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
Mooie fiets.diekstra schreef:Nadat ik me voorgesteld heb in het voorsteltopic, ook een kleine intro voor mijn fiets, uiteindelijk gaat het daarom
Het is een Cannondale Synapse 5 uit 2013, origineel met Shimano RS10 wielen en een 105 triple. Sinds enige tijd geupgrade met een Fulcrum Racing Zero wielset en de nieuwe SRAM Force 22 groep met 11-26 cassette. Ik heb de 11-32 thuis liggen voor als ik de bergen in ga.
Zit alleen nog wel een beetje te twijfelen of ik het 34 voorblad zal vervangen voor een 38, maar dat kan altijd nog een keer...
Wat vinden jullie ervan?
Ik zou die 34 mooi laten zitten. Ik rij met een compact 50-34 en een 12-26 cassette. Met die combinatie kom je haast overal.
Maar trap je vaak te zwaar of je ketting loopt scheef.jakkel schreef:Mooie fiets.diekstra schreef:Nadat ik me voorgesteld heb in het voorsteltopic, ook een kleine intro voor mijn fiets, uiteindelijk gaat het daarom
Wat vinden jullie ervan?
Ik zou die 34 mooi laten zitten. Ik rij met een compact 50-34 en een 12-26 cassette. Met die combinatie kom je haast overal.
Voor vlak: 39 met 12-23
Voor heuvels: 39 met 12-27
Voor bergen: 34 met 12-27 of nog lichter
Kan me daar wel in vinden.lupo schreef:Voor vlak: 39 met 12-23
Reed altijd met conventionele verhoudingen zoals 52 - 39.
Nu met een 34 maar ik overweeg ook een 39 te plaatsen en te 34 te bewaren voor bergen (waar ik voorlopig toch niet aan toe kom).
Ja, ik weet ook wel dat het ideaal is om elke keer met andere configuraties te gaan werken naargelang de verschillende geografische toestanden. Maar als je een zo breed mogelijk inzetbare configuratie wilt, dan is zo'n compact met een 12-26 cassette voor een wielertoerist echt wel op vele terreinen inzetbaar. Een Alpe d'Huez oprijden of tegen 45 per uur langs de kanalen knallen. Ik doe het allemaal met de 12-26 cassette en de 50-34 bladen. Maar 't is ook iets vrij persoonlijk natuurlijk.lupo schreef:
Maar trap je vaak te zwaar of je ketting loopt scheef.
Voor vlak: 39 met 12-23
Ik heb een vraagje. Ik heb een Synapse van 2011 en mijn zadel heeft rondje rails. Nu wil ik het huidige zadel vervangen voor een Fizik Arione, ik kan er 1 overnemen van een fiets maat maar deze heeft ovale rails (7x9). Net even gekeken maar volgens mij past er op mijn zadelpen alleen een ronde rails, klopt dat of is dat eenvoudig aan te passen? Neem aan dat die ovale niet zomaar gaat passen!
-
- Forum-lid
Ik ben voornemens de cannondale supersix evo 3 ultegra te kopen. Ik wil alleen andere wielen dan de Mavics Aksiums S. Iemand tip?
Hoge of lage wielen?
Laag zijn fulcrum 0 - 1 - 2 (- 3) zeker aan te raden, of de schijnbaar onverwoestbare Ultegra wielen van Shimano zelf.
Hoog zou je kunnen denken aan Fast Forward (middenklasse), Kuiper (wat goedkoper), Reynolds/Zipp (wat duurder)
In beide gevallen kan je ook kijken naar handgebouwd bij Bikexperto of Wheeltec (of anderen).
Laag zijn fulcrum 0 - 1 - 2 (- 3) zeker aan te raden, of de schijnbaar onverwoestbare Ultegra wielen van Shimano zelf.
Hoog zou je kunnen denken aan Fast Forward (middenklasse), Kuiper (wat goedkoper), Reynolds/Zipp (wat duurder)
In beide gevallen kan je ook kijken naar handgebouwd bij Bikexperto of Wheeltec (of anderen).