Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

sjefjanssen
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 29 feb 2008 22:44

sjefjanssen 02 aug 2015 18:32

Goed,
Bedankt.

el grande
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 09 sep 2011 15:37

el grande 04 aug 2015 11:44

De spacers van de nieuwe Venge moeten op maat afgezaagd worden, je kan niet even simpel het stuur laten zakken door er een spacer onderuit te halen. De binnenkabels bevinden zich daarin, laat je het stuur 1 cm zakken dan zal je ook de binnenkabels 1 cm in moeten korte. Het stuur staat nu maximaal in hoogte, maar er zal niemand zo de weg op gaan. Bij aankoop zal je "gefit" worden op je oude fiets of een andere venge. De stuurhoogte word dan overgenomen naar de nieuwe Venge. Mocht je na een maand denken ik zit veel te diep voor mn gevoel, dan hedde pech.

Al met al een hoop gedoe.

Gebruikersavatar
JasperGR
Forum-lid
Berichten: 826
Lid geworden op: 27 mei 2012 20:02
Locatie: Bergambacht

Gebruikersavatar JasperGR 04 aug 2015 12:26

El Grande, Als je zo'n aerofiets koopt dan lijk mij dat je ten eerste wel precies weet welke afmetingen je nodig hebt voor je ideale positie en niet na een periode twijfelt. Ten tweede ben ik van mening dat je zo'n fiets koopt voor de aerodynamica en dus horen er geen spacers op. Je hebt de keuze uit (tot zover ik weet) twee sturen met een verschillende stack en daar moet je het mee redden.

De laatste zin van jou betreft alle fietsen. Als je een vorkbuis te kort afzaagt terwijl je twijfelt ben je sowieso de sjaak.. Bij de nieuwe venge kan je het stuur lager plaatsen zonder dat je persé de vorkbuis moet afzagen (net zoals andere fietsen) maar dan kan de top cap er tijdelijk niet op.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 977
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 08 aug 2015 15:52

Afbeelding

En eindelijk de mijne Roubaix SWORKS
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

Gebruikersavatar
ddetaey
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:55

Gebruikersavatar ddetaey 08 aug 2015 17:40

Zeer mooi !!
Wel een uitdaging om je stuurlint netjes wit te houden !

Dirk

ridley orion
Forum-lid
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33

ridley orion 08 aug 2015 17:58

Zeer mooi dat matte zwart met glanzende stickers
Veel fiets plezier er mee

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 977
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 08 aug 2015 18:59

Dank u;

Stuurlint zit er al 4 maanden op ...... :lol: 8-) :roll:

Fiets vorig jaar september gekocht. Toen met zwart zadel en dito stuurlint. Heeft ook wel wat. Mss volgend jaar weer.
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2018
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 08 aug 2015 20:34

Zeer strak! Mooi karretje hoor! En hulde hoe mooi je je lintje houdt!

Ik heb m'n Allez helemaal zwart. De 3T zadelpen vervangen door een S-Works en de stuurpen ook door een zwarte van Specialized:

Afbeelding

Begin volgend seizoen ga ik 'm updaten met een 11-speed groep. SRAM Force of als ik wat centen overheb Red. Ik kwam trouwens bij het maken van de foto erachter dat m'n zadel wel erg naar achter stond. Die had ik niet goed vastgezet blijkbaar.

Overigens heeft m'n vriendin deze week een overjarige Tarmac uit 2014 gekocht, met Ultegra en mooie Fulcrum wielen. Woensdag gaan we 'm ophalen, ben stiekem wel een beetje jaloers dat ze nu een betere fiets dan ik heeft ;)

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 977
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 08 aug 2015 20:41

Ziet er ook mooi uit helemaal zwart. Ja je zadel staat wel ver naar achteren ...; zadel naar voren en langere stuurpen :?:

Nou dan volgende week maar een foto vd tarmac 2014 lijkt me ? :D
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39598
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 aug 2015 21:56

JasperGR schreef:El Grande, (1) Als je zo'n aerofiets koopt dan lijk mij dat je ten eerste wel precies weet welke afmetingen je nodig hebt voor je ideale positie en niet na een periode twijfelt. (2)Ten tweede ben ik van mening dat je zo'n fiets koopt voor de aerodynamica en dus horen er geen spacers op. Je hebt de keuze uit (tot zover ik weet) twee sturen met een verschillende stack en daar moet je het mee redden
1. Ik ben toch echt wel ervaren maar ook ik zoek bij een compleet nieuwe bike wel eens naar de juiste hoogte.
2. Deze fiets wordt door de meesten gekocht to show off of omdat ze denken dat ze er harder mee gaan rijden of (redelijk onwaarschijnlijk) dat ze hem mooi vinden.
Die aero eigenschappen werken toch niet bij de gemiddelde toerist omdat we daar te langzaam voor rijden.
Less is bore

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2018
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 08 aug 2015 22:41

beezer schreef:Ziet er ook mooi uit helemaal zwart. Ja je zadel staat wel ver naar achteren ...; zadel naar voren en langere stuurpen :?:

Nou dan volgende week maar een foto vd tarmac 2014 lijkt me ? :D
Thnx! Ja, dat zadel hoort verder naar voren te staan. Ik zag het op de foto en had het nagemeten, hij stond 1,5cm te ver naar achteren.

Ik heb vrij lange ledematen en korte rug, vandaar dat ik een 56 heb met een vrij lange zadelpen ;)

Die foto komt hoor ;)

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2018
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 08 aug 2015 22:44

daniel1975 schreef:
JasperGR schreef:El Grande, (1) Als je zo'n aerofiets koopt dan lijk mij dat je ten eerste wel precies weet welke afmetingen je nodig hebt voor je ideale positie en niet na een periode twijfelt. (2)Ten tweede ben ik van mening dat je zo'n fiets koopt voor de aerodynamica en dus horen er geen spacers op. Je hebt de keuze uit (tot zover ik weet) twee sturen met een verschillende stack en daar moet je het mee redden
1. Ik ben toch echt wel ervaren maar ook ik zoek bij een compleet nieuwe bike wel eens naar de juiste hoogte.
2. Deze fiets wordt door de meesten gekocht to show off of omdat ze denken dat ze er harder mee gaan rijden of (redelijk onwaarschijnlijk) dat ze hem mooi vinden.
Die aero eigenschappen werken toch niet bij de gemiddelde toerist omdat we daar te langzaam voor rijden.
Aerodynamica is ook iets anders dan diep zitten. Als je je krachten niet kwijt kunt omdat je te diep zit ga je ook niet hard..

Ik heb de centen er niet voor en zou ook nooit zoveel geld aan een fiets uitgeven, maar ik heb 'm gezien en in het echt is ie wel mooi om te zien hoor. Maar een fiets kopen voor de show off doet toch iedereen een beetje? Anders zou iedereen wel op een Bulls oid (met alle respect) fietsen. Jij hebt een Pinarello als ik me niets vergis, als er één merk is wat je koopt voor de show-off is dat wel Pina ;)

Plaats reactie