Op de website zie ik nog steeds staan dat ze de voorvork aanduiden als de "OneOneFour" vork. Houd dat dan niet in dat de diameter van de vorkbuis aan de onderkant nog steeds gewoon 1 1/4 is?monsieurpinot schreef:[...]geometrie van cf slx ook iets aangepast zie ik (zitbuis iets korter). Buis van voorvork gewijzigd van 1 1/4 naar 1 1/8
Canyon
Laatst gewijzigd door jackbrown op 18 okt 2013 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
-
- Forum-lid
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11
Volgens mij ben je de eerste van Nederland Remirom.Veel fiets plezier.
De diameter van de vork lijkt inderdaad naar 1/8 te zijn gegaan (zowel de SL als de SLX).
Bij misschien iemand bekend wat het voordeel van de dikkere 1/4 was / is?
De diameter van de vork lijkt inderdaad naar 1/8 te zijn gegaan (zowel de SL als de SLX).
Bij misschien iemand bekend wat het voordeel van de dikkere 1/4 was / is?
Volgens mij is de vork nog steeds 1 1/4 boven en 1 1/2 onder. Naam van de vork is ongewijzigd en het balhoofd is nog steeds de 1 1/4 versie van Across.rene-koga schreef:Volgens mij ben je de eerste van Nederland Remirom.Veel fiets plezier.
De diameter van de vork lijkt inderdaad naar 1/8 te zijn gegaan (zowel de SL als de SLX).
Bij misschien iemand bekend wat het voordeel van de dikkere 1/4 was / is?
Daarnaast staat de 1 1/8 stuurpen alleen op de NL site. Op de Duitse versie gewoon 1 1/4.
Absoluut mooie fiets van Remi! Neutrons passen bij het slanke uiterlijk enige aanmerking is dat het rood niet top matcht met het geel. Maar doet niet af aan een mooie fiets! Veel rijplezier gewenst!
Volgend jaar sowieso andere kleuren want Movistar gaat naar verluid over naar Canyon!
-
- Forum-lid
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11
Beetje vreemd inderdaad.Ik denk dat Remirom er het beste antwoord op kan geven.Dit is 1 van de eerste 2014 fietsen
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
haaldoor schreef:Volgens mij is de vork nog steeds 1 1/4 boven en 1 1/2 onder. Naam van de vork is ongewijzigd en het balhoofd is nog steeds de 1 1/4 versie van Across.rene-koga schreef:Volgens mij ben je de eerste van Nederland Remirom.Veel fiets plezier.
De diameter van de vork lijkt inderdaad naar 1/8 te zijn gegaan (zowel de SL als de SLX).
Bij misschien iemand bekend wat het voordeel van de dikkere 1/4 was / is?
Daarnaast staat de 1 1/8 stuurpen alleen op de NL site. Op de Duitse versie gewoon 1 1/4.
Absoluut mooie fiets van Remi! Neutrons passen bij het slanke uiterlijk enige aanmerking is dat het rood niet top matcht met het geel. Maar doet niet af aan een mooie fiets! Veel rijplezier gewenst!
Volgend jaar sowieso andere kleuren want Movistar gaat naar verluid over naar Canyon!
Is gewoon een typfout. Vork is nog steeds 1 1/4
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
denk het uiteindelijk ook, zeker gezien de naam van de voorvork die niet veranderd is (oneonefour).gaisdergerman schreef:haaldoor schreef:Volgens mij is de vork nog steeds 1 1/4 boven en 1 1/2 onder. Naam van de vork is ongewijzigd en het balhoofd is nog steeds de 1 1/4 versie van Across.rene-koga schreef:Volgens mij ben je de eerste van Nederland Remirom.Veel fiets plezier.
De diameter van de vork lijkt inderdaad naar 1/8 te zijn gegaan (zowel de SL als de SLX).
Bij misschien iemand bekend wat het voordeel van de dikkere 1/4 was / is?
Daarnaast staat de 1 1/8 stuurpen alleen op de NL site. Op de Duitse versie gewoon 1 1/4.
Absoluut mooie fiets van Remi! Neutrons passen bij het slanke uiterlijk enige aanmerking is dat het rood niet top matcht met het geel. Maar doet niet af aan een mooie fiets! Veel rijplezier gewenst!
Volgend jaar sowieso andere kleuren want Movistar gaat naar verluid over naar Canyon!
Is gewoon een typfout. Vork is nog steeds 1 1/4
+1 voor de neutrons, heb jaren op nucleons gereden (voorganger), zou er bijna m'n mavic ksyrium r-sys slr's voor inruilen
- ldtriatleet
- Forum-lid
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 20 sep 2008 22:21
Even wat voorleggen, wellicht hebben jullie een idee.
De 2014 Ultimate CF SLX en Aeroad CF zijn beide in de kleurcombinatie 'Stealth' te verkijgen.
Maar het grijze gedeelte op de Aeroad is anders (carbonstructuur goed te zien, 'vlekkerig') dan op de CF SLX die wat egaler van kleur lijkt (m.u.v. de voorvork).
Ik twijfel tussen beide fietsen en vind zelf het egale mooier. Of ligt dat aan de foto?
De 2014 Ultimate CF SLX en Aeroad CF zijn beide in de kleurcombinatie 'Stealth' te verkijgen.
Maar het grijze gedeelte op de Aeroad is anders (carbonstructuur goed te zien, 'vlekkerig') dan op de CF SLX die wat egaler van kleur lijkt (m.u.v. de voorvork).
Ik twijfel tussen beide fietsen en vind zelf het egale mooier. Of ligt dat aan de foto?
Ik vind het egale ook mooier. Kun je niet een mailtje sturen en die vraag bij Canyon stellen?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Ivm de neutrons,
het rode accent erin past idd iets minder maar dat wil ik mijn geliefde neutrons wel vergeven
Voorvork, 't is moeilijk te zeggen, ik kan het niet echt opmeten want die topcap zit er op, om die eruit te halen moet ik het stuur losmaken...
gisteren tijdens een landere rit, kraakte de zadelpen soms wel eens, niet luid of erg, maar toch eens hermonteren.
kleine rechtzetting nog, ik ben waarschijnlijk de eerste Belg en niet de eerste Nederlander
het rode accent erin past idd iets minder maar dat wil ik mijn geliefde neutrons wel vergeven
Voorvork, 't is moeilijk te zeggen, ik kan het niet echt opmeten want die topcap zit er op, om die eruit te halen moet ik het stuur losmaken...
gisteren tijdens een landere rit, kraakte de zadelpen soms wel eens, niet luid of erg, maar toch eens hermonteren.
kleine rechtzetting nog, ik ben waarschijnlijk de eerste Belg en niet de eerste Nederlander
- hetfietsertje1958
- Forum-lid
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 09 jul 2013 09:48
- Locatie: BabCity
- Contact
Heb ook in het begin last gehad van een kraakje, wat extra carbonpasta heeft dit opgelost. Erg mooie Ultimate trouwens. Ga je vast veel plezier aan beleven! (wat doe je eigenlijk met de Mavics?)
Canyon Aeroad CF 8.0 2013.
- arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
Mooie ultimate! Kraakje: boutjes van de railklem willen ook nog wel eens kraken.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF