Giant
Het is even zoeken naar de juiste positie inderdaad. Met als leidraad mijn andere fietsen. En nu met het Cadex stuur en 5mm minder reach t.o.v. het Thomson stuur is het eerst weer een paar flinke stukken fietsen en kijken hoe dat bevalt. Het stuur en de stuurpen zijn nu in ieder geval wat de bedoeling is. Nu nog kijken naar de hoogte van de stuurpen. Maar zoals het nu uitziet blijft deze op deze hoogte. De graadmeter was een rit van dik 4 uur afgelopen weekeinde met klimmen en dalen. Geen enkel onderdeel van mijn lichaam heeft tijdens die rit protest aangetekend. Toch wil ik inderdaad nog even een slag om de arm houden. Vorkbuis afgezaagd = definitief. Dus eerst nog maar eens een paar honderd kilometer maken. Ik had alleen voor de vorm even twee spacers er tussen gezet. Daar heb ik niet mee gereden.
Ride bikes, not tanks!
Ik zou sowieso een spacertje van 5mm boven de stuurpen houden. Mocht je ooit nog eens wisselen van stuurpen met een iets andere stack hoogte, dan heb je altijd klemming op de gehele pen. En je hebt bij de huidige pen altijd nog 5mm respijt !
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Dat zal moeilijk worden....
Moet stiekum ook wel lachen om deze stuurpen. Geen boutjes vooraan aan de bovenkant en een afgedekte topcap vanwege aero-redenen. En dan schroef ik er een computermount op met een Go-pro houder.
Moet stiekum ook wel lachen om deze stuurpen. Geen boutjes vooraan aan de bovenkant en een afgedekte topcap vanwege aero-redenen. En dan schroef ik er een computermount op met een Go-pro houder.
Ride bikes, not tanks!
Dank allemaal!
Ik was nog een beetje aan het rommelen met de manier waarom de leidingen lopen. De leiding voor is nu precies op lengte. Had misschien toch een cm meer mogen hebben. Maar goed, die leiding beweegt niet dus geen probleem. De leiding voor de achterrem kwam ineens achter mijn stuur vandaan in het zicht. Gelukkig heeft de bel van Knog ruimte om de leiding doorheen te vieren. Probleem opgelost.
Nu nog de vork inkorten. Maar dat komt pas als ik wat meer kilometers heb gemaakt. Verdere zijn de pedalen uit elkaar geweest voor een lik vet. Ik heb nog een revisie setje klaarliggen om het bewegende deel van het pedaal ook te vervangen. Deze hebben al flink wat kilometers gehad en ik heb wat bijgeluiden die dan hopelijk ook weg zijn.
Ik was nog een beetje aan het rommelen met de manier waarom de leidingen lopen. De leiding voor is nu precies op lengte. Had misschien toch een cm meer mogen hebben. Maar goed, die leiding beweegt niet dus geen probleem. De leiding voor de achterrem kwam ineens achter mijn stuur vandaan in het zicht. Gelukkig heeft de bel van Knog ruimte om de leiding doorheen te vieren. Probleem opgelost.
Nu nog de vork inkorten. Maar dat komt pas als ik wat meer kilometers heb gemaakt. Verdere zijn de pedalen uit elkaar geweest voor een lik vet. Ik heb nog een revisie setje klaarliggen om het bewegende deel van het pedaal ook te vervangen. Deze hebben al flink wat kilometers gehad en ik heb wat bijgeluiden die dan hopelijk ook weg zijn.
Ride bikes, not tanks!
-
- Forum-lid
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Nice Leon!
Gister met 5 man een mooie (georganiseerde) tocht gereden. De Propel is misschien geen 6.92kg, maar hij rijdt wel zeer goed. Stuurt strak en houdt de snelheid goed vast. Sowieso denk ik dat die aero fietsen die iets zwaarder zijn beter zijn op het vlakke en bij hoge snelheid dan te lichte fietsen.
https://www.strava.com/activities/11117318943
https://www.strava.com/activities/11117318943