Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 04 okt 2020 13:13

mao schreef: 04 okt 2020 10:53 @rvv&lcsmet
Ik ben ook niet zo van het verbieden, zullen we het dan maar gewoon afschaffen.
Het heeft geen enkele toevoeging, behalve je zelf iets wijsmaken wat er niet is.
Ik laat iedereen in zijn waarde.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3209
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 04 okt 2020 13:29

daniel1975 schreef: 04 okt 2020 12:24
EmPeHa schreef: 04 okt 2020 09:25 Lekker selectief weer, Daniël. De kerken zijn het afgelopen half jaar behoorlijk achter gesteld met ook maaar enig perspectief. Steeds weer nieuwe regels en plannen indienen dan nog weer nieuwe regels. Dat terwijl veel andere activiteiten al lang weer mochten.
Jammer, zo'n Staphorst voor de beeldvorming.
Weinig selectiefs aan hoor, ik heb het puur over het Staphorster egoisme.
Totaal niet over alle kerkgenootschappen die zich wel aan de regels houden. En letterlijk gezien doet Staphorst dat nu ook, alleen is het een compleet verkeerd signaal.
Ik was al kritisch, maar met dit soort uitspattingen voel ik mij alleen maar meer gesterkt om lekker mijn ding te doen (met behoud van basisregels en gezond verstand).
De overheid heeft een oerwoud van vage regels gecreeerd wat het draagvlak volledig teniet doet.
Ja, ok. CDA Staphorst protesteert overigens ook tegen het gedrag van deze kerk.
Afgelopen maanden hebben we allemaal wat meer ruimte gekregen, maar blijkbaar kan niet iedereen daar goed mee omgaan. Daarom moet iedereen weer een stap terug. In de praktijk blijkt dat echter ook nog niet te werken.
De cafés klinken nu om 7 uur s avonds al "gezellig" en in de steden staat men om 22 uur in rijen voor en in de supermarkt om drank te halen.

Rutte gaf zelf ook aan dat het geen sluitend of helemaal consequent verhaal is met de nieuwe regels. Het aantal contactmomenten moet gewoon om laag.

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 04 okt 2020 17:12

Allemaal angsthazerij achteraf. Er is expliciet een uitzondering opgenomen voor kerkdiensten; dan moet je niet gaan lopen janken dat “dat niet de bedoeling is” als er gebruik van gemaakt wordt.
Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8868
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 04 okt 2020 17:33

Maar ze gaan wel naar de IC hoor, als het fout gaat. Dan moet je ook consequent zijn.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6363
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 04 okt 2020 17:34

alien schreef: 04 okt 2020 17:12 Allemaal angsthazerij achteraf. Er is expliciet een uitzondering opgenomen voor kerkdiensten; dan moet je niet gaan lopen janken dat “dat niet de bedoeling is” als er gebruik van gemaakt wordt.
Nu maar hopen dat "onze lieve heer" genadig is voor de bezoekers.

Trouwens zat ik te denken. Als je nu je kroeg open gooit om 02.00 uur tot 20.00 uur - zou het dan verboden zijn ?? :?
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 04 okt 2020 17:49

Hangt van de plaatselijke regelgeving af.
Vorsprung durch Pedantik

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1189
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 04 okt 2020 20:28

Enzzo schreef: 04 okt 2020 09:15
Gisteren had mijn vrouw het onzalige idee om uit eten te gaan bij een lokale vreetschuur.
Zo te lezen houden jullie echt van lekker eten en een beetje gezelligheid en ambiance.

Nederland en eetcultuur :roll:
U dineert uiteraard uitsluitend bij de Librije?

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8943
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 04 okt 2020 21:17

Clubrit vandaag,rondje kerk Otterlo-De Glind-Woudenberg-Scherpenzeel-Ederveen was heerlijk rustig op de weg behalve bij de kerken.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 04 okt 2020 21:23

daniel1975 schreef: 04 okt 2020 12:24
EmPeHa schreef: 04 okt 2020 09:25 Lekker selectief weer, Daniël. De kerken zijn het afgelopen half jaar behoorlijk achter gesteld met ook maaar enig perspectief. Steeds weer nieuwe regels en plannen indienen dan nog weer nieuwe regels. Dat terwijl veel andere activiteiten al lang weer mochten.
Jammer, zo'n Staphorst voor de beeldvorming.
Weinig selectiefs aan hoor, ik heb het puur over het Staphorster egoisme.
Totaal niet over alle kerkgenootschappen die zich wel aan de regels houden. En letterlijk gezien doet Staphorst dat nu ook, alleen is het een compleet verkeerd signaal.
Ik was al kritisch, maar met dit soort uitspattingen voel ik mij alleen maar meer gesterkt om lekker mijn ding te doen (met behoud van basisregels en gezond verstand).
De overheid heeft een oerwoud van vage regels gecreeerd wat het draagvlak volledig teniet doet.
Met de kerken was overleg geweest met Grapperhaus.

Need I say more?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39650
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 okt 2020 21:24

Dat is volgens mij een niet geheel correcte weergave.
Grappie heeft aangegeven dat het niet oke is, maar kan wettelijk niets doen.
Less is bore

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 05 okt 2020 12:16

Vorsprung durch Pedantik

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 05 okt 2020 14:07

Behalve als het niet uitkomt.
Twee supporters van voetbalfeest Willem II besmet met corona: ‘Geen link met stijging besmettingen in Tilburg’

Waar ik het corona circus twee weken geleden nog vooral als een vorm pandemische massahysterie zou willen kwalificeren begint het steeds meer weg te hebben van een pandemische massapsychose.
Steeds meer mensen (overheidsvolk incluis) zien dingen die er niet zijn.
Heel veel mensen zijn door de angst het contact met de werkelijkheid helemaal verloren.

Normaal zou je mensen dan in behandeling nemen bij een GGZ maar hoe werkt dat als de meerderheid van de wereldbevolking knettergek geworden is?

De spreekwoordelijke Hollandse nuchterheid is door de mand gevallen, die bestaat niet meer (Zo hij er ooit geweest is).

Paniek om 4000 besmettingen die in de vorige periode een getal van slechts 123 besmettingen had opgeleverd. Kijk je naar het aantal nieuwe besmetting van half maart dan zie je ook daar slechts enkele doden per dag, met tussen de 200 en 400 besmettingen.

Het geeft dus ook aan dat het aantal besmettingen van toen in werkelijkheid vele malen hoger had gelegen, een factor 32! Dat is namelijk de factor die je nu ziet ten opzichte van die van de eerste periode.

Als je die verhoudingen in de aantallen gaat verwerken dan kom je erachter dat we al zo'n 1,5 miljoen mensen hebben die besmet zijn met corona als ze allemaal getest waren geweest.
Niet meegerekend is daar nog zo'n 80 tot 100% aan zorgmijders bij opgesteld moet worden. En dan hebben we nog een groep, grootte onbekend die helemaal niet op het virus reageert.

Binnen een samenleving raken nooit alle mensen besmet, op een moment is het einde oefening zoals voor SARS 1 en MERS. Bij die andere griep, de Spaanse, was dat 20%.
Ik ben nog aan het uitzoeken hoe dat zich zou kunnen verhouden met SARS 2.

Ik denk zelf dat we veel dichter bij dat eindpunt zitten dan de grote golf die de psychotische paniekzaaiers denken te zien.
Als ik hun moet geloven wonen er in Nederland eigenlijk 100 miljoen mensen.

Gesloten