Tubeless
Dus het uitdrogen van sealant kan voorkomen worden door de wielen af en toe te bewegen?
Overigens heeft nog niemand ervaring gehad met een extreme hoeveelheid uitgedroogde sealant op de binnenkant van de velg? Dat is echt een ellende. Misschien ligt het aan de sealant die ik gebruik (Continental Revo)
Overigens heeft nog niemand ervaring gehad met een extreme hoeveelheid uitgedroogde sealant op de binnenkant van de velg? Dat is echt een ellende. Misschien ligt het aan de sealant die ik gebruik (Continental Revo)
In de band zit lucht net zoals er in een (aangebroken) flacon zit, dus daar zit niet zoveel verschil in. Trouwens de met de grote flacon meegeleverde kleine flacon gebruik ik altijd om tijdelijk de verwijderde vloeistof in op te slaan om ze daarna weer te gebruiken. Die resten vloeistof zijn bij mij niet opgedroogd als je het dopje erna weer hebt opgeschroefd, dus . . . .
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Van mijn gravelbike viel dat goed mee. In de band zat er echt een vastgekoekte laag, maar het wiel kon ik met gewoon water en een spons wel vlot proper krijgen.JazzHands schreef: ↑20 jul 2023 22:04Viel me op dat er enorm veel vastgekoekte latex op de binnenrand van de wielen zat. Dat eraf krijgen was misschien nog wel het meeste werk. De banden waren op zich zo schoon (met stickerverwijderaar paar minuten hooguit).
Kan me voorstellen dat je, als je puur en alleen de band in beschouwing neemt, bijvullen wel een idee kan zijn. Als je veel fietst moet je de band toch sowieso om de haverklap vervangen. Wat het wiel betreft ben ik niet overtuigd. Nu hoefde ik het wiel na slechts een keer vullen schoon te maken. Dat was al een ellende gegeven de moeilijk bereikbare gootjes en randjes. Heb het gevoel dat het na een paar keer vullen een bende is. Maar goed misschien is het wat anders wanneer je zo’n wiel niet weghangt.
Was wel muc off, nu heb ik schwalbe sealant, daar heb ik nog geen ervaring mee.
Pirelli heeft een terugroepactie: viewtopic.php?p=1597893#p1597893
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13774
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Het hangt er vooral vanaf hoe dicht de band is. Als je amper hoeft bij te pompen gaat de vloeistof gewoon langer mee.Orlok schreef: ↑21 jul 2023 12:06In de band zit lucht net zoals er in een (aangebroken) flacon zit, dus daar zit niet zoveel verschil in. Trouwens de met de grote flacon meegeleverde kleine flacon gebruik ik altijd om tijdelijk de verwijderde vloeistof in op te slaan om ze daarna weer te gebruiken. Die resten vloeistof zijn bij mij niet opgedroogd als je het dopje erna weer hebt opgeschroefd, dus . . . .
Moet er 3x per week 1,5bar bij droogt het sneller uit.
Nu het bij mij de laatste jaren in een vrij constante garage tempratuur staat scheelt het ook.
In mijn vorige schuur was het gewoon buiten tempratuur en met zon nog veel warmer, dat helpt ook niet.
Met de nieuwere banden is het wel minder, maar notubes laat toch vaak wel wat achter.
Let wel ik vind het gewoon goede vloeistof, een van de beste, nogsteeds na al die jaren.
Gisteren twee Pirelli's ontvangen die erbij horenOrlok schreef: ↑26 jul 2023 10:24 Pirelli heeft een terugroepactie: viewtopic.php?p=1597893#p1597893
Wilier Cento1Air (2017)
Specialized Crave (2013)
Specialized Crave (2013)
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Vandaag voor t eerst een dynaplug mogen uitproberen. Op het wiel van een fietsmaat.
De latexwolk was indrukwekkend, door een redelijk brede snee. Uiteraard werd er meteen weer gemopperd op tubeless door de rest van de groep. Het was mijn eerst keer met pluggen en eigenlijk ging dat nog redelijk eenvoudig. In het begin lekte het nog een klein beetje door, maar uiteindelijk deed de latex de rest van het werk. Ik blij, fietsmaat blij, bij de pauze is er nog een klein beetje lucht bijgepompt.
Uiteindelijk reden we nogmaals lek onderweg en je mag raden wat langer duurde.
Zelf reed ik vlak voor huis ook nog lek, twee gaatjes in een keer, waardoor ik toch redelijk leeg stond en ik doorstootte op drempels. Even bijgepompt en snel naar huis gereden. Thuis nog even de stukjes glas verwijderd waarna de sealant het werk beter kon doen. Beide gaatjes zijn gewoon gedicht.
Mijn latex zat er al sinds april in, dus ik heb maar even wat verse toegevoegd.
De latexwolk was indrukwekkend, door een redelijk brede snee. Uiteraard werd er meteen weer gemopperd op tubeless door de rest van de groep. Het was mijn eerst keer met pluggen en eigenlijk ging dat nog redelijk eenvoudig. In het begin lekte het nog een klein beetje door, maar uiteindelijk deed de latex de rest van het werk. Ik blij, fietsmaat blij, bij de pauze is er nog een klein beetje lucht bijgepompt.
Uiteindelijk reden we nogmaals lek onderweg en je mag raden wat langer duurde.
Zelf reed ik vlak voor huis ook nog lek, twee gaatjes in een keer, waardoor ik toch redelijk leeg stond en ik doorstootte op drempels. Even bijgepompt en snel naar huis gereden. Thuis nog even de stukjes glas verwijderd waarna de sealant het werk beter kon doen. Beide gaatjes zijn gewoon gedicht.
Mijn latex zat er al sinds april in, dus ik heb maar even wat verse toegevoegd.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Geld dit nu ook voor de "SL" versie ?Daantje92 schreef: ↑26 jul 2023 20:33Gisteren twee Pirelli's ontvangen die erbij horenOrlok schreef: ↑26 jul 2023 10:24 Pirelli heeft een terugroepactie: viewtopic.php?p=1597893#p1597893
YFood !!!
Dat moet je vragen in het "domme vragen" topic.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Gisteren op mijn zipps 303s p zero race sl tlr gemonteerd, wat me opviel is dat de bandjes zeer soepel zijn. Ik was precies 10 jaar terug in de tijd en een band met binnenband aan het monteren. De voorband plopte direct met een pomp, voor de achterband heb ik de Schwalbe tire booster uit de kast gehaalt. Na het ploppen miltek sealant erin gedaan en de wielen laten ronddraaien en ze bleven al mooi op druk. Daarna klein rondje gereden en ik vond dat ze precies lichter bollen als de good year eagle f1, waar ik een beetje mijn vertrouwen in verloor.
Wilier Cento1Air (2017)
Specialized Crave (2013)
Specialized Crave (2013)