Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wat ik nu weer op Marktplaats zag....

Ekstralars
Forum-lid

Ekstralars 04 mar 2017 20:16

Ik snap het ook niet. Wat maakt het jou uit dat iemand zelf mee gaat bieden. Als je zelf een maximum prijs in gedachten hebt wat je uit wil geven en Piet of Jan gaat er zelf overheen bieden dan is het toch klaar, ga je verder zoeken.

Daarnaast is mijn ervaring dat wanneer ik een vraagprijs heb van 100 euro en ik bieden vanaf 80 zet (om onzinbiedingen biedingen tegen te gaan) dat men er vanuit gaat dat het voor 80 euro dus weg mag.

kilometervreter
Forum-lid

kilometervreter 05 mar 2017 07:50

Hahaha, even kijken naar de overige advertentries en je weet waarom de foto's zo wazig zijn.

Al kan ik deze foto daar weer niet goed mee verklaren
http://link.marktplaats.nl/m1142333813

evilhomer
Forum-lid

evilhomer 05 mar 2017 11:04

Oplichting is wellicht een te groot woord, misleiding past beter. Ik zie ook echt wel de beperkingen van MP en dat die frustraties oproepen (ergernis #1: "ik bied de helft"). Alleen kun je je afvragen of het de oplossing is om kwaad met kwaad te vergelden. Stel je biedt de vraagprijs en de verkoper perst er nog een paar 100 euro extra uit met één of meerdere nep-accounts: is het dan nog steeds 'all in the game'? Het is m.i. een glijdende schaal.
t.a.f.k.a.e.h.

Karl66
Forum-lid

Karl66 05 mar 2017 11:35

Als jij een paar honderd euro meer betaald, omdat jij denkt dat het product het waard is, voel jij je dan bestolen? Je vond het product het toch waard? Als je vind dat je teveel betaald hebt, dan had je eerder moeten stoppen met bieden...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

evilhomer
Forum-lid

evilhomer 05 mar 2017 12:02

Ik blijf me verbazen over sommige 'logica': een koper heeft een verantwoordelijkheid om niet voorbij zijn/haar betalingsbereidheid te bieden dus de verkoper mag doen wat hij wil om de prijs op te drijven? Ik bestrijd helemaal niet de verantwoordelijkheid van de kopende partij, maar ik vind dat je je als verkoper ook een verantwoordelijkheid hebt om je correct te gedragen. Maar kennelijk sta ik hier alleen in, dus laat maar varen.
t.a.f.k.a.e.h.

MPolleke
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar MPolleke 05 mar 2017 14:14

We noemen dat de VOC-mentaliteit en zijn er nog trots op ook...

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 05 mar 2017 14:25

Of je hanteert de manier van deze verkoper. Ook een hele slimme manier om de prijs op te drijven. Als je ziet wat er al geboden is.. . :shock:

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... e=lr&pos=1

Karl66
Forum-lid

Karl66 05 mar 2017 15:04

MPolleke schreef:We noemen dat de VOC-mentaliteit en zijn er nog trots op ook...
Nee hoor, het is gewoon niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang te hoeven zitten. Of je vindt dat je een faire prijs hebt betaalt en is er dus geen reden waarom de verkoper voor minder zou moeten hebben verkocht. Of je vindt de prijs te hoog, koopt niet en de verkoper blijft met het product zitten.

Maar goed, ik erger me dan ook eerder aan mensen die te beroerd zijn om een redelijke prijs voor een product te betalen...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

MPolleke
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar MPolleke 05 mar 2017 15:56

Dat irriteert mij ook enorm, al leer ik om me er steeds minder aan te ergeren :).

Maar om jouw redenatie te volgen en advocaat van de duivel te spelen...
Als je vrij bieden instelt, dan zijn mensen toch vrij om de helft van de vraagprijs te bieden? Dat jij er niet op ingaat is jouw keuze.
En het is een kopersmarkt voor fietsen. Als jij met je spullen blijft zitten zijn je vraagprijzen wellicht te hoog. Misschien is de helft van de vraagprijs best wel redelijk. :twisted:

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 05 mar 2017 16:07

Wolfhound32 schreef:Of je hanteert de manier van deze verkoper. Ook een hele slimme manier om de prijs op te drijven. Als je ziet wat er al geboden is.. . :shock:

Da's een goeie en slimme aanpak.

Wat misleiding betreft: Je bent er zelf bij als je aan het bieden bent. Laat je niet gek maken door echte of gefeekte bieders. Stel jezelf de vraag: "wat is het gebodene mij waard?" Als je daar een antwoord op weet en je kunt je hebzucht loslaten, dan is er weinig aan de hand.

Te duur is te duur. En als fake biedingen niet tot een transactie leiden, dan komt de verkoper vanzelf weer terug op de markt.

Jpy
Forum-lid

Jpy 05 mar 2017 17:18

Wolfhound32 schreef:Of je hanteert de manier van deze verkoper. Ook een hele slimme manier om de prijs op te drijven. Als je ziet wat er al geboden is.. . :shock:

Waarom overbied edwin zichzelf steeds?haha of snap ik t niet.

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 05 mar 2017 17:32

Nee_Nee schreef:

Da's een goeie en slimme aanpak.

Wat misleiding betreft: Je bent er zelf bij als je aan het bieden bent. Laat je niet gek maken door echte of gefeekte bieders. Stel jezelf de vraag: "wat is het gebodene mij waard?" Als je daar een antwoord op weet en je kunt je hebzucht loslaten, dan is er weinig aan de hand.

Te duur is te duur. En als fake biedingen niet tot een transactie leiden, dan komt de verkoper vanzelf weer terug op de markt.
Eens , het is toch ook helemaal in de geest van vrije handel die al eeuwen in de westerse samenleving gemeengoed is. De stroman biedingen bij openbare verkopingen/veilingen worden toch ook al heel lang algemeen aanvaard.

Plaats reactie