Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

materialist
Forum-lid

materialist 22 okt 2013 10:29

Canyon AL hier, mavic equipe direct verkocht. Eurus wielen en 25mm 4000s banden een hele goede combinatie. Sinds 2 weken met michelin pro 4, nog beter.
De slechte verhalen over de mavic wielen en de beroerde service zijn legio. Ik zou er niet eens meer over nadenken

obbe
Forum-lid

obbe 22 okt 2013 10:43

Zelf zeer slechte ervaringen met Mavic ATB wielen. Voor mij nooit meer Mavic. Vind de SLR wielen in duurdere Canyons wel heel mooi met de donkere remvlakken. Heb het idee dat de mavics ook minder goed tegen een hoog gewicht kunnen. Mijn vriendin had eerst Aksiums en die rolden na ruim 10000km in weer en wind nog top. Met mijn ruim 90kg ga ik toch echt voor Fulcrum/Campa of handgespaakt.

obbe
Forum-lid

obbe 22 okt 2013 10:46

Overigens goed te lezen dat van de Promachine naar de AL al een grote vooruitgang was. Slap frame eigenlijk de promachine in combi met de EC90 SLX vork.

Topcap van 16mm met een spacer van 1 a 2 cm zorgt wel voor iets meer comfort denk ik. Drop is geloof ik nu 15cm. Mag wel iets minder.

haaldoor
Forum-lid

haaldoor 22 okt 2013 10:51

monsieurpinot schreef:
obbe schreef:Hier een foto.(http://www.flickr.com/photos/39902406@N05/4890134799/) Heb nu een 14cm stuurpen en wil graag iets minder diep zitten. Balhoofd van de BMC is 22,5cm. 2XL Canyon is 21 en 3XL 23. Bovenbuis van Canyon 3XL is 61,6. Dat is 2,6cm langer dan de BMC. Mooi op te vangen met een kortere stuurpen. Komt het sturen ook ten goede.
hier http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... start=5244 in ieder geval de stijfheidswaarden van de CF SLX (beetje middenin), die van de CF SL nog nergens gezien.

(ik heb het al meer hier benadrukt :-))maar, vergeet de acros i lock van standaard 1,6 mm niet mee te nemen in je keuze (is wel te verlagen na aanschaf van een topcap van 4,5mm). deze moet je optellen bij de balhoofdlengte om tot de reële lengte te komen
Die waardes zijn van de vorige versie van de SLX <2012 volgens mij ergens op Weightweenies wel de 2013 SLX meetwaardes te vinden van Tour Magazin.

Die i-lock is 16mm trouwens ;)

@obbe Zo me sowieso geen zorgen maken over de stijfheid van de Canyon frames die is vrijwel altijd erg goed. Als de fit je past kan je eigenlijk geen miskoop doen! Uiteraard styling enzo daargelaten.

StefanJ
Forum-lid

StefanJ 22 okt 2013 11:11

jkniep schreef:Ik lees het nu ook ja op het forumtopic wielen....

Dan ga ik voor mezelf toch ook weer twijfelen. Misschien moet ik dan voor de Roadlite AL 7.0 gaan met andere wielen erin (Fulcrum 3 bijvoorbeeld). Dan kom ik op dezelfde prijs als de Ultimate AL 9.0 maar heb ik andere wieltjes... Natuurlijk wel een andere soort fiets maar wel comfortabeler. En voor de fanatieke tourfietser is dat sportief genoeg?
Ik heb ook voor de keuze Roadlite vs Ultimate AL gestaan. De ervaringen met de Roadlite die ik las waren toch een stuk minder... Verder vind ik de geometrie voor de Roadlite wel heel erg comfortabel. De Ultimate AL krijg je met 16mm headset en 2,5cm aan spacers. Daarmee is ook de Ultimate AL behoorlijk comfortabel af te stellen.

Ik zou voor de Ultimate AL gaan, de Mavic wielen verkopen en dat geld gebruiken voor een beter setje. Mocht het geld er niet direct zijn, een setje Fulcrum 7 tweedehands koop je echt voor heel weinig!!!

Zelf ben ik uiteindelijk gegaan voor de Ultimate AL. Ik heb alleen het frame gekocht. De onderdelen (Ultegra) van mijn oude fiets die nog zo goed als nieuw waren gebruikt en zelf na een paar maanden een setje wielen gespaakt (H Plus Son Archetype). Sindsdien nog geen seconde twijfel of spijt gehad van mijn keuze.

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 22 okt 2013 11:16

materialist schreef:De slechte verhalen over de mavic wielen en de beroerde service zijn legio. Ik zou er niet eens meer over nadenken
Ik heb persoonlijk geen slechte ervaringen met Mavic gehad trouwens. Ik heb 1 jaar op 2e hands Aksiums gereden: geen problemen, en 3 maanden op de Ksyriums die bij mijn SLX kwamen.
Echter wilde ik iets "mooiers" en beters/lichters gezien ik i.p.v. "fashion" carbon goede alu wielen zocht voor het klimmen.
Een vriend van me heeft de Ksyriums overgenomen en is super tevreden met die wielen.

Stuntman Mike
Forum-lid

Gebruikersavatar Stuntman Mike 22 okt 2013 12:56

jsprbcn schreef:
materialist schreef:De slechte verhalen over de mavic wielen en de beroerde service zijn legio. Ik zou er niet eens meer over nadenken
Ik heb persoonlijk geen slechte ervaringen met Mavic gehad trouwens. Ik heb 1 jaar op 2e hands Aksiums gereden: geen problemen, en 3 maanden op de Ksyriums die bij mijn SLX kwamen.
Echter wilde ik iets "mooiers" en beters/lichters gezien ik i.p.v. "fashion" carbon goede alu wielen zocht voor het klimmen.
Een vriend van me heeft de Ksyriums overgenomen en is super tevreden met die wielen.
Ik heb verder ook goede ervaringen met Mavic. mtb + race, rijd er al járen op...

remirom
Forum-lid

remirom 22 okt 2013 18:54

hetfietsertje1958 schreef:Heb ook in het begin last gehad van een kraakje, wat extra carbonpasta heeft dit opgelost. Erg mooie Ultimate trouwens. Ga je vast veel plezier aan beleven! (wat doe je eigenlijk met de Mavics?)
zadelpen hermonteerd en kraakje is eruit,
de mavics zijn ondertussen reeds verkocht.

hetfietsertje1958
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar hetfietsertje1958 22 okt 2013 19:09

Blij voor je dat het kraakje weg is, zoiets is knap irriterend. Have fun met je Ultimate.
Jammer van de Mavics. Ik merkte vandaag langs de Lekdijk dat m'n Cosmics best wel windgevoelig zijn. Dat wordt dan maar een setje R3's of zo. :|
Canyon Aeroad CF 8.0 2013.

bert01
Forum-lid

bert01 23 okt 2013 00:10

hetfietsertje1958 schreef: (wat doe je eigenlijk met de Mavics?)
Ik heb over een week wel weer een set Mavics in de aanbieding.....
mavic cosmic elite

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 23 okt 2013 07:43

hetfietsertje1958 schreef:Blij voor je dat het kraakje weg is, zoiets is knap irriterend. Have fun met je Ultimate.
Jammer van de Mavics. Ik merkte vandaag langs de Lekdijk dat m'n Cosmics best wel windgevoelig zijn. Dat wordt dan maar een setje R3's of zo. :|
Qua windgevoeligheid ga je weinig verschil merken met een r3. Als dat de enige reden is zou ik met de mavics blijven rijden.

JasperGR
Forum-lid

Gebruikersavatar JasperGR 23 okt 2013 07:56

gaisdergerman schreef:
hetfietsertje1958 schreef:Blij voor je dat het kraakje weg is, zoiets is knap irriterend. Have fun met je Ultimate.
Qua windgevoeligheid ga je weinig verschil merken met een r3. Als dat de enige reden is zou ik met de mavics blijven rijden.
Aan de ene kant als het alleen voor de wind is, is het inderdaad een beetje zonde. Echter kan ik het wel begrijpen want op bijv. de Brienenoordbrug werd ik in het begin met mijn hoge velgen ook even verrast maar na een tijdje gaat dit wel wennen.

Wil je in de aankomende maanden door blijven fietsen, dus in de regen, dan zou ik wel een laag setje met alu remrand aanschaffen.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

Plaats reactie