Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wat heb jij voor het laatst gekocht?

Gebruikersavatar
Contrastique
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 28 jul 2013 16:31
Locatie: Gronsveld
Contact

Gebruikersavatar Contrastique 26 aug 2013 13:25

Nog effe snel een paar Shimano Tarmac overschoenen gekocht voor de Eddy Merckx Classic Toer gisteren. Helaas besloot ik vlak voor de toer begon ze toch in de tas te laten omdat het leek alsof het niet ging regenen..stom stom. Resultaat: doorweekte schoenen maar wel een hoop plezier gehad ;-)

Afbeelding

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 26 aug 2013 21:34

Een Campagnolo Veloce cassette 13-28. Heuveltjes here I come. :)
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
bejail
Forum-lid
Berichten: 418
Lid geworden op: 04 jun 2012 21:04
Locatie: Krimpen aan de Lek

Gebruikersavatar bejail 26 aug 2013 21:46

gereedschapstrolley.
Alles netjes bij elkaar.
Afbeelding
Merida Scultura Endurance 4000

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 26 aug 2013 22:38

Contrastique schreef:Nog effe snel een paar Shimano Tarmac overschoenen gekocht voor de Eddy Merckx Classic Toer gisteren. Helaas besloot ik vlak voor de toer begon ze toch in de tas te laten omdat het leek alsof het niet ging regenen..stom stom. Resultaat: doorweekte schoenen maar wel een hoop plezier gehad ;-)
What? Ben blij dat je ze vergeten bent. Je had toch niet ook een regenjack aan of vergeten mee te nemen he?

Met deze temperaturen en niet echt langdurige en hevige regenval geen overschoenen of regenjack imho. Je blaast jezelf op qua warmte.

Wel wat aan doen als je eenmaal gestopt bent want als dat zweet gaat opdrogen gaat het koud worden (afdrogen en dan droge verse kleren werkt het beste) . Ik ga ervan uit dat douchen niet kon dus dat laat ik er uit.

Effe lekker door de regen met dit weer....heerlijk.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

brekson
Forum-lid
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 27 aug 2013 12:46

jsprbcn schreef:Over een maandje zal het weer denk ik "slechter" worden hier. 10-15 graden, bewolkt, wind en wellicht regen. Tevens was het een mooie aanbieding (ik heb ook de korte mouwen versie gekocht trouwens).
Wacht idd maar tot het wat kouder wordt
Ik heb de mijne afgelopen zondag aangedaan omdat regen was voorspeld, wilde het dan wel eens testen bij hogere inspanning ( peloton 35km/u )
Geen regen gezien en mij kompleet te pleuris gezweet
Ik kon amper mee met de groep.
Zal me niet meer gebeuren dat ik de gabba aantrek bij te warm weer :(
Ik had wel een ondershirtje aan .....
Sworks Venge

Gebruikersavatar
Zeeuw54
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 10 aug 2013 19:56
Locatie: Heinkenszand

Gebruikersavatar Zeeuw54 27 aug 2013 15:22

Nieuwe lange fietsbroek met coolmax zeem, shirt met lange mouwen, sokken en winterhandschoenen. Wel bij de Lidl gekocht voor het totale bedrag van € 31,-.
Zal geen super kwaliteit zijn, maar voor het najaar niet slecht denk ik. In ieder geval past alles uitstekend, dus ben ik weer blij. :D :lol: :D
Ridley Fenix C20- 2015 / MBK Super Mirage 105 / Giant XTC
Als je blijft trappen, kom je vooruit !

jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1806
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

jwkeij 27 aug 2013 15:52

Nieuw assos shirtje
Afbeelding
WiND 56 - 2020

Gebruikersavatar
Contrastique
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 28 jul 2013 16:31
Locatie: Gronsveld
Contact

Gebruikersavatar Contrastique 27 aug 2013 16:17

zorroi schreef:What? Ben blij dat je ze vergeten bent. Je had toch niet ook een regenjack aan of vergeten mee te nemen he?

Met deze temperaturen en niet echt langdurige en hevige regenval geen overschoenen of regenjack imho. Je blaast jezelf op qua warmte.

Wel wat aan doen als je eenmaal gestopt bent want als dat zweet gaat opdrogen gaat het koud worden (afdrogen en dan droge verse kleren werkt het beste) . Ik ga ervan uit dat douchen niet kon dus dat laat ik er uit.

Effe lekker door de regen met dit weer....heerlijk.
Ah...regenjas was ik inderdaad ook 'vergeten' ;-) Aan het te warm krijgen had ik nog niet eens gedacht, dank voor de tip. En inderdaad vergeten iets mee te geven aan mijn vriend wat ik meteen kon aandoen toen ik van de fiets stapte...brrrr....Maar in de auto had ik wel droge kleren liggen en dat scheelde snel een hoop. Douchen ging inderdaad niet. En het fietsen door de regen was best lekker. Koud was het niet, als je maar blijft doorfietsen.

Gebruikersavatar
Matthijs1973
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
Locatie: Zeist

Gebruikersavatar Matthijs1973 27 aug 2013 20:15

beste investering tot nu toe, vandaag een bikefitting gedaan (SICI) bij Bike Passion in Almkerk. De vervolginvesteringen komen later in dit draadje vast nog wel voorbij ;-)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 aug 2013 23:32

Dat moet volgend jaar dan toch nog maar blijken of dit een goede investering was? Als je zere knieën en last van je rug krijgt lijkt het me niet zo'n goede investering
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
RobiOne
Forum-lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 jun 2012 09:45

Gebruikersavatar RobiOne 28 aug 2013 07:16

Nieuw stuurlintje nadat ik afgelopen weekend naast mijn fiets lag......

Gebruikersavatar
Matthijs1973
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
Locatie: Zeist

Gebruikersavatar Matthijs1973 28 aug 2013 07:36

amclassic-fan schreef:Dat moet volgend jaar dan toch nog maar blijken of dit een goede investering was? Als je zere knieën en last van je rug krijgt lijkt het me niet zo'n goede investering
Heb je ooit een bikefitting (SICI) van Jurrian gedaan of ben je van nature wat negatief ingesteld? ;)

Juist omdat ik last kreeg van mijn knie en rechterarm heb ik dit laten doen. Bleek dat ik (na uitgebreid onderzoek van Jurrian) een geblokkeerde wervel heb en oa daardoor een scheve schouderstand, wat weer resulteerd in ongelijke drukverdeling links-rechts op het stuur. Dat onderzoek en het aanpassen van schoenplaatjes en zooltjes was me het geld al meer dan waard. Vervolgens een ander stuur (smaller) en een andere stuurpen zijn investeringen die er de komende tijd nog wel af kunnen ;-) Eerste proefritje gister gaf in ieder geval al een veel beter gevoel in het rechterbeen. Tijdens de meting ook goed kunnen zien hoe de krachtverdeling links-rechts is van de benen en hoe die langzaam veranderd door het aanpassen van de schoenen en houding. Afijn, leuke, leerzame en nuttige ochtend gehad, kan het aanraden!

Plaats reactie