Pinarello
Hallo Pinarello liefhebbers, bij deze wil ik vragen wat jullie mening is van de FP4 Quattro 2011 BOB.
Ik had al een vraag gesteld in de rubriek "nieuwe fiets" gesteld maar daar kom ik niet veel verder mee. Ik had 4 fietsen op het oog waaronder de Pinarello. Ik hoor graag jullie reacties!
Ik had al een vraag gesteld in de rubriek "nieuwe fiets" gesteld maar daar kom ik niet veel verder mee. Ik had 4 fietsen op het oog waaronder de Pinarello. Ik hoor graag jullie reacties!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39955
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Wat wil je precies weten?
Alvast kort samengevat:
- overpriced? Ja, t'is geen value4money duitser oid.
- geometrie: mooie combi tussen sportief en comfort. Knalhard is voor 90% vd fietsers nergens voor nodig en deze is ruim voldoende stijf.
- design: ik vind het persoonlijk gaaf.
Gewoon een goede fiets.
Je vindt Pina mooi en hebt er iets mee of je vindt het niks. Rationeel zijn er veel fietsen die je beter zou kunnen kiezen voor hetzelfde geld, maar dan heb je geen Pina
Alvast kort samengevat:
- overpriced? Ja, t'is geen value4money duitser oid.
- geometrie: mooie combi tussen sportief en comfort. Knalhard is voor 90% vd fietsers nergens voor nodig en deze is ruim voldoende stijf.
- design: ik vind het persoonlijk gaaf.
Gewoon een goede fiets.
Je vindt Pina mooi en hebt er iets mee of je vindt het niks. Rationeel zijn er veel fietsen die je beter zou kunnen kiezen voor hetzelfde geld, maar dan heb je geen Pina
Less is bore
daniel1975 schreef:Wat wil je precies weten?
Alvast kort samengevat:
- overpriced? Ja, t'is geen value4money duitser oid.
- geometrie: mooie combi tussen sportief en comfort. Knalhard is voor 90% vd fietsers nergens voor nodig en deze is ruim voldoende stijf.
- design: ik vind het persoonlijk gaaf.
Gewoon een goede fiets.
Je vindt Pina mooi en hebt er iets mee of je vindt het niks. Rationeel zijn er veel fietsen die je beter zou kunnen kiezen voor hetzelfde geld, maar dan heb je geen Pina
Even vooropgesteld, ik ben absoluut niet bekend op fora en probeer maar zo goed mogelijk de "regels" en gebruiken te hanteren.
Ik wil nu een fiets kopen die in ieder geval over neutrale kleuren beschikt (zwart of zwart-wit). Vandaar de FP4 Quattro BoB. Daarnaast moet de geometrie richting sportief zijn. Ik heb een Focus Izalco Ergoride geprobeerd en die zit was mij te rechtop. Stom genoeg heb ik de maten van mijn vorige Jan Janssen alu fiets niet opgenomen. Ik heb een meting gepland staan om mijn aanstaande nieuwe fiets gelijk goed af te stellen.
De genoemde Scott en Focus fietsen komen goed uit testen, ik ben geneigd daar naar te kijken. 2000 euries is toch een hoop geld. De looks zijn uiteraard belangrijk, dat moet ik wel zeggen over Vos. Een Litouwse medewerker aldaar zei mij: "u moet verliefd worden op een fiets mijnheer". Uiteindelijk besloten daar geen fiets te kopen, puur persoonlijk.
Over testen van de FP4 Quattro kan ik eerlijk gezegd weinig of niets vinden. Vandaar mijn vraag aan eventuele eigenaren van een dergelijke fiets hier.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39955
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Blijft mijn vraag: wat wil je weten? Of moet ik eerder stellen: wat wil je horen? Trust me; je zult het lekkerst fietsen op de fiets die je het mooist vindt/waar je verliefd op bent
Heb je al eerder in je andere topic uitgelegd wat het verschil is tussen de Scott en de FP4. Dat is echt significant!
Heb je al eerder in je andere topic uitgelegd wat het verschil is tussen de Scott en de FP4. Dat is echt significant!
Less is bore
Daniel1975, ik ga morgen bij de genoemde fietsen kijken. Wat vooral belangrijk is dat ik straks goed op de fiets zit op basic van de maten die ik op Wrenchscience heb gekregen. Als dat bij genoemde fietsen het geval is zal het uiterlijk de doorslag geven.daniel1975 schreef:Blijft mijn vraag: wat wil je weten? Of moet ik eerder stellen: wat wil je horen? Trust me; je zult het lekkerst fietsen op de fiets die je het mooist vindt/waar je verliefd op bent
Heb je al eerder in je andere topic uitgelegd wat het verschil is tussen de Scott en de FP4. Dat is echt significant!
Stel dat ik voor de Pina ga, welke maat zou ik dan moeten hebben op basis mijn maten? En wie weet wat er wordt bedoeld met "overal reach" ? En wordt er bijvoorbeeld ook gemeten van je zadelpunt tot je stuur? En zo ja, tot het hart hiervan? Veel vragen maar niet geheel onbelangrijk lijkt mij.
-
- Forum-lid
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 14 jun 2011 20:43
- Locatie: Den Haag
IK zou zeker voor de Quattro gaan Je vraagt welk framemaat je moet hebben, maar wat zijn jou maten dan?ab1959 schreef:Stel dat ik voor de Pina ga, welke maat zou ik dan moeten hebben op basis mijn maten? En wie weet wat er wordt bedoeld met "overal reach" ? En wordt er bijvoorbeeld ook gemeten van je zadelpunt tot je stuur? En zo ja, tot het hart hiervan? Veel vragen maar niet geheel onbelangrijk lijkt mij.
Pinarello Quattro, Shimano Ultegra, Fulcrum R1
Mijn maten zijn:
volgens Wrenchscience:
frame: 57 cc
overall reach (weet nog steeds niet hoe deze maat gemeten wordt, ik denk van center zadelpen tot hart hart?): 67,25
sadlehight: 76,82
volgens BiomechanicsV8:
frame horizontaal: 56,8
verticaal: 56,8
flat handlebars: 52,2
drop: 8,1
seatback: 8,6
volgens Wrenchscience:
frame: 57 cc
overall reach (weet nog steeds niet hoe deze maat gemeten wordt, ik denk van center zadelpen tot hart hart?): 67,25
sadlehight: 76,82
volgens BiomechanicsV8:
frame horizontaal: 56,8
verticaal: 56,8
flat handlebars: 52,2
drop: 8,1
seatback: 8,6
Voor de volledigheid ook nog de maten van Competitive Cyclist: waar ik neig naar de Competitive fit gezien mijn huidige zithouding.
Measurements
-------------------------------------------
Inseam: 87
Trunk: 69
Forearm: 37
Arm: 65
Thigh: 63.5
Lower Leg: 56
Sternal Notch: 150
Total Body Height: 182
The Competitive Fit (cm)
-------------------------------------------
Seat tube range c-c: 56.4 - 56.9
Seat tube range c-t: 58.1 - 58.6
Top tube length: 55.9 - 56.3
Stem Length: 11.8 - 12.4
BB-Saddle Position: 74.6 - 76.6
Saddle-Handlebar: 56.0 - 56.6
Saddle Setback: 6.9 - 7.3
The Eddy Fit (cm)
-------------------------------------------
Seat tube range c-c: 57.6 - 58.1
Seat tube range c-t: 59.3 - 59.8
Top tube length: 55.9 - 56.3
Stem Length: 10.7 - 11.3
BB-Saddle Position: 73.8 - 75.8
Saddle-Handlebar: 56.8 - 57.4
Saddle Setback: 8.1 - 8.5
The French Fit (cm)
-------------------------------------------
Seat tube range c-c: 59.3 - 59.8
Seat tube range c-t: 61.0 - 61.5
Top tube length: 57.1 - 57.5
Stem Length: 10.9 - 11.5
BB-Saddle Position: 72.1 - 74.1
Saddle-Handlebar: 58.5 - 59.1
Saddle Setback: 7.6 - 8.0
Measurements
-------------------------------------------
Inseam: 87
Trunk: 69
Forearm: 37
Arm: 65
Thigh: 63.5
Lower Leg: 56
Sternal Notch: 150
Total Body Height: 182
The Competitive Fit (cm)
-------------------------------------------
Seat tube range c-c: 56.4 - 56.9
Seat tube range c-t: 58.1 - 58.6
Top tube length: 55.9 - 56.3
Stem Length: 11.8 - 12.4
BB-Saddle Position: 74.6 - 76.6
Saddle-Handlebar: 56.0 - 56.6
Saddle Setback: 6.9 - 7.3
The Eddy Fit (cm)
-------------------------------------------
Seat tube range c-c: 57.6 - 58.1
Seat tube range c-t: 59.3 - 59.8
Top tube length: 55.9 - 56.3
Stem Length: 10.7 - 11.3
BB-Saddle Position: 73.8 - 75.8
Saddle-Handlebar: 56.8 - 57.4
Saddle Setback: 8.1 - 8.5
The French Fit (cm)
-------------------------------------------
Seat tube range c-c: 59.3 - 59.8
Seat tube range c-t: 61.0 - 61.5
Top tube length: 57.1 - 57.5
Stem Length: 10.9 - 11.5
BB-Saddle Position: 72.1 - 74.1
Saddle-Handlebar: 58.5 - 59.1
Saddle Setback: 7.6 - 8.0
Vandaag is als het goed is mijn Pinarello FPQuattro klaar in de Sky kleuren. Zodra ik hem heb zal ik wel even een foto plaatsen. 6 weken op moeten wachten. Ik had Athena besteld, maar deze is uitverkocht, kon alleen nog maar met Ultegra besteld worden. Nu wordt de fiets door de LBS omgebouwd naar Athena. Zo stond de fiets gisteren bij de LBS.
Pinarello FPQuattro 2012
Focus Izalco LTD
Trek X-Caliber
Focus Izalco LTD
Trek X-Caliber