Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
casran
- Forum-lid HC
casran
26 mar 2009 18:05
timcap schreef:waarom rijden de rijders van het cervélo testteam op de S2 (tenminste dat staat op de site)en waarom niet op de S3?
Vraag werd reeds gesteld.
Hushovd reed Milaan-San Remo op de S3, en ook Sastre reed al op S3. Waarom de rest op S2 rijdt? Omdat die ruimschoots volstaat en omdat sponsoring niet tot aan de hemel reikt zeker?
-
spook
- Forum-lid
spook
26 mar 2009 19:01
En dit is ook een prachtige manier om de S2 te promoten. Zo laten ze zien dat de S2 in geen geval onderdoet voor de S3, èn dat als je een S2 koopt, je ook een volwaardige proffiets koopt.
Zo wordt de S1 ook nog altijd verkocht als 'trainingsfiets voor de profs'.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.
-
casran
- Forum-lid HC
casran
26 mar 2009 19:07
spook schreef:En dit is ook een prachtige manier om de S2 te promoten. Zo laten ze zien dat de S2 in geen geval onderdoet voor de S3, èn dat als je een S2 koopt, je ook een volwaardige proffiets koopt.
Zo wordt de S1 ook nog altijd verkocht als 'trainingsfiets voor de profs'.
Uiteraard. Ik zou ook niet weten waarom je met een S2 een veel mindere fiets zou hebben: natuurlijk is dat evenzeer een topframe. De S1 is in wezen nog steeds hetzelfde frame dat destijds rittenkoers Parijs-Nice won en Luik-Bastenaken-Luik... euhm, ware het niet van Vinokourov
Allemaal prima racewaardig.
Evenzo voor de tijdritframes: de P3 won ettelijke Ironmans en tijdritten, maar ook op de P2 werd Ironman Hawaii gewonnen en reed Magnus Backstedt destijds (overspoten in een Bianchi).
-
perik
- Forum-lid
perik
26 mar 2009 19:09
Ik dacht dat het Cervelo Test Team in het leven was geroepen om de producten in samenwerking met de renners verder te verbeteren. Dan snap ik alleen niet helemaal waarom ze niet op de beste Cervelo rijden? De S2 is immers al verbeterd: in de vorm van de S3. Maar als de S2 al ruimschoots volstaat, waarom dan uberhaupt de S3 uitbrengen en dan nog een team in het leven roepen om die weer te verbeteren? Hmmm..
-
casran
- Forum-lid HC
casran
26 mar 2009 19:23
perik schreef:Ik dacht dat het Cervelo Test Team in het leven was geroepen om de producten in samenwerking met de renners verder te verbeteren. Dan snap ik alleen niet helemaal waarom ze niet op de beste Cervelo rijden? De S2 is immers al verbeterd: in de vorm van de S3. Maar als de S2 al ruimschoots volstaat, waarom dan uberhaupt de S3 uitbrengen en dan nog een team in het leven roepen om die weer te verbeteren? Hmmm..
Wie zegt dat de S2 niet de beste Cervélo is voor de wedstrijden waarin hij wordt ingezet en de rijders aan wie ze hem geven?
Voorts gaat je volledige post uit van een veronderstelling die ik nog niet eerder hoorde. En dan nog... als ze nu het volledige team op een S1 hadden gezet, wat was je probleem daar dan mee? Of denk je dat een merk ook zijn lager gamma niet wil "verbeteren" of een hoop ervaring van een profploeg erop kan gebruiken? Rare hersenspinsels heb jij toch.
-
perik
- Forum-lid
perik
26 mar 2009 19:32
Ik heb nergens een probleem mee. Mijn post is in de vorm van een vraag. Ik vraag me gewoon af hoe ik e.e.a. moet zien.
-
casran
- Forum-lid HC
casran
26 mar 2009 19:35
perik schreef:Ik heb nergens een probleem mee. Mijn post is in de vorm van een vraag. Ik vraag me gewoon af hoe ik e.e.a. moet zien.
Als sponsoring.
-
scale20
- Forum-lid
scale20
26 mar 2009 20:54
C a s r a n schreef:
Wie zegt dat de S2 niet de beste Cervélo is voor de wedstrijden waarin hij wordt ingezet en de rijders aan wie ze hem geven?
Ik kan deze redering niet goed volgen, ok vorig jaar reed csc de voorjaarsklasiekers met de R3, dit kon ik nog begrijpen, de R3 bood meer comfort dan de slc (sl), maar nu heeft cervelo de S3 op de markt gezet met het doel een aerodynamische fiets met hoog comfort, terwijl de S2 het moet doen zonder dit verbeterd comfort. Waarom dan de keuze voor de S2 voor de voorjaarsklasiekers en niet de R3 of de S3?
-
-robin-
- Forum-lid
-robin-
26 mar 2009 20:55
Ik vraag mij dan weer af waarom de R3's nog niet tevoorschijn zijn gekomen in de koersen bij ons. Of gaan ze de ronde en PR ineens ook op een S2 rijden.
Als ik mij goed herinner reed Cancellare (en de rest van CSC) koersen zoals de omloop het vol met een R3, waar ik die nu nog nergens in het peleton heb zien verschijnen
-
spook
- Forum-lid
spook
26 mar 2009 23:17
Professioneel fietsen gaat om twee grote belangen;
1) de 'beste renner' op het 'beste materiaal' laten winnen
2) het 'beste materiaal' aan de man brengen
Wellicht dat de R3 zichzelf op het moment in de verkoop aantallen genoeg bewezen heeft, en dat de S2 iets achterblijft?
Maar dit is slechts een wilde gok die ik nergens op baseer.
Wat ik in ieder geval erg kan waarderen is dat Cervélo ervoor heeft gekozen om geen speciale 'team editie' uit te brengen. Het S1, S2, S3, R3, of welk willekeurig frame dan ook dat je koopt bij de FM is ook het frame waar de renners op rijden. Geen extra knaken voor flashy kleurtjes.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.
-
marcobos
- Forum-lid
marcobos
26 mar 2009 23:26
Ik zat net even te kijken op de site van Veltec naar de levertijd van de S3. Sommige maten zijn pas leverbaar in juni en bij de maten 58 en 61 staat zelfs levertijd onbekend. Het lijkt me toch dat je rond deze tijd van het jaar als importeur wat maten direct op voorraad zou moeten hebben of tenminste de levertijd van de 2009 modellen zou moeten weten.
Of zou er al een aangepaste (meer wielkeuze) versie van de S3 in aantocht zijn?
-
ilko
- Forum-lid
ilko
27 mar 2009 13:05
spook schreef:
Wat ik in ieder geval erg kan waarderen is dat Cervélo ervoor heeft gekozen om geen speciale 'team editie' uit te brengen. Het S1, S2, S3, R3, of welk willekeurig frame dan ook dat je koopt bij de FM is ook het frame waar de renners op rijden. Geen extra knaken voor flashy kleurtjes.
Tsja, da's natuurlijk wel makkelijk als je zelf de sponsor van het team bent als Cervelo zijnde. Als ze daar nu ineens ABN AMRO als sponsor krijgen, zullen ze toch ook wat met groen en geel moeten doen.
En tot nu toe heeft er altijd CSC op de fietsen gestaan. Zat ook niet iedereen op te wachten...