Ik heb geen ervaring met de Schwalbe One tubeless maar vind 3000 à 3500 kms wat @wasbeer aangeeft wel wat weinig en verwacht toch wel zo'n 5000 kms. Met de Schwalbe Pro One rijd ik met m'n 95kg ong. 4000 kms met een set en momenteel is de achterband al op 3000 kms, dus . . . .NuitKor schreef: ↑17 aug 2023 09:57Het gaat om de band van mijn vrouw. In mei geplaatst en nu heeft ze er 4200km mee gereden. De band ziet er nog wel goed uit, heel licht afgeflakt op het loopvlak, blijft ook goed op druk (verliest ongeveer 1 bar in 1.5week). Ze is trouwens 60kg.wasbeer2006 schreef: ↑17 aug 2023 09:03Een ruime 3000 tot 3500km met 80 kilo en een gemiddelde rijstijl.
Vorige pirelli,s pzero 6000km, de nieuwe Pzero,s denk ik wat korter maar daar kan ik nog niets van zeggen zitten er 2000km op
Zal vanavond even een foto plaatsen.
Tubeless
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ja ik denk ook dat het nog prima kan hoor. De vorige heeft ze opgereden tot het canvas en zelfs toen nog geen lek gehad. We gaan over 2 weken de bergen in, maar zelfs met deze band durf ik dat nog wel aan. Ik wil niet wisselen om het wisselen. (uiteraard nemen we reserve banden mee) maar eigenlijk twijfel ik niet aan deze band (post vanavond even een foto). Wilde gewoon even weten hoe lang anderen met tubeless banden doet, maar besef mij ook dat het te maken heeft met gewicht, power etc..Orlok schreef: ↑17 aug 2023 10:47Ik heb geen ervaring met de Schwalbe One tubeless maar vind 3000 à 3500 kms wat @wasbeer aangeeft wel wat weinig en verwacht toch wel zo'n 5000 kms. Met de Schwalbe Pro One rijd ik met m'n 95kg ong. 4000 kms met een set en momenteel is de achterband al op 3000 kms, dus . . . .NuitKor schreef: ↑17 aug 2023 09:57Het gaat om de band van mijn vrouw. In mei geplaatst en nu heeft ze er 4200km mee gereden. De band ziet er nog wel goed uit, heel licht afgeflakt op het loopvlak, blijft ook goed op druk (verliest ongeveer 1 bar in 1.5week). Ze is trouwens 60kg.wasbeer2006 schreef: ↑17 aug 2023 09:03
Een ruime 3000 tot 3500km met 80 kilo en een gemiddelde rijstijl.
Vorige pirelli,s pzero 6000km, de nieuwe Pzero,s denk ik wat korter maar daar kan ik nog niets van zeggen zitten er 2000km op
Zal vanavond even een foto plaatsen.
Ik zal eens langsgaan bij de winkel waar ik ze gekocht heb.wasbeer2006 schreef: ↑17 aug 2023 09:14Wat the student ook al aangeeft.Kiekeboe schreef: ↑17 aug 2023 07:44Net gekeken, die van mij vallen er ook onder.Orlok schreef: ↑26 jul 2023 10:24 Pirelli heeft een terugroepactie: viewtopic.php?p=1597893#p1597893
Heb er wel al 1500km probleemloos mee gereden.
Bepaalde combo,s kunnen een probleem geven.
Ik heb overigens nog nergens over problemen gelezen van gebruikers.
Volgens Pirelli heb ik recht op nieuwe banden en sealant.
Zorg dat er latex in de band zit en pomp de band op tot de juiste druk. Het gaatje zal weer opengaan en de latex spuit eruit, houd dan het wiel met het gaatje naar beneden. De latex zal er nu uit borrelen totdat het gaatje is gedicht, tenminste als je een goed merk sealant hebt gebruikt. Mocht het gaatje niet dichten dan blijft er niets anders op dan de band van binnenuit repareren hetzij met een klodder Bison Max Repair hetzij met een speciale plakker voor tubelessbanden (Hutchinson, Tiptop).fietsslak schreef: ↑16 aug 2023 21:51 Hier ook raak: minuscuul gaatje. Latex hield de band op 3 bar, dus ik merkte pas bij thuiskomst dat ik lek had gereden (mooi latexspoor over mijn rug ….
Maar nu: ik krijg de band niet harder dan die 3 bar (na een nachtje staan). Elke keer boven de 3,5 bar borrelt het gaatje weer open. Gaatje is te klein voor een plug.
Dus? Plakker? Welke? Lijm?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Zelfde als met de remblokken,monteer nieuwe banden zeker in de bergen met het insturen en corrigeren.NuitKor schreef: ↑17 aug 2023 11:18Ja ik denk ook dat het nog prima kan hoor. De vorige heeft ze opgereden tot het canvas en zelfs toen nog geen lek gehad. We gaan over 2 weken de bergen in, maar zelfs met deze band durf ik dat nog wel aan. Ik wil niet wisselen om het wisselen. (uiteraard nemen we reserve banden mee) maar eigenlijk twijfel ik niet aan deze band (post vanavond even een foto). Wilde gewoon even weten hoe lang anderen met tubeless banden doet, maar besef mij ook dat het te maken heeft met gewicht, power etc..Orlok schreef: ↑17 aug 2023 10:47Ik heb geen ervaring met de Schwalbe One tubeless maar vind 3000 à 3500 kms wat @wasbeer aangeeft wel wat weinig en verwacht toch wel zo'n 5000 kms. Met de Schwalbe Pro One rijd ik met m'n 95kg ong. 4000 kms met een set en momenteel is de achterband al op 3000 kms, dus . . . .NuitKor schreef: ↑17 aug 2023 09:57
Het gaat om de band van mijn vrouw. In mei geplaatst en nu heeft ze er 4200km mee gereden. De band ziet er nog wel goed uit, heel licht afgeflakt op het loopvlak, blijft ook goed op druk (verliest ongeveer 1 bar in 1.5week). Ze is trouwens 60kg.
Zal vanavond even een foto plaatsen.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Dat geloof ik wel, maar deze band ziet er nog uit als nieuw, we hoeven ook niet te vervangen om het vervangen. Ik zal vanavond wel even een foto plaatsen. Voor is helemaal nog als nieuw.nijkie schreef: ↑17 aug 2023 15:07Zelfde als met de remblokken,monteer nieuwe banden zeker in de bergen met het insturen en corrigeren.NuitKor schreef: ↑17 aug 2023 11:18Ja ik denk ook dat het nog prima kan hoor. De vorige heeft ze opgereden tot het canvas en zelfs toen nog geen lek gehad. We gaan over 2 weken de bergen in, maar zelfs met deze band durf ik dat nog wel aan. Ik wil niet wisselen om het wisselen. (uiteraard nemen we reserve banden mee) maar eigenlijk twijfel ik niet aan deze band (post vanavond even een foto). Wilde gewoon even weten hoe lang anderen met tubeless banden doet, maar besef mij ook dat het te maken heeft met gewicht, power etc..Orlok schreef: ↑17 aug 2023 10:47
Ik heb geen ervaring met de Schwalbe One tubeless maar vind 3000 à 3500 kms wat @wasbeer aangeeft wel wat weinig en verwacht toch wel zo'n 5000 kms. Met de Schwalbe Pro One rijd ik met m'n 95kg ong. 4000 kms met een set en momenteel is de achterband al op 3000 kms, dus . . . .
-
- Forum-lid
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
Ik heb er meer dan 9000 mee gereden. Natuurlijk was de band na die kilometers wat afgevlakt, maar niet zo extreem dat ik hem vierkant zou willen noemen. Verder een paar kleine insnedes van glas oid. Ik heb de banden wel vernieuwd maar had er mss nog wel een 1000 op door gekund. Vanwege vakantie dat risico niet genomen.
77 kg, rustige rijstijl en ze zaten om mijn 'mooi weer' fiets.
De voorband was nog prima, die hangt in de garage op reserve.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13774
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Mijn kilometers zitten echt wel aan de onderkant. Ik trek vrij vaak een sprintje en rem ook vaak hard.
Daarbij wissel ik ook wel vrij snel. Vind ik 9000 wel heel veel, maarja als het goed blijft waarom niet....
Daarbij wissel ik ook wel vrij snel. Vind ik 9000 wel heel veel, maarja als het goed blijft waarom niet....
Ik heb mijn Cinturato H's achteraan na ongeveer 3500KM vervangen maar ik heb ze wel niet tot op de draad versleten. Ze konden misschien nog wel een duizend KM mee afhankelijk van de rijstijl.
Vandaag trouwens ook gemerkt wat een verschil het maakt om op te pompen zonder ventielkern. Met het oog op 4 weken gravelen in Noorwegen maar eens verse banden gelegd en die Tufo van enkele paginas terug moest er toch af om langs binnen te plakken. Vooraan: Plop plop zonder enige moeite met de voetpomp en ventielkern err nog in. Achteraan wou he-le-maal niet. Was al bijna klaar om achter een compressor te rijden en heb dan nog een laatste keer geprobeerd zonder ventielkern en hopsa het lukte net wel.
Maar AUB DT Swiss, geef eens langere ventielen bij jullie wielen! Wat een millimeter gepruts.
Vandaag trouwens ook gemerkt wat een verschil het maakt om op te pompen zonder ventielkern. Met het oog op 4 weken gravelen in Noorwegen maar eens verse banden gelegd en die Tufo van enkele paginas terug moest er toch af om langs binnen te plakken. Vooraan: Plop plop zonder enige moeite met de voetpomp en ventielkern err nog in. Achteraan wou he-le-maal niet. Was al bijna klaar om achter een compressor te rijden en heb dan nog een laatste keer geprobeerd zonder ventielkern en hopsa het lukte net wel.
Maar AUB DT Swiss, geef eens langere ventielen bij jullie wielen! Wat een millimeter gepruts.
Uno-X Mobility or bust!