Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16753
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 okt 2020 14:12

Vooruitkijken is onmogelijk in zo'n onbekende situatie. Anticiperen op de steeds veranderende situatie en inzichten is juist wat wat er iedere keer gebeurt.

Er wordt ook veel geklaagd over het draagvlak maar iedereen wil dan wel draagvlak voor de maatregelen die hem uitkomen.
Juist omdat er zoveel meningen zijn, zowel vanuit de wetenschap als vanuit de burgers, gaat er nooit echt een breed draagvlak zijn.
Er zijn ook weinig landen waar dat anders is en in die landen wordt het draagvlak er meestal met geweld ingeslagen. Een echt duidelijke visie die ook werkt en verenigbaar is met onze democratie, zie je op een paar eilanden na nergens.
Kortom: voorlopig modderen we als mensheid naar wat aan met dit virus. Daar moeten we het maar mee doen.
Campagnolo Ultra Dork

el_loco
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 06 okt 2020 14:14

hopjes schreef: 06 okt 2020 12:25
el_loco schreef: 06 okt 2020 11:03 Juist van de politiek verwacht ik in kwesties als deze een onderbouwde visie die recht doet aan het algemeen belang. Waar ik nu het gevoel heb dat ze vooral geen verantwoordelijkheid willen dragen voor (de gevolgen van) de maatregelen.
Ik denk dat wij beiden dezelfde feiten en vragen herkennen echter waar ik vind dat de overheid er goed aan doet om niet de verkeerde maatregelen te nemen vind jij dat de overheid er fout aan doet door niet een mogelijk juiste maatregel te nemen.

Gaan we niet uitkomen denk ik, net zoals de andere 17 miljoen :-)
:D :winkthumb: Inderdaad, laten we hopen op een gunstige afloop voor zoveel mogelijk mensen. Ik denk dat we het daar wel over eens zijn ;)

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6197
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 06 okt 2020 15:27

klaastuin schreef: 06 okt 2020 13:57 ..

Een beeld schetsen dat we alles doen om vooral oudjes, die vaak toch al dood willen, te redden is misleidend.
Dat is niet wat ik zeg.
Sterker nog, ik geef er nog bij aan dat buiten de verpleegtehuizen ook een groep ouderen, en een groep jongeren met aandoeningen, tot de kwetsbare groep horen!

Dus je schuift me nu uitspraken in de schoenen die ik niet gedaan heb.

Dan over de doelstellingen. In de persconferenties in het voorjaar heeft Rutte het consequent over 2 doelstellingen, 1 darvan is het beschermen van ouderen en mensen met een kwetsbare gezondheid. Dus de genomen maatregelen zijn daarvoor bedoeld:
voorbeeld bron, letterlijke tekst persconferentie 6 mei 2020:
https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... ad-kabinet

RUTTE
Goedenavond, Het lijkt gevoelsmatig soms al veel langer, maar het is toch echt minder dan twee maanden geleden dat ik de televisietoespraak hield over de aanpak van de coronacrisis. Daarin draaide het om maximale controle en over twee doelstellingen: het beschermen van ouderen en mensen met een kwetsbare gezondheid, en ervoor zorgen dat de zorg en vooral de intensive care afdelingen niet overbelast zouden raken.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 06 okt 2020 15:50

MarkVeenstra schreef: 06 okt 2020 15:27 Dat is niet wat ik zeg.
Sterker nog, ik geef er nog bij aan dat buiten de verpleegtehuizen ook een groep ouderen, en een groep jongeren met aandoeningen, tot de kwetsbare groep horen!

Dus je schuift me nu uitspraken in de schoenen die ik niet gedaan heb.
Dat is niet mijn bedoeling. Ik zal je verkeerd begrepen hebben. Excuses. Dat het beschermen van de zwakkeren (en dus de mensen in verpleeg- en verzorgingshuizen) een belangrijk doel van de maatregelen is is evident. Maar wat wil je er dan mee zeggen dat die er ook een stem in willen hebben?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16753
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 okt 2020 17:01

Met de vraag of eenzame opsluiting de juiste vorm van bescherming is.
Campagnolo Ultra Dork

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 06 okt 2020 17:22

Ik had de indruk dat dat afgelopen voorjaar een reflex was en dat we daar nu genuanceerder in staan toch? Vanochtend nog een directeur van een zorginstelling op de radio die recent tijdens een uitbraak het bezoek bewust door hadden laten gaan. Ik hoop toch dat we het gedurende de rest van de pandemie kunnen uitzingen met een beoordeling per geval en dat eenzame opsluiting niet het uitgangspunt is.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6580
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 06 okt 2020 17:29

Ernie C. schreef: 06 okt 2020 17:01 Met de vraag of eenzame opsluiting de juiste vorm van bescherming is.
Mijn schoonvader is 84 en heeft een zwakke gezondheid. Een paar jaar geleden hebben we hem met een prive vliegtuig uit Portugal laten komen omdat we niet wilde dat hij daar dood zou gaan.
Was daar om te overwinteren en zwaar ziek geworden.

Hij was bij begin crisis HEEL HELDER: ik ga mij NIET afzonderen van mijn enige dochter en enige kleinkind.
Ik kijk een paar keer per week wielrennen bij hem. Zitten we beide aan de andere kant van de kamer. Eigen bakje chips etc. Eigen fles drank :mrgreen:
Maar hij is heel simpel: dood gaan hoort bij het leven. In je eentje dood gaan NIET!

Morgen ga ik weer koers (2 dus) bij hem kijken en hij (is al paar jaar alleen) vind het heerlijk als ik er ben. Als ik binnenkom (ik heb eerst nog een afspraak) weet hij precies wie er in de kopgroep zit. Schenk ik een lekker glaasje in, Snack................
Eind van de middag komt m'n lief (zijn dochter dus) en eten we samen een bammetje met wat lekkers. Tijd delen met je dierbaren moet toch ver op nummer 1 staan?

Ik ben VOOR regels maar ieder die mensen alleen dood laat gaan is voor mij een gruwelijke hufter!

Note: met tijd delen ben ik simpel. Met de een fiets je, met de ander ski of duik je en met weer een ander ga je uit eten of sla je een fles Oban stuk. WAT je doet is niet relevant. DAT je het doet wel! Iets samen doen met anderen maakt mij mens.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 06 okt 2020 17:44

Gastheerg schreef: 06 okt 2020 17:29 Note: met tijd delen ben ik simpel. Met de een fiets je, met de ander ski of duik je en met weer een ander ga je uit eten of sla je een fles Oban stuk. WAT je doet is niet relevant. DAT je het doet wel! Iets samen doen met anderen maakt mij mens.
Had net mijn oudste dochter aan de lijn. Die heeft vrijwel alleen maar 2 uur durende monotone youtube colleges. Contact met medestudenten is gereduceerd naar vrijwel nul.
Nu is zo ook al een weekje ziekig en heeft zichzelf opgesloten. Die zit daar echt te verpieteren in haar kamertje en te wachten op de uitslag van de coronatest die ze toch maar heeft gedaan.

Ze vertelde trouwens ook dat ze om zich heel veel studenten ziet die er de brui aan geven voor dit collegejaar. Voor haar ook niet erg motiverend als je studiegenoten massaal ziet afhaken.
College volgen middels youtubes is natuurlijk ook geen onderwijs,

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8868
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 06 okt 2020 18:08

Nico, ik begrijp het een beetje. Maar het is denk ik meer dan 15 jaar geleden. Psychogie studeren betekende toen ook dat ze amper contacturen hadden altijd thuis filmpjes kijken en daar opdrachten over doen. Volgens mij geldt dat best voor veel studies. Als ik het mis heb, hoor ik het graag. Kan ik mijn beeld ook bijstellen.
(Bij veel (technische?) studies zijn er juist veel contacturen)

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13523
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 06 okt 2020 22:56

Enzzo schreef: 06 okt 2020 14:11
wasbeer2006 schreef: 06 okt 2020 13:55 ....
Ik verbaas me ook hier enorm dat een groot deel niet ziet dat we gewoon NIETS doen. helemaal NIETS. lekker laten gaan net als met de integratie. Terwijl het zo simpel is, echt waar!! Maar als je leider geen leider wilt zijn houd het op.
....

Ik zou zeggen; leg het even uit dan.
Kunnen we dit draadje dichtgooien en morgen weer met z'n allen naar werk, school, sport, kerk, cafe, theater, bruiloft, etc.

Ben benieuwd naar je oplossing!
Dat heb ik op de pagina ervoor gezet.

Er is geen oplossing meer voor golf 2, alleen nog voor golf 3.
Maar we doen nogsteeds niets aan effectieve maatregelen.

Laat onze premier de baas gaan spelen en niet risicoloze omheendraai politiek.

Beetje aan de knoppen draaien in de horeca uurtje eerder dicht..... zo wat een maatregel, het helpt niet en maakt alleen maar stuk.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39647
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 okt 2020 06:51

Jans schreef: 06 okt 2020 18:08 Nico, ik begrijp het een beetje. Maar het is denk ik meer dan 15 jaar geleden. Psychogie studeren betekende toen ook dat ze amper contacturen hadden altijd thuis filmpjes kijken en daar opdrachten over doen. Volgens mij geldt dat best voor veel studies. Als ik het mis heb, hoor ik het graag. Kan ik mijn beeld ook bijstellen.
(Bij veel (technische?) studies zijn er juist veel contacturen)
Enorm verschil: nu zijn de sociale activiteiten na je studie uren ook gereduceerd tot bijna nul.

De schade maatregelen is enorm, maar dat is de schade door een overbelast zorgsysteem ook. Duivels dilemma.
En extra zorgelijk: NL hoort nu bij de slechtste jongetjes van de klas qua positieve testen.
Less is bore

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39647
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 okt 2020 06:54

Gastheerg schreef: 06 okt 2020 17:29 Note: met tijd delen ben ik simpel. Met de een fiets je, met de ander ski of duik je en met weer een ander ga je uit eten of sla je een fles Oban stuk. WAT je doet is niet relevant. DAT je het doet wel! Iets samen doen met anderen maakt mij mens.
Dit dus!!
Daarom blijf ik ook op gepaste wijze(!) mijn ouders bezoeken. Incl kleinkind. Hebben na de eerste 2 maaanden in golf 1 weer opgepakt.
Less is bore

Gesloten